• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Laliii

Go morrn! Här är en som vaknat tidigt idag med, alla helger sedan jag blev gravid är jag upp vid 06:00-07:00....och ja 01.00 & 04.00 med haha! :) Men jag antar att man förbereds på vad som komma skall!

Ska strax ut med hundarna & sedan väcka maken, vi ska ut & äta frukost ute :) mys! Sen ska jag iväg & se på min yngsta lillebrors fotbollsmatch (han är 9 år) & mina bröder 17 & 9 år har inte sett mi på 2 veckor, så magen har växt en aning sedan dess. Ska bli mysigt :) De har fortfarande inte smällt att jag är gravid & de ska bli morbröder hehe. Underbart att få dela detta med de.

Ni får alla ha en fin dag! :) 

• Erya

Ha en skön dag Laliii :)

Jag vaknar också tidigt nu för tiden, men jag går upp, kissar sen går jag å lägger mig igen :P värgrar gå upp kl 6-7 en helg :P

Min kokos kladdekaka står i ugnen, jag sitter å äter frukost, sambon är nere på gymmet :)
    Idag ska vi hem till en arbetskollega till min sambo och hans fru (tja de är våra vänner :P) som också är gravid :D
    Ska köra lite (alkoholfri) ölprovning idag tänkte vi.

(alkoholfri) vinprovning blir det den 13 oktober :)

• 2009

Hittade den här bloggen igår som jag håller på att plöja igenom från start, så jävla bra! hormonerhemorrojder.com/ Erya: Drack ett alkoholfritt rosé för några veckor sen som var riktigt bra, om jag bara kunde minnas vad det hette... :) Kan fortfarande sakna ett gott glas rött till en god middag, men jag räknar med att det är mänskligt. Det vore värre om det inte gick att avstå... Ha en fin dag alla!

• 2009

Men haaaata iPad som inte vill vara med på styckesindelning!!!

• Erya
    2009 skrev 2012-09-15 12:05:12 följande:
    Men haaaata iPad som inte vill vara med på styckesindelning!!!
    haha jag vet hur det känns :P på kvällarna ligger jag med paddan i sängen, man delar upp det så fint och när man sen postar så... ja...
  • Laliii
    Erya skrev 2012-09-15 11:42:00 följande:
    Ha en skön dag Laliii :)

Jag vaknar också tidigt nu för tiden, men jag går upp, kissar sen går jag å lägger mig igen :P värgrar gå upp kl 6-7 en helg :P

Min kokos kladdekaka står i ugnen, jag sitter å äter frukost, sambon är nere på gymmet :)
    Idag ska vi hem till en arbetskollega till min sambo och hans fru (tja de är våra vänner :P) som också är gravid :D
    Ska köra lite (alkoholfri) ölprovning idag tänkte vi.

(alkoholfri) vinprovning blir det den 13 oktober :)
    Haft en fin dag tack, förutom att jag har en sådan trött dag, har powernappat 2 ggr idag. Galet trött idag. :) Hur har din dag varit? :) Åh mys med öl & vin provning :)
  • Laliii

Ska strax ringa till Kuba för att gratta min farmor på sin födelsedag (hon fyllde år den 13:de) & även berätta för henne att hon ska bli gammelfarmor :) Ska bli spännande att höra hennes reaktion, det är hennes första barnbarn som ska få barn :)

• Erya
    Laliii skrev 2012-09-15 20:54:12 följande:
    Haft en fin dag tack, förutom att jag har en sådan trött dag, har powernappat 2 ggr idag. Galet trött idag. :) Hur har din dag varit? :) Åh mys med öl & vin provning :)
    Det var nice :) Vi spelade lite Tekken 6, lagade mat (tja vi kvinnor ;)) och kollade på amerikansk fotboll.

Det blev 2 öl vi testade (hade köpt 3) Spendrups och Carlsberg. Spendrups var för blaskig i smaken, men Carlsberg smakade som vanlig Carlsberg.
    Sambon hade köpt Brewdogs "Nanny State" som vi tog en klunk av (också alkoholfri) men den gillade varken jag eller väninnan :P var en lite halvmörk öl, jag föredrar de ljusa.

Men vi upptäckte att de inte är helt alkoholfria, innehåller ju 0,5% alkohol, men det är ok, man dricker ju inte en massa och inte så ofta. Idag blev det ju vars en öl, sen drack vi läsk.

Vinerna ska bli lite roligare, ska se hur många man kan hitta i småflaskor, testa lite av varje. Systembolaget på Hansa i Malmö har ett stort vinsortiment, så de kanske har fler sorter av det alkoholfria än vad jag hittar här i Arlöv :P
  • carin81

KUB imorgon och jag är så nervös. Förmodligen mer än vad jag vill erkänna. Men jag tror verkligen att lillen är kvar därinne. Igår kväll hade jag läskiga hugg i livmodern. Någon annan som har haft det? Googlade såklart och några förklaringar var att det eventuellt vara ligamenten eller tarmarna.. så jag känner mig ändå rätt så lugn. Skönt att det verkar få framåt för alla hör inne. Ska bli kul i mars att börja se bilder på alla bebisar. Kram

Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013