• lissan01

Var spyflugan gravid?

Åh fy! Jag smällde nyss en spyfluga på fönsterrutan. När jag tittade lite närmare såg jag att det vällde ut små vita larver ur kroppen, och även att det satt fast några larver på flugsmällan! Usch, var det en gravid mamma-fluga jag slog ihjäl? Har detta hänt er?

Ps. Smäller ni förresten spyflugor även om de sitter på fönster?

• Svar på tråden Var spyflugan gravid?
  • Martinisen
    maximum skrev 2012-07-05 07:39:35 följande:
    Ja jag har iaf röstat där. Men nej jag lägger nog inte upp en bild...
    Haha, nej lite överdrivet kanske.. :) Men imponerande egentligen att smällorna hållit sedan 70-talet med tanke på hur de används! Har du ärvt dem eller?
  • annpe
    maximum skrev 2012-07-05 07:39:35 följande:
    Ja jag har iaf röstat där. Men nej jag lägger nog inte upp en bild...
    Vad röstade du på? Jag har min i städskåpet...
  • annpe

Men jag måste säga att jag fått lite svårare att slå ihjäl flugor, getingar och spindlar sedan jag fick barn. Har blivit blödigare helt enkelt! Någon som känner igen sig i detta? Att man blir känsligare när man fött barn?

• maximum

Martinisen skrev 2012-07-05 07:41:28 följande:
    Haha, nej lite överdrivet kanske.. :) Men imponerande egentligen att smällorna hållit sedan 70-talet med tanke på hur de används! Har du ärvt dem eller?

Dom har hängt med huset här. Sambons släktgård och så hprt sliter man ju inte på en flugsmäck. Fast vi kanske är lite tuffare mot dom smp liven. Vi har ju kohage på 3 sidor av huset så vi brukar kompletera med flugpapper...
  • maximum
    annpe skrev 2012-07-05 08:03:16 följande:
    Vad röstade du på? Jag har min i städskåpet...
    Just nu hänger den framme på en krok i köket men annars brukar den hänga i städskåpet.
    Har även en liggandes i sovrummet. 
  • annpe
    maximum skrev 2012-07-05 08:21:19 följande:
    Dom har hängt med huset här. Sambons släktgård och så hprt sliter man ju inte på en flugsmäck. Fast vi kanske är lite tuffare mot dom smp liven. Vi har ju kohage på 3 sidor av huset så vi brukar kompletera med flugpapper...
    ja har man kohage så blir det ju mycket flugor! Jag har också bott bredvid hagar, och det var inget konstigt att smälla 50-70 flugor under en dag
  • annpe

Jag brukade till och med diska smällan en gång om dagen när det var som värst, nu kanske jag diskar två gånger om året

• Jenna03
    annpe skrev 2012-07-05 08:25:52 följande:
    Jag brukade till och med diska smällan en gång om dagen när det var som värst, nu kanske jag diskar två gånger om året
    Usch ja, jag diskar också ibland, men inte en gång om dagen
  • annpe
    Jenna03 skrev 2012-07-05 09:37:35 följande:
    Usch ja, jag diskar också ibland, men inte en gång om dagen

Nej, det var extremt mycket flugor det året
Svar på tråden Var spyflugan gravid?