• anoonymmm

Dottern peace and love-svarar ej i telefonen!

Igår morse åkte min 16 åriga dotter och hennes kompisar iväg mot Borlänge, dom åkte bil och jag fick ett sms när dom se framme. Innan kom vi överens om att jag betalade hennes festivalpass om hon lovade att smsa eller ringa någon gång ibland och innan dom gick och la sig. Fick ett godnatt sms igår vid 20 tiden (och ja, jag är mycket medveten om att dom troligen inte gick och la sig då..) Idag har jag fått ett 'allt bra' sms vid 11 tiden, sen har hon inte svarat i telefon! Har försökt att ta det lugnt, men jag har ringt henne några gånger men hon svarar inte. Läste om det med blixten, vilket självklart inte lindrade min oro. Har inga kontaktuppgifter till kompisarna eller deras föräldrar.. Hon har även blockerat mig från Facebook så jag kan inte kolla om hon har skrivit något där heller.. Hur ska jag göra och vad KAN jag göra egentligen? Och att försöka få tag i hennes vänners föräldrar har jag försökt utan resultat.

• Svar på tråden Dottern peace and love-svarar ej i telefonen!
  • anoonymmm
    plastkotte skrev 2012-06-27 22:10:16 följande:
    Ts skriver ju att det kommit fram att dottern aldrig åkte till peace and love, utan istället verkar hon ha åkt till en kille.

Skrev väldigt otydligt, hon hade ljugit om vilka hon skulle åka dit med, tjejerna hon nämnt hade inte en tanke på att åka dit. Men min dotter hade skrivit på Facebook i måndags kväll iallafall, det är det jag fått fram.
  • mandelblomma
    nostalgi skrev 2012-06-27 22:23:10 följande:
    Jag försökte ju att säga att jag har en dotter som snart är 18, förvisso inte än, förtfarande är hon under "min fulla uppsikt och ansvar", men just nu är hon på en annan festival, och hon hör av sig. Tjahh, inte så mycket som flera gånger varje dag, men HON vet, att JAG finns här, om det skulle hända henne någåt. Om du orkar läsa mina tidigare inlägg till TS?

Jag förstår väl väl att du nöjar dig speciellt, om du nu har jobbat på AKUTEN?, och där blir ju allt koncentrerat, men det är ju inte det som gör den generella "statistiken"? De allra flesta ungdomar, som tar sig iväg på egen hand, kan hantera sitt beteende, om de har ansvarsfulla föräldrar, som vågar lita på dem..Det är nog det som jag vill förmedla till TS.
    och jag med flera vill nog förmedla att hon ljugit och inte hållit några höften och _även_ om hon säkert är ok så skulle det i vår familj innebära en del konsekvenser före resten av sommarens frihet.
  • La Lola
    anoonymmm skrev 2012-06-27 22:24:35 följande:
    Skrev väldigt otydligt, hon hade ljugit om vilka hon skulle åka dit med, tjejerna hon nämnt hade inte en tanke på att åka dit. Men min dotter hade skrivit på Facebook i måndags kväll iallafall, det är det jag fått fram.
    Ärligt, jag tycker du ska kontakta polisen i detta läge.
    Hon kan ju vara vart fanken som helst!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • nostalgi
    anoonymmm skrev 2012-06-27 22:24:35 följande:
    Men du behöver inte känna dig sviken för det.. Så är det att vara 16 år...Försök förstå din dotter, hon fick sin "chans" och du lät henne åka. Kanke "manipulerade" hon lite grann, och tätje på gränserna? Men det är ju så man gör när man är 16, eller hur? Revolt? Liten, men ändå vuxen? Ja du har och är en underbar mamma, kom ihåg det...

När hon väl kommer hem, kan du önska henne välkommen, eller börja det "eviga tjafset"? Nej, ge henne lite respekt, nu börjar hon att bli "vuxen", med dig vid sin sida.Solig Det är du som bestämmer.....
  • mandelblomma
    nostalgi skrev 2012-06-27 22:32:11 följande:
    Men du behöver inte känna dig sviken för det.. Så är det att vara 16 år...Försök förstå din dotter, hon fick sin "chans" och du lät henne åka. Kanke "manipulerade" hon lite grann, och tätje på gränserna? Men det är ju så man gör när man är 16, eller hur? Revolt? Liten, men ändå vuxen? Ja du har och är en underbar mamma, kom ihåg det...

När hon väl kommer hem, kan du önska henne välkommen, eller börja det "eviga tjafset"? Nej, ge henne lite respekt, nu börjar hon att bli "vuxen", med dig vid sin sida.Solig Det är du som bestämmer.....
    men hallo....ja det är så att vara 16 år men du missar att mamman ( o pappan) har en stor viktig roll också i detta "spel"
    Är u förälder själv eller tonåring?
    Din sista mening stämmer dock...det är du som bestämmer.
  • Caaarroo

Nostalgi? Skojjar du med sista inlägget? Jag har fått resa själv sen jag var 16 år men allt handlar om respekt. Dottern är fruktansvärt respektlös mot sin stackars mamma när hon inte ens kan slänga iväg ett sms med hej allt är bra. När jag var i Bulgarien när jag var 17 så ville mamma och pappa att jag skulle skicka ett sms om dagen minst. Dom betalade min telefonräkning då och av respekt mot dom så var det bara att skicka iväg ett sms. Jag förstod att mina föräldrar var oroliga, dom litade på mig till 110% meeen även om JAG var skötsam så fanns det ju idioter runt omkring mig som hade kunnat våldta, råna, misshandla. Ja hur mycket som helst. Så även om ts litar på sin dotter, vilken jag inte hade gjort vid det här laget, så litar man ju inte på omgivningen.

