• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Anonym
    Aaliyah skrev 2012-09-22 18:04:40 följande:
    FMGA: vilket fantastiskt bra inlägg!
    Agree
  • FMGA
    Element skrev 2012-09-22 19:01:32 följande:
    Vilka konspirationer?
    Pröva att läsa början av tråden så får du exempel på konspirationstänkande. Annars kan du klicka på visa endast för t ex signaturen Faber. Tråden innehåller annars så många inlägg numer - nästan 3.000 - att din fråga nästan kan jämställas med uppmaningen visa mig alla lianer i djungeln.

Jag har inte läst konspirationpåståendena så noga, men jag tror att de går upp på att det vid sidan om påståendena om den "statsfeministiska religionen" även anses finnas  "extremfeministiska sekter" som vill gå längre än "statsfeministerna" och det är dessa som ligger bakom införandet av hen i språket, i syfte att snöpa oss män - eller något liknande.

Faber kallar ofta dessa "extremfeminister" för batikhäxor, en smädelse som om man googlar lite visar sig vara en nedsättande benämning för medelålders kulturintresserade kvinnor som arbetar inom den offentliga sektorn. Smädelsen är rätt sällsynt och tycks mest användas av högerextremister med anknytning till Svenskarnas parti och Nationaldemokraterna och i dessa sammanhang framställs batikhäxorna också som invandrarvänliga eftersom de är så motbjudande att de inte kan få några svenska män utan måste nöja sig med invandrare.
  • FMGA
    Aaliyah skrev 2012-09-22 18:04:40 följande:
    FMGA: vilket fantastiskt bra inlägg!
    TackSolig
  • Anonym

Håller med dig TS.
    Är så jävla trött på HEN ordet.

Synd man inte kan blockera vissa ord i datan så jag skulle garanterat blockera ordet HEN. Gu va skönt det skulle vara å slippa se det. Haha. Glad

Och inget illa menat till er som använder detta ordet, jag är bara förbannat less.

• FMGA
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-22 17:58:48 följande:
    Förvånad Förstår inte alls vad du pratar om. Antingen hänger jag inte med eller så bör jag kanske känna mig kränkt? Det är nog ingen idé att vi diskuterar. Helt ärligt känner jag bara irritation nu. Jag brukar ha tålamod med mina kombattanter, men i ljuset av ditt märkliga inlägg ovan är det nog bäst att vi avvecklar diskussionen oss emellan nu.
    Språkbarriären kan vara oöverstiglig ibland.

Avveckla diskussionen kan du ju enkelt göra, det är bara att låta bli att  replikera på mina inlägg.

Själv förbehåller jag mig rätten att replikera på dina även om de inte är riktade till mig samma sätt som jag förbehåller mig rätten att använda hen när jag bedömer att det är lämpligt.

Såväl språket som den här tråden har fler nyttjare än du och jag - Jelly. Vi befinner oss på ett diskussionsfrum, men vore det så att det bara var vi som skrev och läste här så vore naturligtvis vår diskussion av noll och intet värde. 
  • Daddy  Cool
    FMGA skrev 2012-09-22 17:43:54 följande:
    På samma sätt borde det vara nära nog omöjligt för dig att de andra skribenterna att undgå att notera  vilken symbolik och betydelse de som använder hen lägger in i pronomet.
    Kan du hjälpa mig att tolka följande mening från en annan debattör? Jag klistrade in det tidigare i tråden:

"Bara faktumet att  en person börja använda hen visar att hen tänker i ett könsperspektiv. "
  • Jellybeanbaby
    FMGA skrev 2012-09-22 23:08:50 följande:
    Språkbarriären kan vara oöverstiglig ibland.

Avveckla diskussionen kan du ju enkelt göra, det är bara att låta bli att  replikera på mina inlägg.

Själv förbehåller jag mig rätten att replikera på dina även om de inte är riktade till mig samma sätt som jag förbehåller mig rätten att använda hen när jag bedömer att det är lämpligt.

Såväl språket som den här tråden har fler nyttjare än du och jag - Jelly. Vi befinner oss på ett diskussionsfrum, men vore det så att det bara var vi som skrev och läste här så vore naturligtvis vår diskussion av noll och intet värde. 
    Du är ju helt snurrig i bollen och skriver om saker som inte finns så jag kan tyvärr inte ta dig på allvar längre.
  • Plutteli
    Anonym skrev 2012-09-22 23:02:22 följande:
    Håller med dig TS.
    Är så jävla trött på HEN ordet.

Synd man inte kan blockera vissa ord i datan så jag skulle garanterat blockera ordet HEN. Gu va skönt det skulle vara å slippa se det. Haha. Glad

Och inget illa menat till er som använder detta ordet, jag är bara förbannat less.
    Jag tror vi hade fått rätt svårt att förstå varandra över lag om alla kunde blocka ord de tycker är irriterande...
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!