• lissan01

Var spyflugan gravid?

Åh fy! Jag smällde nyss en spyfluga på fönsterrutan. När jag tittade lite närmare såg jag att det vällde ut små vita larver ur kroppen, och även att det satt fast några larver på flugsmällan! Usch, var det en gravid mamma-fluga jag slog ihjäl? Har detta hänt er?

Ps. Smäller ni förresten spyflugor även om de sitter på fönster?

• Svar på tråden Var spyflugan gravid?
  • maximum

Vidrigt... Ja jag slår dom på rutan tycker fönstrena är skitiga ofta ändå.
    Mammas hund klippte en mus en gång rakt över ryggen. Musen dog på direkten och ut flög 3st ofödda musfoster Foten i munnen 

• Dang it

Men vänta nu, spyflugor lägger väl ändå ägg på ett specifikt ställe? Eller har jag fel? Tänkte att jag kunde lindra din ångest lite annars :)

• snällochgla

Har aldrig hört talas om något liknande!!! Jag brukar öppna fönstret och fösa ut flugan.

• lissan01
    maximum skrev 2012-07-04 17:02:33 följande:
    Vidrigt... Ja jag slår dom på rutan tycker fönstrena är skitiga ofta ändå.
    Mammas hund klippte en mus en gång rakt över ryggen. Musen dog på direkten och ut flög 3st ofödda musfoster Foten i munnen 

Musfoster å fyy! Tycker ibland det är lite svårt att daska till dem på rutan, man får ju inte slå för hårt, då kan ju glaset gå sönder :). Smäller du dem med flugsmällan eller en mjukare ihoprullad tidning?
  • lissan01
    Dang it skrev 2012-07-04 17:03:25 följande:
    Men vänta nu, spyflugor lägger väl ändå ägg på ett specifikt ställe? Eller har jag fel? Tänkte att jag kunde lindra din ångest lite annars :)

Trodde jag också, men vad var det då för larver som kröp ut?
  • Dang it
    lissan01 skrev 2012-07-04 17:07:32 följande:
    Trodde jag också, men vad var det då för larver som kröp ut?
    Paratiser?
  • maximum
    lissan01 skrev 2012-07-04 17:06:41 följande:

Musfoster å fyy! Tycker ibland det är lite svårt att daska till dem på rutan, man får ju inte slå för hårt, då kan ju glaset gå sönder :). Smäller du dem med flugsmällan eller en mjukare ihoprullad tidning?
    Med flugmäcken. Det tål rutan, ibland krockar ju fåglar med rutan med en mycket kraftigare smäll
  • lissan01
    Dang it skrev 2012-07-04 17:14:37 följande:
    Paratiser?

Det kanske det var! Smäller du spyflugor? Har du sett något liknande?
Svar på tråden Var spyflugan gravid?