• anoonymmm

Dottern peace and love-svarar ej i telefonen!

Igår morse åkte min 16 åriga dotter och hennes kompisar iväg mot Borlänge, dom åkte bil och jag fick ett sms när dom se framme. Innan kom vi överens om att jag betalade hennes festivalpass om hon lovade att smsa eller ringa någon gång ibland och innan dom gick och la sig. Fick ett godnatt sms igår vid 20 tiden (och ja, jag är mycket medveten om att dom troligen inte gick och la sig då..) Idag har jag fått ett 'allt bra' sms vid 11 tiden, sen har hon inte svarat i telefon! Har försökt att ta det lugnt, men jag har ringt henne några gånger men hon svarar inte. Läste om det med blixten, vilket självklart inte lindrade min oro. Har inga kontaktuppgifter till kompisarna eller deras föräldrar.. Hon har även blockerat mig från Facebook så jag kan inte kolla om hon har skrivit något där heller.. Hur ska jag göra och vad KAN jag göra egentligen? Och att försöka få tag i hennes vänners föräldrar har jag försökt utan resultat.

• Svar på tråden Dottern peace and love-svarar ej i telefonen!
  • anoonymmm
    m0desty skrev 2012-06-27 12:47:05 följande:
    Enligt Peace & Loves hemsida så är det stor risk att telefonnätet inte räcker till under festivalveckan. Det kan vara så enkelt att det inte GÅR att ringa och SMS:a. Det kan också vara meckigt att hålla mobilen laddad hela tiden om man tältar.

Har läst det jag med, hon hade med Sig en nödladdare dock så hon skulle kunna ladda utan el på nätterna.
  • TobbePetra

Vi bor i stan och det är mycket överbelastat på telefonnätet

m0desty skrev 2012-06-27 12:47:05 följande:
    Enligt Peace & Loves hemsida så är det stor risk att telefonnätet inte räcker till under festivalveckan. Det kan vara så enkelt att det inte GÅR att ringa och SMS:a.
  • vampyria2
    anoonymmm skrev 2012-06-27 12:54:13 följande:
    Har läst det jag med, hon hade med Sig en nödladdare dock så hon skulle kunna ladda utan el på nätterna.
    Har du fått tag i henne? 
  • anoonymmm

Har inte fått tag i henne.
    Med hjälp av en avlägsen kompis till henne fick jag fram nummer till en av tjejerna vars namn hon nämnt, hon är inte på Peace and love och skulle inte åkt dit heller.
    Håller på och ringer en killes nummer som min dotters kompis hade, en av killarna hon trodde att min dotter är med nu. Har inte fått något svar ännu.
    Kanske blev lite svårt att hänga med men hinner ej skriva utförligare just nu 

• lasse 82

Bor själv i Borlänge, visst är mobilnätet lite segt men fungerar gör det! 
    Hoppas verkligen du hör av henne snart. Annars tycker jag du ska åka hit och leta, förstår hur orolig du är nu.
    Och även fast hon säkerligen mår bra så är det inte ett acceptabelt sätt att bete sig på.
    Att hon ljuger om vilka hon ska dit med måste ju betyda att hon behövde dölja vilka hon egentligen skulle dit med för att få åka.
    Killar? Okända killar?
    Numera har jag sett folk skriva på Peace and Love's facebook sida och bett om bilplatser, kan det varit något sådant?

• nostalgi

Halloo, lilla TS, nu får du faktiskt stanna upp lite! Vadå "nödladdare"? Herregud, du måste nog börja släppa lite på "kontrollbehovet"? Din dotter mår bra, var så säker! Det finns bara en enda tid i ungdomen, när de mår RIKTIGT bra, och det är, om "mamma och pappa" låter dem dem vara i fred lite grann!. Hon vet att du älskar henne, och skulle gå över hav och öknar, för att rädda henne om hon var i en akut nödsituation. Men det är hon inte! Låt henne få vara lite ung?

Ta det nu lugnt, och gläd dig med din lilla dotter. Hon vet att du finns där. Om hon behöver dig! Även om hennes mobil skulle vara urladdat, och OM det skulle hända någonting, då finns det poliser och andra "myndighetspersoner", som blixtsnabbt får fram DITT nr, på hennes mobil!

Låt henne ha kul nu då, som jag låter min "lilla", som snart fyller 18, (Hon är iväg på en annan festival). Hon vet, att jag vet, att "allt är bra". Låt henne vara i fred, och försök ha lite mysigt med dig själv, och vad du än håller på med. Lita på henne.Solig

• Jisa

Hoppas att du får tag i din dotter. Om ni har kommit överens om att ni ska höras en gång varje dag så ska det hållas. Men som andra skriver är det mycket strul med täckning odyl på festivaler.

Svar på tråden Dottern peace and love-svarar ej i telefonen!