Inlägg från: bebbe2005 |Visa alla inlägg
  • bebbe2005

Midsommargänget III

apropa dölja... jag är nu i v12 och har inga byxor som jag kan ha pa mig fullknäppta - alltid minst en knapp uppknäppt... sa luftig, "pölsig" klädsel är helt klart att rekommendera! dock är det ju inte endast maggen som börjar trycka ut, även brösten gör en del, manga av mina tröjor som förr enkelt gick ned över byxskärpkanten, sa att säga, är nu korta historier sa att det drar i byxlinningen

• bebbe2005

toca, mina kliar och värkar ännu... risken finns att det haller i sig...

Jag har en fraga ang. NUPP: har ni alla gjort NUPP-testet? jag tog upp det med min läkare häromdagen och han tyckte inte jag skulle göra det, allt sag sa bra ut sa det tyckte han inte var nödvändigt. Dessutom sade han att det nu var för tidigt att göra det (i v12), men att det i sa fall skulle kunna göras i v15 (dvs fick en ny tid om 3 veckor)... hmm, jag har fatt för mig att detta testet skulle göras mellan v12-v14, sa vet inte riktigt vad jag ska tro mer och om jag ska göra det heller för den delen? hur tänkte ni? och vad gjorde ni? och framförallt, när?

• bebbe2005

jotack, blir riktigt avundsjuk av detta semmelsnack! Min svägerska kommer pa besök fran svedala i helgen, ska se om hon kan köpa med de rätta bullarna, sa att jag i alla fall slipper baka den biten ocksa.. vill ha semla! min man tycker dock inte om marsipan(hur är det möjligt?), sa far frossa i dem själv sedan - bjuder gärna in dig toca!

Tack för alla era rad ang. NUPP, KUB- osv. Förstar inte riktigt min läkares info, far ju se barnet pa UL/VUL ända och om jag förstatt det rätt sa maste de mäta nackspalten och utifran hur manga mm det är uträknas risktalet - han pratade om att det skulle kosta mig 150 Euro, om jag verkligen ville göra testet... udda för en sadan liten grej, egentligen, eller? Toca, vad heter testet pa tyska, är det inte nackenspalttest, eller dyl?

• bebbe2005

ajajaj, munter! paminner mig visserligen om ett par fotoalbum jag har kvar fran semestrar med tidigare pojkvänner. manga foton är ju minnen fran stället jag besökte (om än med exet), men samtidigt kanske lite konstigt för min man att de finns kvar...ett album tror jag t.o.m. jag har i bokhyllan men vill ju inte slänga fotona, för till dessa resmal lär jag nog inte komma igen (andra sidan jordklotet, lär nog säkerligen dröja i alla fall)... hur har ni gjort med sadant?

• bebbe2005

semmelbullarna är pa väg ner - anländer personligen imorgon eftermiddag! Sa toca, semla nästa vecka?

Salänge brien är pastöriserad tror jag det är helt ok! Jag som älskar ost bad min man köpa nagot man kan äta och det visar sig att nästan all ost i tyskland är pastöriserad, DOCK tror jag att parmesan inte är det... själv gottar jag mig at st. albray, det är min favorit (och den är pastöriserad)!

• bebbe2005

nästa in i mitt krypin blir 1100-gästen!

• bebbe2005

OZgirl var snabbast, sorry tanten!

Snart dags för nästa medalj?! wow, os är ju riktigt roligt i ar!

• bebbe2005

sorry, toca, men jag är saaaa sugen pa semla och nu när jag vet att jag snart kan äta en var jag bara tvungen! Men du kan ju ändra din bild till en kanelbulle
    mm, later ocksa gott - vet du förresten att det är samma deg som för semlor!??? sa du skulle ju kunna göra ett par semlebullar ocksa?!?

• bebbe2005

jo, anemone, rätt har du... dock kostar det sa mycket tid att göra allt fran scratch, men mandelmassemixen osv maste man saklart göra själv (det blir helt klart godare). Och mandelmassa finns här, den s.k. lübeckska mandelmassan tillhör t.o.m. världseliten, sa där gar det ingen nöd för mig och toca, inte!

• bebbe2005

Hej tjejer! É sa glad idag efter att Sverige tagit GULD!!! Wow, vilken match det var igar och jag skulle sa gärna vilja vara med i vimlet pa medborgarplatsen idag - shit att det inte gar. kanske skulle chartra ett plan hem jag ocksa?

Hur som helst, skummade igenom traden sedan i fredags och läste att lillflinxen anlänt! Wow, vad kul, grattis till flinxan!!

Och timisen, blir ju riktigt avundsjuk - sudden har flirtat med dig!!!! han är helt klart den charmigaste av alla ishockeygrabbarna Han var med avstand den lyckligaste av dem alla igar, tycker jag, tror sällan jag sett nagon av vara os-guldhjältar sa som Sudden som bokstavligen stralade och mer eller mindre exploderade av segerlycka - mer genuint kan en kille inte glädja sig - sa riktigt fantastiskt!!!!

Svar på tråden Midsommargänget III