• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Timisen

Vid mitt skrivbord gör jag iaf ingen nytta

• ElinPeelin

kanske ska gå och blindskita lite?

• bebbe2005

oops, här var det dött en fredagseftermiddag... tja, hoppas ni alla far en trevlig helg, nu gar jag strax hem fran jobbet!

• HååGe

Debattinlägg:
    Lyckopiller är en olycklig term. Vet ni någon som äter dem och som går omkring och är lycklig? Antidepressiva heter det. Det finns massor av olika sorter. Man blir inte fet, svettig och seg av de flesta. Snarare smalare och helt oseg (piggare). Däremot så fungerar nog nästan alla så att man får otroliga svårigheter att nå orgasm! Så sett är det ju olyckopiller. Väldigt olika vilken attityd läkare har till dessa medel. Bästa kombinationen verkar ju vara med terapi, men det har ju de flesta patienter dessvärre inte råd med (och det är ju helt totalt fel att det skall vara så dyrt att få PRATA med ett proffs) och här är läkarna helkassa på att informera om att terapi alls är bra i sammanhanget.
    Utskrivna vid rätt tillfälle är läkemedel som bibehåller serotoninet längre i synapserna något som kan hjälpa till att hålla människan över ytan, blir man för uppåt så har man för hög dos!

Skulle bara säga det alltså...

Pratar ni om frisyrer idag? Eller har jag bara läst för få inlägg? Jag har ingen frisyr och verkar inte komma iväg till frisören den här månaden heller. Klippte massor av lugg i slutet av november (kort!) . Ångrade mig samma dag och försöker få den att växa. Kanske lite blomsternäring i håret på morgonen kan ge det hela en skjuts.

• Timisen

Nänänä..DU fick medhåll toca.

Ja, jag vet att lyckopiller är lika missvisande som ordet föräldraledighet, men jag gör mig förstådd. Det är ingen risk för missförstånd från min sida och ordets bokstavliga betydelse tror jag fyllts ut med vidare definitioner av den som är det minsta intresserad av ämnet.
    Eftersom det är lika vanligt att ha en personlig relation till lyckopiller som till alkoholism, o eftersom området rent medicinskt är ganska outforskat (se bara larmrapporterna gällande gravida) färgas åsikterna av känslor. Lägg till detta att lyckopiller - rätt el fel - ofta utmålas som den enda gränsen mellan liv och död och du har en ganska laddad fråga.
    Men till fet- o segaspekten; mkt vanligt är att man ordineras att komb sina lyckopiller med lugnande medicin och möjligen är det just de sistnämnda alt. kombinationen som gör en fet och seg...biverkningarna är många och olika, svårighet att få orgasm är inte den enda, mkt vanligt är att man överhuvudtaget tappar all sexlust, vilket jag anser är en drastiskt försämrad livskvalitet. Försvararna av lyckopiller anv ofta även här argumentet att det är bättre att vara sexlös än död..och det klart Men jag tror ju inte att lyckopiller är den stora skiljelinjen mellan depressionsavgrund o livslust så ofta som utmålas, jag tror det oftare är ett otillräcklig lösning på ett mycker mer komplext problem.

• toca

Klart jag fick medhall. Jag har ju RÄTT! Är bara alltför diplomatisk för att uttrycka det sa. Utom när du TIGGER OM DET!

• Anemone

Ja va fan. Här sittet man och dricker Caipirinha och inte en själ vill snacka skit med en. Rackarns. Men gott är det!

• OZgirl

Jag har hängt på Arlanda hela dan idag... började med en stargazing: Bode Miller och vad jag antog var resten av det amerikanska skidlaget! Häpp! Bode är dock den enda jag känner igen utan hjälm.

Har ont överallt: nacken är paj och ryggen verkar ha fått skott. Detta = ingen kåthet = inget roligt sex = inga bäbisar. Fitta fat handgranat.

• Flodisen

Mornig ladies!

Jag borde också klippa mig...

Har aldrig ätit lyckopiller, men mamma sak visst ha ätit nån gång. Det svåra var visst att sluta, man var tvungen att göra en nertrappning - annars riskerade man en rejäl depresion.

Idag ska jag lära mig att styrekträna. Sen ska jag åka till Huudstaden. Jag som vill åka skoter i solskenet...

Svar på tråden Midsommargänget III