• Martinisen

Vad gör ni med spindlar inomhus?

Hej! Sedan jag flyttade till hus har jag fått vänja mig gradvis vid att man måste dela det med gigantiska husspindlar. Jag och min man hanterar detta på lite olika vis. Han envisas med att bära ut alla spindlar, medan jag bär ut ibland, men också mycket väl kan tänka mig att helt sonika mosa dem i ett hushållspapper. Jag orkar helt enkelt inte hålla på at bära ut alla! Jag är inte rädd för dem, men tycker de är rätt äckliga. Hur hanterar ni spindlar, dödar eller bär ut, och vilken metod använder ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?
  • Martinisen
    stickkontakt skrev 2012-07-01 14:35:26 följande:
    Modigt vet jag inte. Jag är ju inte rädd för dem så det krävs inget mod
    Sant:) Man måste vara rädd för att kunna vara modig
  • Jenna03
    Martinisen skrev 2012-07-01 14:37:38 följande:
    Sant:) Man måste vara rädd för att kunna vara modig
  • Jenna03
    Meria skrev 2012-07-01 14:50:29 följande:
    Maken har 44 i skostorlek...
  • Martinisen
    Meria skrev 2012-07-01 14:50:29 följande:
    Maken har 44 i skostorlek...
  • snällochgla
    Aint Your Fairytale skrev 2012-07-01 15:14:30 följande:
    Självklart bär jag ut dem på ett papper eller dylikt. Vill ju inte ha regn heller! Flört
    Nej du har tagit lärdom av den gamla "bondepraktikan" och det ska du ha heder för. Det  regnar nog mycket ändå
  • Jenna03
    Aint Your Fairytale skrev 2012-07-01 15:14:30 följande:
    Självklart bär jag ut dem på ett papper eller dylikt. Vill ju inte ha regn heller! Flört
    Nej just det. Det där gamla skrocket hade jag nästan glömt bort:). Undrar var det kommer ifrån?
  • hojnas
    Kaffekopp skrev 2012-07-01 14:21:02 följande:
    Jajamensan! Klorin är bra till nästan allt! Hårspray och sprutdeo som t.ex. AXE är det inte lika mycket tryck i. Men med sprutklorin så slutar de eländiga krypen att röra sig och skrynklar ihop sig på några sekunder. Cool
    På tal om det så kom jag på nu vad jag fick för råd av min morbror (som är fruktansvärt spindelrädd han med), kylspray! Han sa att det funkade utmärkt haha
  • Martinisen
    snällochgla skrev 2012-07-01 15:20:44 följande:
    Nej du har tagit lärdom av den gamla "bondepraktikan" och det ska du ha heder för. Det  regnar nog mycket ändå
Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?