Inlägg från: OZgirl |Visa alla inlägg
  • OZgirl

Midsommargänget III

Dagboken tog jag oxå bort...

• OZgirl

Vi har oxå städat - mannens bror är på besök. De har inte setts på 18 år! Skithäftigt. Han kom idag och blir kvar ca 2-3 veckor eller så.

Så vi har dammsugit och våttorkat golv och dammat och plockat i ordning hela helgen. Man borde få besök oftare!

• OZgirl

Japp, 18 år är länge! De bor på skilda kontinenter och brorsan fick inte visum till vårt bröllop så de har inte setts sen mannen stack från landet. Svärmor och andra bror har hälsat på en gång och svämor kom även till bröllopet, så henne har jag träffat.

Esther, jag lobbar också för ett större matbord... Hmm, man kanske skulle stagea det utrymmet så man hinner vänja ögon och hjärna vid det? Typ ställa två stolar där eller arra nån fejkad bordsskiva av kartong eller nåt.

Hella, jobbigt med sunkiga svärisar. Eller ja, svärisar som inte riktigt tänker och agerar som en själv. Min är ju (tackochlov) långt bort, men mannen gillar sina riktigt hårt. Fast umgås en vecka i en liten stuga... Njae, så mycket räcker det inte till. Man måste isf göra dagliga utflykter skilda från dem, då funkar det lite längre.

• OZgirl

HG och Cocci, jag gillar både Ottawa och Toronto oxå!
    I Ottawa kan man om vintern se parlamentsledamöter komma åkandes på skridskor över kanalen med portföljen i ena handen på väg till jobbet. Sånt rockar!
    Toronto är jävligt soft helt enkelt. Det finns ett helt system av tunnlar under stan där man kan gå när nordanvinden (eller västan-) friskar i och snön yr. Då knallar man ner under jord och strosar genom en underjordisk galleria med food courts till den ände av stan man vill. Häpp!

• OZgirl

Koolt Flodisen att mannen bryr sig! Och verkligen vill kolla upp och sånt, i många fall känns det som om män värjer sig in i det sista med att försöka checka om nåt är fel eller inte. Tänk om det skulle vara fel på dem?!

Cocci, här är klockan 18:45 och det är dimmigt

• OZgirl

Jag tror att Flodisen är gravad! Jag tror att Flodisen är gravad!

Har varit en god hemmafru och lagat middag åt min svåger och sen har jag bakat kakor också. Käckt värre! Men trevligt, vi pratade en hel del vid middagen om massa olika saker. Mannen jobbar i natt, så han är inte hemma och kan ta en del av tolkandet och vara med i diskussionen. Imårn ska vi ut och äta (på samma resto som den stora fabmiddagen var) och min syrra henkar på då. Spännande!

• OZgirl

Jag har bara 5 kvar till en najs jämn placering hos mig... kommer inte hinna läsa ikapp på ett par dar nu helt jävla hektiskt på jobbet!

• OZgirl

Jadå, jag har dagar kvar till BIM! No worries, jag är inte preggad än

Svar på tråden Midsommargänget III