• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Timisen

Lyckopiller ger extra serotonin (bl a). De finns många som permanent äter lyckopiller pga att deras läkare ordinerat såna resten av livet eftersom de prod för lite serotonin själva...alltid ifrågasatt det; när man är deppig har man låg serotoninhalt ung som att man har hög halt endorfiner när man är förälskad...alltså borde man gm tillfällig boost + terapi kunna må bättre o klara sig utan lyckopiller som ju gör en svettig, fet och seg...vilket ju i sig skulle få vem som helst olycklig om man inte var för bedövad för att fatta sambandet...

Men timisen är ute på MYCKET tunn is nu...hon ser fiskarna under grillorna...

• Timisen

Jag är MYCKET negativt inställd till lyckopiller och ser de stackarna som äter dem som försökskaniner i ett samhälle med för lite kärlek och för dyr terapi...

Please kill me...

• ElinPeelin

För er info, så ser jag sämre idag...

• toca

Det finns säkert bade bra och daliga fall av lyckopillsätande. En nära vän till mig hör till det positiva exemplet skulle jag tro. Fet, svettig och seg star inte pa hennes lista utan hon framstar som en harmonisk, glad, aktiv, genomtänkt och lycklig person som slipper de värsta dalarna i humöret som hon själv uttrycker det. Man antar att hon ocksa skulle förlora de största topparna men själv är hon inte helt säker pa det.

Jag är förresten bara ett par meter ifran dig pa samma hala is...

• Timisen

Jag får väl helt enkelt slänga i mig pillren själv så jag vet vad jag snackar om!!!

• Timisen

En läkare skickar recept till sina stammisar och låter dem betala in på hans frus konto, givetvis utan att han träffar patienterna, det har pågått i åratal med god knows how many...
    Önskar nästan jag kunde skriva att han är en skum liten kvacksalvare med mottagning i en källare bakom Rinkebys t-bana men han är en av landets mest kända och respekterade på området o håller t o m föreläsningar i ämnet. (Vet iof inte om han har flera mottagningar... )

• toca

Aj, da. Ingen kul läsning om piercing. Tusan ocksa. Jag som ville behalla min. Jag var och köpte sadan där gravidpiercing med en specialstav som är i plast och laaang för att naveln inte skulle skadas, men det hjälper kanske inte alltsa. Guuuud, vad svart livet blev plötsligt!

• Timisen

Men timisen tror det finns goda människor inom läkarkåren oxå!

Svar på tråden Midsommargänget III