• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • toca

Vi har 60 flaskor rött Valpolicella fran 2004 här. Är du sugen sa är du välkommen hit!
    Vi hade missbedömt vara bröllopsgästers alkoholvanor nagot...
    Eller rättare sagt; svenskar dricker sig inte fullt sa berusade som alla italienare tror...

• bebbe2005

nä, faktum är att jag har kommit fram till att skottar är värre (vad gäller alkoholkonsumtion)!!!

Var pa bröllop i helgen, där en skotska gifte sig med en engelsman och vilket party! De flesta rullade ut genom dörrarna i slutet av kvällen förutom propra jag da saklart, som levt pa juicer av alla slag hela dagen och kvällen -fy fabian för att vara gravid när man ska pa bröllop - finns det nagot trakigare än att sitta med alla halvberusade som pratar mer goja för varje minut som gar...

• Pricken i ny tappning

Timis - köp ett marsvin så länge! Bättre än att satsa på ngn sport.

• Pricken i ny tappning

Bröllopet jag ska på nu på lördag kommer att ha supergod mat med fantastiska viner och sen en mycket välfylld bar. Men får jag dricka? Nej då. Jag ska stå i ett hörn och se moderlig ut! Till råga på allt måste jag hålla mitt tal NYKTER! Det har aldrig hänt förut!

• toca

Jag ska ocksa pa bröllop. I maj visserligen men jag har redan laddat för maten! Kvällen innan är det middag och cocktail (hmm...), sedan bröllopsmiddag sa klart och dgen efter blir det brunch. Och naturligtvis är det vid Comosjön. Brudparet heter förresten Brad och Angelina... Nej, just det. Sa väl var det inte!

• bebbe2005

jo, jag erkänner - hade sett fram emot maten! Dock blev det jobbigt.
    till förrätt fick man välja mellan gravad lax och getost... supergott, dock inte gravadmat
    varmrätten kött eller stroganoff (ja, rätt udda) - GOTT var det!
    efterrätt: créme brulée (raa ägg) eller champagnemousse (med raa ägg)...

efter efterrätten sprang jag över gatan till närmaste "ICA" och köpte chokladpudding som jag sedan hävde i mig pa toaletten i lokalen! snacka om att vara gravid

• bebbe2005

ska pa bröllop i maj igen - nu vet jag i alla fall att jag ska fraga bruden om hon kan avslöja menyn i förväg till mig, sa att jag kan ställa in mig pa nagot eller beställa vegetariskt alternativ!
    Lycka till med talet, pricken! Du ska se att det kommer att ga stralande!!!

Svar på tråden Midsommargänget III