• anoonymmm

Dottern peace and love-svarar ej i telefonen!

Igår morse åkte min 16 åriga dotter och hennes kompisar iväg mot Borlänge, dom åkte bil och jag fick ett sms när dom se framme. Innan kom vi överens om att jag betalade hennes festivalpass om hon lovade att smsa eller ringa någon gång ibland och innan dom gick och la sig. Fick ett godnatt sms igår vid 20 tiden (och ja, jag är mycket medveten om att dom troligen inte gick och la sig då..) Idag har jag fått ett 'allt bra' sms vid 11 tiden, sen har hon inte svarat i telefon! Har försökt att ta det lugnt, men jag har ringt henne några gånger men hon svarar inte. Läste om det med blixten, vilket självklart inte lindrade min oro. Har inga kontaktuppgifter till kompisarna eller deras föräldrar.. Hon har även blockerat mig från Facebook så jag kan inte kolla om hon har skrivit något där heller.. Hur ska jag göra och vad KAN jag göra egentligen? Och att försöka få tag i hennes vänners föräldrar har jag försökt utan resultat.

• Svar på tråden Dottern peace and love-svarar ej i telefonen!
  • anoonymmm

Nu när jag ringde henne kom det signaler (den var alltså inte avstängd som igår kväll), det gör mig både glad och arg. Om hon nu startat telefonen måste hon ju sätt mina sms och samtal, och att hon då inte ens kan skicka ett sms gör mig verkligen jätte ledsen.

• tro  hopp  kärlek

Så skönt men du, har du någonsin sett din dotters vänner som hon är med?

Kolla igenom vänlistan  på fb efter  de namn och jämför. Så då får du hela namnet. Eller sök bara namn på gemensamma bekanta. Kolla hitta.se.
    Ta uteslutningsmetoden. Sen går du på birthday ,se och kör namnet och sen kollar du alla på samma adress. Då får du även föräldarnas namn om de bor hemma. 

• anoonymmm

Jag har sett hennes vänner flera gånger, dock kan jag inte se hennes facebook profil då hon tycker det är hennes privatliv. Har kollat på bl.a. Hitta utan resultat.

• tro  hopp  kärlek

Men du ts...nu har jag läst dina andra trådar, din dotter gör så som hon gör nu för att du låter henne göra det.

Du och hennes pappa måste sätta gränser, tex ifjol stack hon iväg fast hon inte fick på festival.....hade ni hämtat med en gång då så hade hon vetat att det inte lönar sig att göra jämt så man vill.
    Att hon har rökt i många år...
    Att resa till egypten med sina bästa killkompisar....

Att vara en förälder är att stå för sina åsikter, att lära och undervisa. Jag menar inte att man ska diktera och domdera, men man har ett ansvar.

Mina barn hade aldrig stuckit, för de vet att jag hade kommit efter, de vet att svarar de inte i telen så ringer jag kompisarna om kl är 03 och de inte har kommit hem.

Så du kan inte jämt säga att hon är mogen, sätt ner foten säger jag i bästa välmening{#emotions_dlg.flower} 

• Gryntroll

Förstår att du är orolig!
    Jag tror att hon helt enkelt tappar begrepp om "tid och rum" på festivalen. Dessutom ganska troligt att det var strul med nätet igår efter blixtnedslaget och nu på morgonen/fm fungerar det igen...

Och jag kan tänka mig att dottern helst vill vara ifred när hon ringer upp dig och sedan glöms det bort ett tag och det har gått ytterligare timmar osv (så fungerade jag på min första Roskilde festival, till mammas stora förtret och oro...)

Du får säkert ett SMS snart!

• Kimona

Hon kanske inte hör den, lär vara hög ljudvolym

• anoonymmm

Jag förstår självklart att det säkerligen är riktigt hög volym, men så mycket som hon brukar smsa och ta kort kan jag inte tänka mig annat än att hon håller på med mobilen åtminstone varannan timme. Men självklart det är ju festival, men skulle önska att hon bara kunde skicka ett sms så jag vet att allt är bra

• anoonymmm

Ja vi bor ganska många timmar bort. Självklart skulle jag kunna köra upp dit men frågan är om jag kommer hitta henne där..

• m0desty

Enligt Peace & Loves hemsida så är det stor risk att telefonnätet inte räcker till under festivalveckan. Det kan vara så enkelt att det inte GÅR att ringa och SMS:a.

Det kan också vara meckigt att hålla mobilen laddad hela tiden om man tältar.

Svar på tråden Dottern peace and love-svarar ej i telefonen!