• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Anma
    Erya skrev 2012-09-14 16:37:54 följande:
    Vanlig olivolja eller babyolja funkar utmärkt också :)
    Tack så mycket, ska pröva olivoljan ikväll! :) 
    Anledningen till att jag tror att det är en tjej är för att jag drömde det haha. Fast när jag pratar om bebisen så säger jag alltid han, ingen aning om varför. Så egentligen vet jag inte riktigt vad jag tror men när jag drömde det kändes de verkligt! :)
    Laliii skrev 2012-09-14 17:22:34 följande:
    Hehe :) RUL:et blir hos Liljeholmens Ultraljudsbarnmorskorna :)
    Har en tjej på mitt jobb som gick dit för sina ultraljud och hon var jättenöjd iaf! :)
  • Erya
    Laliii skrev 2012-09-14 17:25:48 följande:
    Jag har bara känt att d e en pojke, flicktanken har liksom inte passerat mig, sen så finns annat skrock & tester jag gjort på nätet som tyder på pojke :) Inget illamående, vissa säger att jag fått en annan skönhet vilket tyder på pojke osv. Enligt kinesiska horoskopet är det oxå pojke, allt liksom drar till pojke hos mig :)
    tja, jag har inte mått illa, men däremot så har jag finnar från hell :P så jag antar att "tösen" snor all skönhet ;)
    Piijuva skrev 2012-09-14 18:54:41 följande:
    Tipsa om bra babyboxar :)
    Jag har hämtat ut 2 stycken än så länge.
    1 från Kronans droghandel
    1 från Pampers (antingen hämtar man på Baby Proffsen eller på Barnens Hus, jag valde Barnens Hus)

Jag ska hämta ut från Apoteksgruppen, men vi ska orka köra dit och hämta

• 2009

Jag har nojat lite över vad jag ska ha på mig för ytterplagg i vinter, ffa efter jul då jag räknar med att vara aningens tjock om magen... Fick ett erbjudande från Ellos idag med 50% på en vara så jag gick in och kikade lite och hittade den här:

www.ellos.se/vertbaudet/mammakappa/334617&Ns=RankValue6|1&Nao=1

Verkar mysig och jag gillar kappor, så jag beställde den gråa :)

Hur tänker ni andra kring ytterkläder i vinter?

• Erya

Den var snygg 2009 :)

Jag har inte tänkt att köpa någon gravid vinterjacka. Förra vintern gick det bara ner till -5 och jag behöll min höst jacka hela vintern.

Om det blir kallare har jag min dunjacka (Everest, sån lång som går ner över rumpan) och kan jag inte knäppa den av någon anledning så tar jag helt enkelt min lamaull tröja under och har jackan uppknäppt.

• 2009

Blir det bara -5 så är det ju ingen fara men här uppe i Övik blir det lätt lite kyligare än så Flört Fast då kanske jag får en knatte med lite extra päls på kroppen! Glad

• Laliii
    Anma skrev 2012-09-14 17:29:21 följande:
    Tack så mycket, ska pröva olivoljan ikväll! :) 
    Anledningen till att jag tror att det är en tjej är för att jag drömde det haha. Fast när jag pratar om bebisen så säger jag alltid han, ingen aning om varför. Så egentligen vet jag inte riktigt vad jag tror men när jag drömde det kändes de verkligt! :)

Har en tjej på mitt jobb som gick dit för sina ultraljud och hon var jättenöjd iaf! :)
    Ja vi var där för KUB:en & vart väldigt nöjda :) 
  • Laliii
    Erya skrev 2012-09-14 19:13:07 följande:
    tja, jag har inte mått illa, men däremot så har jag finnar från hell :P så jag antar att "tösen" snor all skönhet ;)

Jag har hämtat ut 2 stycken än så länge.
    1 från Kronans droghandel
    1 från Pampers (antingen hämtar man på Baby Proffsen eller på Barnens Hus, jag valde Barnens Hus)

Jag ska hämta ut från Apoteksgruppen, men vi ska orka köra dit och hämta

haha ser du, de säger ju det ;) Märker det på många av mina bekanta som väntar flickor & pojkar, de som väntar pojkar är utseendesmässigt helt oförändrade medan de med flickorna, ser lite annorlunda ut :)
  • Laliii
    2009 skrev 2012-09-14 20:32:12 följande:
    Jag har nojat lite över vad jag ska ha på mig för ytterplagg i vinter, ffa efter jul då jag räknar med att vara aningens tjock om magen... Fick ett erbjudande från Ellos idag med 50% på en vara så jag gick in och kikade lite och hittade den här:

www.ellos.se/vertbaudet/mammakappa/334617?N=1...|1&Nao=1

Verkar mysig och jag gillar kappor, så jag beställde den gråa :)

Hur tänker ni andra kring ytterkläder i vinter?
    Åh den var ju dösnygg! Tack för att du delade med dig, ska genast titta :) Jag har nojjat såååå över jacka till vintern & tittat runt lite! Måste ju köpa ngt med plats för magen!
  • 2009
    Laliii skrev 2012-09-14 21:29:46 följande:
    Åh den var ju dösnygg! Tack för att du delade med dig, ska genast titta :) Jag har nojjat såååå över jacka till vintern & tittat runt lite! Måste ju köpa ngt med plats för magen!
    Kollade runt lite mer:

www.jollyroom.se/produkter/mamma/graviditetsklader/ytterplagg.html
    www.mom2mom.se/shop/kategorier-3/jackorkappor/
    www.lovelymama.se/mama-toppar/jackorkavajer/

Lovelymama hade rätt fina tröjor också :)
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013