• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • 2009
    Erya skrev 2012-09-18 19:17:25 följande:
    Började med järntabletterna igår, eftersom min trötthet kom tillbaka för 2 veckor sen, samt den jobbiga huvudvärken som inte vill släppa. Får se om det hjälper, skulle börjat ta dem om 4 veckor som senast ändå så.
    Järntabletter må vara bra, men det är rena döden för magen! Äter Niferex varannan dag och var tvungen att ta en slurk laktulos idag på jobbet... tur det finns resurser där Skäms
  • 2009
    Piijuva skrev 2012-09-18 19:46:05 följande:
    Tar ni niferex morgon eller kväll?
    När jag kommer ihåg :) Tog dem på fastande mage först men fick så jäkla ont i magen så jag försöker ta dem med ett glas juice ett par timmar innan jag ska lägga mig. Det står ju att man ska ta dem två timmar innan eller efter mat men pallar magen inte det så är det ju bättre att ta dem med något att äta än inget alls :) Men be prepared att bajsa tjära!
  • Lilly Jk
    Piijuva skrev 2012-09-18 19:46:05 följande:
    Tar ni niferex morgon eller kväll?
    Jag tar på kvällar strax efter middag eller kvällsmacka beroende på om
    jag kommer ihåg att ta den till middagen :)
    Blobben BF 4/3-2013
  • Erya
    2009 skrev 2012-09-18 19:38:26 följande:
    Järntabletter må vara bra, men det är rena döden för magen! Äter Niferex varannan dag och var tvungen att ta en slurk laktulos idag på jobbet... tur det finns resurser där Skäms
    Har IBS, är under graviditeten halvförstoppad, men eftersom jag fortfarande tar i alla fall 1 kopp kaffe om dagen, plus att jag faktiskt kan äta sånt som vanligtvis satte fräs på magen, så fungerar det rätt bra, men har ju som sagt bara tagit 1 tablett än så länge.

Är Niferex jag tar också, 1 tablett vartannan dag.

Igår tog jag tabletten på kvällen, ska enligt anvisningar inte ta dem med mat, så jag tar det bara med någon dricka, typ juice eller vatten.
  • 2009
    Erya skrev 2012-09-18 20:28:11 följande:
    Har IBS, är under graviditeten halvförstoppad, men eftersom jag fortfarande tar i alla fall 1 kopp kaffe om dagen, plus att jag faktiskt kan äta sånt som vanligtvis satte fräs på magen, så fungerar det rätt bra, men har ju som sagt bara tagit 1 tablett än så länge.

Är Niferex jag tar också, 1 tablett vartannan dag.

Igår tog jag tabletten på kvällen, ska enligt anvisningar inte ta dem med mat, så jag tar det bara med någon dricka, typ juice eller vatten.
    Vad härligt att kunna äta lite annan mat än vad som funkar i vanliga fall! ;)
  • Laliii
    2009 skrev 2012-09-18 18:13:56 följande:
    Vore jättesnällt! Glad

Nu utmanar jag er: Berätta om dagens I-landsgravidproblem!

Jag kan börja:
    Dagens I-landsgravidproblem: Jag kan inte längre ligga på mage i soffan och surfa på vår Ipad, magen tar emot... Rynkar på näsan

I will :)

Oj min i-landsproblem är nog att inte få plats i 90 % av mina kläder & vägra köpa nya då jag vet att jag kommer att bli större & vill inte gå i 2-3 strl större kläder än det behövs haha 
  • Emmut
    GravidRUL datum, tid & kön (det ni tror & om ni kommer att ta redan på det):

1/10 - 09:00 - Knatten går under arbetsnamnet Harry men jag har ingen aning om vad det verkligen är! Kommer nog inte att ta reda på det heller om det inte är helt uppenbart :) - 2009
    8/10 - 14:00 - Tror att det blir en pojk och ska ta reda på könet, om vi får vill säga:) - Lilly Jk
    15/10 - 10:30 - Tror på att jag bär en pojke & ja, vi kommer att ta reda på könet - Laliii
    15/10 - 10:30 - Tror att det är en tjej, vi ska inte kolla könet - Anma
    15/10 - 11:00 - Tror det blir en flicka men ska inte kolla - Piljuva
    15/10 - 11.30 - Tror det är en flicka, vet inte om vi tar reda på könet - Erya
    12/11 - 15:00 - Inga funderingar kring könet än. I vårt landsting FÅR man inte veta kön, så har inget val :P - Emmut 
  • Laliii

Herrejösses, sitter som en zombi på kontoret. Hade mardrömsmaraton inatt. Vaknade 1 helt kallsvettig, vaknade sedan 4 återigen helt skakig & kallsvetiig & sen 5 & sen 6 när larmet ringde. Herre min gud. Fråga mig inte vad jag drömde för det minst jag inte. Minns bara att det var hemska mardrömmar. Fick sätta på TV:n i sovrummet efter att magen gått till jobbet vid 4, för att våga somna om.

Katastrof. Hur ska man orka med dagen? Ska försöka sluta lite tidigare idag & åka hem & sova. Jobbar som tur hemifrån imorgon, då kanske jag kan ladda batteriet lite. Bah. Haft så sjuka drömmr, livliga & mardrömmar så ofta sedan jag blev gravid, Håller detta på heeeeela graviditeten? Jisses.

Hoppas ni haft en bättre natt än mig!    

Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013