Laliii skrev 2012-09-15 20:54:12 följande:
Haft en fin dag tack, förutom att jag har en sådan trött dag, har powernappat 2 ggr idag. Galet trött idag. :) Hur har din dag varit? :) Åh mys med öl & vin provning :)
Det var nice :) Vi spelade lite Tekken 6, lagade mat (tja vi kvinnor ;)) och kollade på amerikansk fotboll.
Det blev 2 öl vi testade (hade köpt 3) Spendrups och Carlsberg. Spendrups var för blaskig i smaken, men Carlsberg smakade som vanlig Carlsberg.
Sambon hade köpt Brewdogs "Nanny State" som vi tog en klunk av (också alkoholfri) men den gillade varken jag eller väninnan :P var en lite halvmörk öl, jag föredrar de ljusa.
Men vi upptäckte att de inte är helt alkoholfria, innehåller ju 0,5% alkohol, men det är ok, man dricker ju inte en massa och inte så ofta. Idag blev det ju vars en öl, sen drack vi läsk.
Vinerna ska bli lite roligare, ska se hur många man kan hitta i småflaskor, testa lite av varje. Systembolaget på Hansa i Malmö har ett stort vinsortiment, så de kanske har fler sorter av det alkoholfria än vad jag hittar här i Arlöv :P