• Martinisen

Vad gör ni med spindlar inomhus?

Hej! Sedan jag flyttade till hus har jag fått vänja mig gradvis vid att man måste dela det med gigantiska husspindlar. Jag och min man hanterar detta på lite olika vis. Han envisas med att bära ut alla spindlar, medan jag bär ut ibland, men också mycket väl kan tänka mig att helt sonika mosa dem i ett hushållspapper. Jag orkar helt enkelt inte hålla på at bära ut alla! Jag är inte rädd för dem, men tycker de är rätt äckliga. Hur hanterar ni spindlar, dödar eller bär ut, och vilken metod använder ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?
  • Jenna03
    hojnas skrev 2012-07-01 15:31:51 följande:
    På tal om det så kom jag på nu vad jag fick för råd av min morbror (som är fruktansvärt spindelrädd han med), kylspray! Han sa att det funkade utmärkt haha
    Fryser de stackarna ihjäl då eller:)?
  • Jenna03

Ni som mosar spindlar i papper: Tycker inte ni att det är läskigt med det där krasande ljudet?

• Martinisen
    Jenna03 skrev 2012-07-01 16:01:04 följande:
    Ni som mosar spindlar i papper: Tycker inte ni att det är läskigt med det där krasande ljudet?
    Jo, skitäckligt, men samtidigt lite skönt, för då vet man med säkerhet att den är död, och slipper öppna pappret för att se efter. Vore ju inte bra om den vaknade till liv igen i sopspannen, fyy!
  • trasdocka

Annat: låtsas som om jag inte såg den och går vidare i livet. Tycker att spindlar är otroligt otäcka och skulle inte kunna försöka rädda den (den kan ju smita och kräla på mig Förvånad), men samtidigt är jag för pjålig för att slå ihjäl också. Så jag kör med förträngning. Alternativt tvingar sambon att ta hand om situationen.

• cajsasmamma

Annat: Jag gör inget med spindlarna. dom har ju rätt att leva dom med! Fast häromdagen så tog jag dö på en liten rakare när jag var i stallet och den gick innanför mina glasögon

• Rafael90

Annat: låter dom vara! Skulle aldrig få för mig att döda en spindel, är den i vägen så den riskerar att bli trampad på eller uppäten av katterna bär jag ut den.

• Pimpinellan

Annat: jag rusar snabbare än Carl Lewis nånsin gjorde till lilla hallen,hämtar en sko och slår ihjäl äcklen! HATAR spindlar och vägrar befinna mig på samma plats som en levande. Maken får bära ut liken däremot,de befattar jag mig inte med! Som tur är har vi få stora spindlar inomhus fast vi bor på landet. Absolut inte ens en i veckan.

• April barn

Vi tar upp dem i papper och kastar ut dem, vill varken ta i dem eller döda dem min mamma låter dem sitta kvar

? MA v.18 -2009 ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ MA v.9 -2011? Bf 5 Februari 2013 ♥
  • Jenna03
    April barn skrev 2012-07-01 17:42:21 följande:
    Vi tar upp dem i papper och kastar ut dem, vill varken ta i dem eller döda dem min mamma låter dem sitta kvar
    Är det inte svårt att ta dem i papper utan att klämma för hårt?
Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?