• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • toca

Va? Är det bättre att ta ut piercingen alltsa? Töjs halet sa mycket när magen växer? Hmm... Fast i sa fall är det för alltid för jag kommer aldrig komma till skott och göra en ny. Tyckte jag var pa gränsen till för gammal redan när jag gjorde den första gangen sa det händer nog inte fem ar senare. Det här tal att fundera pa lite!

• toca

Tack för tipset Elin, men ett kvarts ton är för mycket till och med öfr mig!
    Men den där varianten med att dricka en liter öl om dagen och ga ner i vikt later som en kul diet! Ska nog testa den till hösten.

• Timisen

Tänk förlossningssnitt...stor mage stort snitt, liten mage litet snitt. Hålet lär vara stooort i sommar, men det kanske drar ihop sig snyggt?

F ö funtar jag på att byta helt till turbantråden...

• Timisen

Men toc; kroppen samlar fett o konc till din mage just nu - alla gravida beklagar sig den där plufsiga perioden innan själva bebben fyller ut.

• toca

Jag vet... Det handlar väl mest om att jag vet med mig om att jag levt osunt den här perioden. Jag har inte rört mig längre än till köket och dessutom piffat upp blodsockernivan med kakor och bullar med jämna mellanrum. Och sa den där kommentaren fran gyn att de första 12 veckorna ska man helst inte ga upp nagonting.Fast det sa hon INNAN jag hade gatt upp och nu kommenterade hon det inte.
    Jag ska ialla fall sparka mig själv i baken och se till att röra lite pa mig. Jag tror jag behöver det ur manga synvinklar.

• Timisen

Tant timisen påpekar (jag har det som vidrigt mantra som jag pyser ut till min omgivning irl, de blir gaaaalna): motion påverkar serotonin- o adrenalinhalten och inverkar alltså direkt på ditt psykiska välmående!!!

• toca

Precis!
    Det blir dubbel negativ effekt av att inte röra pa sig. Dels blir man fet, dels blir man deppig av det. Kasst beteende. Därav min irritation pa mig själv.

• Surfergirl

Serotonin... nytt ord i surferbegreppsvärlden. What is?

Jag behöver all argumentation för att träna, så bring it on Timisen.

• Timisen

Serotonin är en signalsubstans som fung lugnande o ger belöningskänslor. För mkt serotonin är inte heller bra; kan skapa tvångssyndrom, tics och schizofreni...

• toca

TÄnk om det ända vore tvärt om... Att man blev snyggare, piggare, smalare och mer vältränad ju fler kanelbullarm man at. En sadan dröm!

Svar på tråden Midsommargänget III