• anoonymmm

Dottern peace and love-svarar ej i telefonen!

Igår morse åkte min 16 åriga dotter och hennes kompisar iväg mot Borlänge, dom åkte bil och jag fick ett sms när dom se framme. Innan kom vi överens om att jag betalade hennes festivalpass om hon lovade att smsa eller ringa någon gång ibland och innan dom gick och la sig. Fick ett godnatt sms igår vid 20 tiden (och ja, jag är mycket medveten om att dom troligen inte gick och la sig då..) Idag har jag fått ett 'allt bra' sms vid 11 tiden, sen har hon inte svarat i telefon! Har försökt att ta det lugnt, men jag har ringt henne några gånger men hon svarar inte. Läste om det med blixten, vilket självklart inte lindrade min oro. Har inga kontaktuppgifter till kompisarna eller deras föräldrar.. Hon har även blockerat mig från Facebook så jag kan inte kolla om hon har skrivit något där heller.. Hur ska jag göra och vad KAN jag göra egentligen? Och att försöka få tag i hennes vänners föräldrar har jag försökt utan resultat.

• Svar på tråden Dottern peace and love-svarar ej i telefonen!
  • anoonymmm

Vill bara berätta att jag nyss fick ett samtal från min dotter!  Hon berättade/sluddrade om att jag måste sätta in pengar på hennes kort då någon dom inte kände spytt ner hela tältet. Det var riktigt skönt att hon ringde och att jag nu vet att hon har det relativt bra. Varmt tack till alla Er som stillat min oro lite! Nu är frågan om jag ska hämta hem henne eller låta henne njuta av den sista festivalen på ganska länge. ;)

• anoonymmm
    anoonymmm skrev 2012-06-27 22:24:35 följande:
    Skrev väldigt otydligt, hon hade ljugit om vilka hon skulle åka dit med, tjejerna hon nämnt hade inte en tanke på att åka dit. Men min dotter hade skrivit på Facebook i måndags kväll iallafall, det är det jag fått fram.

• Ely
    Jellybeanbaby skrev 2012-06-28 02:24:13 följande:
    Jag bara undrar varför du försatte dig i en utsatt sits. Jag tolkar det som att du träffade nån du inte kände alls väl, kanske nån du hookat upp på nätet.

I TS' dotters fall så tror jag hon är där hon vill vara... fast det är jättedåligt att hon inte hör av sig.
    well ts dotter bor 7 timmar från festivalen, hade hon haft en vän där så hade hon inte behövt ljuga, right ?
  • Ely
    anoonymmm skrev 2012-06-28 03:21:37 följande:
    Vill bara berätta att jag nyss fick ett samtal från min dotter!  Hon berättade/sluddrade om att jag måste sätta in pengar på hennes kort då någon dom inte kände spytt ner hela tältet. Det var riktigt skönt att hon ringde och att jag nu vet att hon har det relativt bra. Varmt tack till alla Er som stillat min oro lite! Nu är frågan om jag ska hämta hem henne eller låta henne njuta av den sista festivalen på ganska länge. ;)
  • LillaVanilla

Det är alltid lätt att vara efterklok, men om jag skickar iväg mina barn på diverse resor vill jag gärna ha numret till vännernas föräldrar. Detta för att kunna höras av ifall något händer. Tänk om något händer mitt barn och det inte kan höra av sig. Då ringer kanske vännerna sina föräldrar.

Eftersom du betalade festival-passet under lov att hon skulle höra av sig varje dag så MÅSTE du låta henne betala detta själv. Annars underminerar du din trovärdighet och dig som förälder. Hon har brutit er deal. Sen undrar jag när du skriver att hon sluddrar, var hon full? För ja, då hade jag tagit hem henne. Det är olagligt. Att tonåringar blir fulla vet jag händer men det ska inte varken accepteras eller uppmuntras. Sätt ner foten. Hon kan ju bli utnyttjad i berusat tillstånd! Och jag hade inte gett henne mer pengar, beroende på hur mycket hon fick med sig från början.
    Lycka till!!!

• Hayal

Va skönt att hon hört av sig iaf! Hade det varit jg hade jag skickat pengar nu så hon inte är strandsatt, hämtar hem henne o sen krävt tillbaka alla pengar ;) men med det menar jag inte att du ska göra så ts.

Ni som skriver på div vis att hon ska låta henne vara?! Hade min mamma låtit mig vara så hade jag inte överlevt till min 18-årsdag!! Man måste ha koll på sina barn, för oavsett om man tycker att dom som 16-årigar är stora nog för vissa saker så finna det fortfarande andra människor på planeten och alla vill inte andra väl...!

• La Lola
    anoonymmm skrev 2012-06-28 03:21:37 följande:
    Jag hade hämtat hem henne.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Gryntroll

skönt att du fått ett livstecken fr dottern nu!! Håller med La lola, hämta hem henne! Hon har nu förbrukat förtroendet och dealen ni hade... Hon kunde gått iväg fr festivalområdet och fått iväg ett sms tidigare, kan jag tycka. Att sedan höra av sig sluddrande pga pengabrist... Njae, dags att åka hem och inse konsekvenserna av att inte hålla sig till dealen som gjordes upp innan avfärd.

• La Lola
    Gryntroll skrev 2012-06-28 08:39:38 följande:
    skönt att du fått ett livstecken fr dottern nu!! Håller med La lola, hämta hem henne! Hon har nu förbrukat förtroendet och dealen ni hade... Hon kunde gått iväg fr festivalområdet och fått iväg ett sms tidigare, kan jag tycka. Att sedan höra av sig sluddrande pga pengabrist... Njae, dags att åka hem och inse konsekvenserna av att inte hålla sig till dealen som gjordes upp innan avfärd.
    Precis.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Dottern peace and love-svarar ej i telefonen!