Inlägg från: bebbe2005 |Visa alla inlägg
  • bebbe2005

Midsommargänget III

morning girls!

Hoppas ditt nupp gar bra idag, toca! !

nagon här som inte gjort nupp?

bytte bild, hunden var för trist. borde kanske även byta nick, bebbe2005 stämmer ju inte direkt (fast i och för sig, den blev till 2005, om dock i sista ryck!)

• bebbe2005

tack för svaren! jag är visserligen närmare 35 än 30, men överväger starkt att inte göra det... om jag inte hade hängt här pa FL hade jag nog inte heller känt till det o min läkare anser inte heller att det är nödvändigt...hmm, vilket dilemma...

• bebbe2005

bra resonemang ni har. tackar o bugar. jag känner mig ung (är 33, blir 34 i ar), vi känner inte till nagra handikapp el. dyl. i vara familjer och har bestämt oss för att vi vill ha det här barnet - det är en del av oss och ett barn med downs är ocksa välkommet. sedan kan jag ju ärligt talat ifragasätta mig själv när jag skriver sa om jag skulle se pa det likadant om sisadär 1 ar... chansen är ju ända relativt liten, sa som jkag läste i en bok, även om chansen skulle vara 1 av 10, sa bör man vända pa det, chansen att det inte är fel är 9 av 10, det later ju onekligen bättre. Naväl, far se om ULet nästa vecka ger tecken pa att nagot skulle kunna vara fel, da kan vi tydligen fortfarande ta beslut hur vi gör!
    jobbigt med alla dessa beslut man maste ta som man när man krampaktigt försöker bli gravid inte ens tänker pa att sadant kommer. ansvaret börjar sa att säga langt innan barnet "ploppar" ut!

• bebbe2005

nej, det är just det - medvetenheten. Det är väl just det som gör detta test sa oroväckande, för helt plötsligt blir man medveten... Det finns säkerligen en anledning till varför detta test rekommenderas för kvinnor fran 35 ar och uppat och inte till alla. naväl, far se hur jag gör - tycker dock att det finns sa manga handikapp av olika karaktär. De downsbarn jag träffat pa är nog de hjärtligaste och mest älskvärda, alltid sa glada och verkar ha ett riktigt bra liv. De har ju numera ocksa riktigt lang livslängd (uppemot 55-60 ar), och manga klarar sig pa egen hand (med lite hjälp kanske) och utför yrken. Andra handikapp kan pa sa sätt nog vara extremt mycket värre (ur föräldrasynpunkt)...

• bebbe2005

oops, timisen - da vagar jag nog inte ga in och sabba för de andra... eller ökar jag chansen för nästa om jag snabbar mig in?

• bebbe2005

ett annat tema - mindre allvarligt förhoppningsvis, känner att jag tyngde ner stämningen aningen, men timisen försökte lockra upp den

Jo, idag ringde jag och anmälde mitt barn för dagisplats! Jo, det är sant! Här ska man göra det sa snabbt som möjligt. finns ju sa fa dagis och köerna är jättelanga... ska pa "intervju" pa dagiset om 2 veckor... allvarligt talat, känns urlarvigt, finns ju inte ens ett barn närvarande - hur ska jag redan nu kunna ställa intelligenta fragor om hur de uppfostrar barnet - kommer ju inte skola in barnet förrän absolut tidigast om 1 - 1/2 ar. nagra rad?!?!?

• bebbe2005

just sa var det ja!

maste ocksa gapskratta faktiskt! Hur normalt känns det att ringa och anmäla sitt 3 1/2 manaders unga foster i dagiskön?? kan varken ange kön, födelsedatum eller beräknad inskolningsdatum...
    oh ja, funderar ocksa pa hemmafru, men att anmäla sig kostar ju ingenting, sa känns bättre att göra för mycket och ha stor valfrihet än ingenting... här är dock kö. i en kommun pa ca 30.000 invanare, som dessutom är Tysklands barntätaste, finns det 2(!) dagisgrupper som tar emot barn under 2 ar!!! helt otroligt! visserligen berättade dagisförestandaren att de utökar med 2 nya grupper till hösten.. men ända, är de efter sisadär 20-30 ar? housewives rules i detta land...

• bebbe2005

:-P tur att jag har ett tag pa mig att överlägga om idéen var sa bra... men timisen, ruttna ägg fran efter pasken skulle jag ju kunna ta med mig, da skrämmer det kanske bort doften...

• bebbe2005

ajda, du en lärka, jag kommer nog känna mig mer som en elefant...

• bebbe2005

nä, faktum är att jag har kommit fram till att skottar är värre (vad gäller alkoholkonsumtion)!!!

Var pa bröllop i helgen, där en skotska gifte sig med en engelsman och vilket party! De flesta rullade ut genom dörrarna i slutet av kvällen förutom propra jag da saklart, som levt pa juicer av alla slag hela dagen och kvällen -fy fabian för att vara gravid när man ska pa bröllop - finns det nagot trakigare än att sitta med alla halvberusade som pratar mer goja för varje minut som gar...

Svar på tråden Midsommargänget III