• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • flinx

bra prickis med xtra ul! Nu väntar vi på miniprickis!

• Pricken i ny tappning

läste just artikeln Muner. Handlar om de särskilda mottagningar som finns, inte bara i Malmö utan om runtom i landet, som särskilt hjälper förlossningsrädda. Tycker det verkar bra att man faktiskt tar rädslan på allvar. För precis som det står i artikeln så handlar det mycket om att vi, framförallt i vår generation, helt ska gå emot oss själva och släppa kontrollen. Något vi aldrig gör annars vad det än är. Och detta måste ju vara svårt för vissa även om jag själv känner att jag har "resignerat" lite inför livets ovisshet pga mycket som hänt på vägen i mitt liv. Det blir ändå aldrig som man tänkt sig och slutar då för det mesta med besvikelse om man har målat upp bilder/mål för sig själv som inte uppfylls. Mao, är jag själv inte rädd för förlossningen utan vill gärna ha någon som dessutom bossar över mig och säger vad jag ska göra. Jag kommer helt överlämna mig till barnmorskorna och deras kunnande.

• Pricken i ny tappning

Oj, oj, oj så djup man kan vara där då. För att vara PRicken liksom. Och så tidigt på morgonen dessutom...

• Surfergirl

Deep shit, Prickis...

Mamma BM pratar om det ibland, 30-plussarna som kommer in till förlossningen och ska chefa runt och tror att de ska bestämma även över detta skeende i livet. Mooaahhaaaahhhaaa....

Men du verkar ha en soft och rätt inställning, Prickelino. Gott.

• Anemone

Hej och hå. Nu har jag jobbat jätteflitigt och snart ska jag knalla till bussen och åka till landet. Vi har varken telefon- eller datornät så jag kommer att få klara mig utan er till på söndag. Hoppas att ni får en superhärlig påsk och att solen kommer att skina på oss alla!

• Anemone

Saltgruvan ja. Snart har man slitit klart för den här veckan.

• Rally

Jag har ätit påsktårta på Stockholms central idag! Företaget Jernhusen önskade glad påsk och bjöd på säkert 30 meter tårta! Smaskigt!

Svar på tråden Midsommargänget III