• nostalgi
    Caaarroo skrev 2012-06-27 22:43:52 följande:
    Nostalgi? Skojjar du med sista inlägget? Jag har fått resa själv sen jag var 16 år men allt handlar om respekt. Dottern är fruktansvärt respektlös mot sin stackars mamma när hon inte ens kan slänga iväg ett sms med hej allt är bra. När jag var i Bulgarien när jag var 17 så ville mamma och pappa att jag skulle skicka ett sms om dagen minst. Dom betalade min telefonräkning då och av respekt mot dom så var det bara att skicka iväg ett sms. Jag förstod att mina föräldrar var oroliga, dom litade på mig till 110% meeen även om JAG var skötsam så fanns det ju idioter runt omkring mig som hade kunnat våldta, råna, misshandla. Ja hur mycket som helst. Så även om ts litar på sin dotter, vilken jag inte hade gjort vid det här laget, så litar man ju inte på omgivningen.
    Kanske handlar det om en annan "sorts respekt"? Och klart att det finns idioter runt omkring, som vill våldta och råna, och misshandla? Men det jag vill poängtera är bara, att vad gjorde ungdomar för säg 10 år sedan? Då hade väl inte alla 16 åringar en mobiltelefon, och skulle höra av sig, stup i kvarten? Nej, jag tror nog det har med "kontrollbehov att göra, man MÅSTE lära sig som mamma, att kunna lita på sina unga små/ stora. Om man hela tiden skall oroa sig för dem, då förgås man..I oro...Och, nej jag är ingen tonåring, men jag har uppfostrat några stycken, i andan att bli självständiga och ansvarsfulla "individer". Jag finns här alltid, och det vet de, om de behöver mig akut, och när som helst. Det är det jag menar med respekt...
  • Caaarroo

Absolut förstår hur du menar MEN, visst alla hade inte mobil förut och kunde höra av dig titt som tätt men nu kan man ju faktiskt det och få tycker jag att man kan göra det. Min syster har ljugit mååånga gånger för mina föräldrar och sagt att hon är både här och där fast hon i själva verket var någon annanstans, och jag som är 9 år yngre än henne har sett hur oroliga och "hjälplösa" mamma och pappa var och därför ville jag aldrig göra så. Och idag förstår jag verkligen dom , man älskar ju sina barn mer än vad ord kan förklara och det är ju en ständig "oro" när man inte vet hur dom mår eller vad dom gör. Så utifrån mig själv så hade jag satt mig i bilen, spela roll om det var 100 mil. Åkt dit och hämtat ungen sagt det att det spelar ingen roll hur jävla pinsam du tycker att jag är eller om jag har förstört för dig. Allt jag ville var att du skulle höra av dig med ETT ynka sms där du säger att allt är bra. Så nu får du ta konsekvenserna för att du inte klarade den uppgiften.

Men det är jag det, hoppas att hon hör av sig snart ts och som sagt åk dit annars eller kräv lite mer info från dom vännerna som visste att hon skulle dit med några killar! Be kanske nån av tjejerna ringa för att se om hon svarar då!!

• nostalgi
    Caaarroo skrev 2012-06-27 23:22:12 följande:
    Absolut förstår hur du menar MEN, visst alla hade inte mobil förut och kunde höra av dig titt som tätt men nu kan man ju faktiskt det och få tycker jag att man kan göra det. Min syster har ljugit mååånga gånger för mina föräldrar och sagt att hon är både här och där fast hon i själva verket var någon annanstans, och jag som är 9 år yngre än henne har sett hur oroliga och "hjälplösa" mamma och pappa var och därför ville jag aldrig göra så. Och idag förstår jag verkligen dom , man älskar ju sina barn mer än vad ord kan förklara och det är ju en ständig "oro" när man inte vet hur dom mår eller vad dom gör. Så utifrån mig själv så hade jag satt mig i bilen, spela roll om det var 100 mil. Åkt dit och hämtat ungen sagt det att det spelar ingen roll hur jävla pinsam du tycker att jag är eller om jag har förstört för dig. Allt jag ville var att du skulle höra av dig med ETT ynka sms där du säger att allt är bra. Så nu får du ta konsekvenserna för att du inte klarade den uppgiften.

Men det är jag det, hoppas att hon hör av sig snart ts och som sagt åk dit annars eller kräv lite mer info från dom vännerna som visste att hon skulle dit med några killar! Be kanske nån av tjejerna ringa för att se om hon svarar då!!
    Men varför skall man "hämta hem en unge" som mår bra och har kul? Vill man inte unna sin lilla dotter att vara 16? Jag var också så otroligt orolig, när mina/ min var 16-17, (Hon som är i väg nu är 17..) Och jag ÄR orolig, just nu, men eftersom hon inte har hört av sig, (sedan igår förmiddag), då utgår jag ifrån att hon mår bra, och önskar av hela mitt hjärta att hon har KUL! För snart kommer vuxenlivet, med allt ansvar, och alla plikter, det lär man sig när man är borta från mamma, om man får, så man kan visa att man duger! HerreGud, det är ju sommarlov, och lite roligt får de väl ha?
Svar på tråden Dottern peace and love-svarar ej i telefonen!