• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Jellybeanbaby
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-23 15:40:18 följande:

Att har också symbolisk laddning, även om den inte går att beskriva lika enkelt som ett pronomen, substantiv eller adjektiv. Hade den inte haft det hade ordet varit meningslöst och inte brukats.
    Vad får man om man vinner ett "dare"?

"Säg ett ord utan symbolisk laddning. I dare you."

Ja det gjorde jag. "att" har ingen laddning. Pay up!
  • FMGA
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-23 14:48:33 följande:
    Jag tolererar inte dina vidriga insinuationer som du smugit in i dina senaste inlägg riktiade till mig. Tror du på fullaste allvar att jag tänker diskutera med en person som beter sig så svinaktigt som du? För att inte tala om de spöken du ser, när du skriver om saker som inte ens existerar, förutom i ditt eget huvud.

Hos mig har du inget att skaffa förrän du beter dig som folk. Så börja med att lägga ner de snirkligt formulerade personangreppen!
    Inget kunde bekymra mig mindre än vad du tolererar.

Jag rekommenderar att du klickar på visa endast Jellybeanbaby så kan du få se exempel på hur förvirrat du uppträder i affekttillstånd. Här kommer ett smakprov, där du helt hade missförstått den du replikerade på och då i stället för att försöka förstå  valde de språkliga  uttryck som stod dig till buds.
    --------------------------------------------------------------------
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-22 17:35:02 följande:
    Jag vet inte hur många gånger jag måste säga detta för att det ska gå in i din tjocka skalle: 
    SKITER I VAD DU KÄNNER DIG SOM! Vi delar FORTFARANDE in människan i maskulinum och femininum! För din skull kan vi föreslå en till, nämligen en avart! 
    --------------------------------------------------------------------------------

Personligen tror jag att språkbarriären är en av flera orsaker att du tar till så grova uttryck när du känner dig förfördelad, liksom att du är så förtvivlat mån om din värdighet.

Jag kan länka till dina intelligenstestinlägg om du vill, några spöken är dessa dessvärre inte. Inte hos mig iallafall. Annars föreslår jag att du följer din egen uppmaning från igår, lägger ned diskussionen med mig. Det kan inte vara hälsosamt att bli så upprörd.

• FMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-23 15:37:44 följande:
    OMFG, så glad att jag missade den tråden... Förvånad
    Mm, det förstår jag. Det går väl an när det bara är teorier om den heliga svenska statsfeminismen - men när knallpulvergänget går in i en tråd skrivet av en person som fått sin värld upp och ned-vänd och förespråkar kvinnlig följsamhet ligger blir det ingen lek längre.
  • Jellybeanbaby
    FMGA skrev 2012-09-23 15:46:57 följande:
    Inget kunde bekymra mig mindre än vad du tolererar.
    Nej det märker jag då du verkligen gett dig fan på att såra mig ordentligt.

Vad har jag gjort dig egentligen? Vilka av dina tår har jag stampat på?
    Tror du att du blir respekterad och aktad när du beter dig så här?
    Du lindar in rena personangrepp i fina ord och tror att jag tar det?

Första inlägget från dig som jag ens sett i den här tråden gjorde mig så konfys att jag var tvungen att läsa det flera gånger för att inse att du faktiskt kränkte mig.
    Så ja, vad ska jag säga. Du har "talets gåva" i skrivform, och det spelar nog ingen roll om jag anmäler dina inlägg eftersom jag ger mig blanka fan på att en moderator inte skulle läsa dina inlägg lika noga som jag läste dem.

Jag tar inte din skit. Förstår du?
    Men jag vill fortfarande veta exakt VAD det är jag gjort dig som sårat dig så mycket att du anser att det är okej att såra mig så mycket.
  • Jellybeanbaby
    FMGA skrev 2012-09-23 15:46:57 följande:
     Det kan inte vara hälsosamt att bli så upprörd.
    PS: Det kan inte vara hälsosamt att lägga ner så mycket tid på att verkligen gå in för att sticka nålar i en annan människa. Ja, jag är en människa bakom skärmen, som inte förstår vad sjutton ditt problem är. Du kanske ska tänka på det nästa gång.
  • Element
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-23 15:35:43 följande:

Extrema grupper finns alltid. So what?

Och det finns lika mycket statsfeminism som det finns statsrasism och statsmanschauvinism.  
    Nej där har du fel, den Svenska Statsfeminismen existerar. Fråga vilken politiker som helst och han/hon säger sig vara feminist även om denne inte är särskilt insatt. Personen ifråga vågar inte annat på grund av sin politiska karriär. Det finns bara ett svar på varför denne skulle vara rädd om sin karriär på det sättet. Feminismen har sådant inflytande i maktens korridorer att ingen vågar ge uttryck för en avvikande åsikt.

• CMM

Jag är något så unikt som en som är kritisk mot genusvetenskap, som anser att det finns en statsfeminism i Sverige men som trots detta tyckte det endast var mannen i den där våldtäktstråden som gjort fel...

• FMGA
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-23 16:14:07 följande:
    Nej det märker jag då du verkligen gett dig fan på att såra mig ordentligt.

Vad har jag gjort dig egentligen? Vilka av dina tår har jag stampat på?
    Tror du att du blir respekterad och aktad när du beter dig så här?
    Du lindar in rena personangrepp i fina ord och tror att jag tar det?

Första inlägget från dig som jag ens sett i den här tråden gjorde mig så konfys att jag var tvungen att läsa det flera gånger för att inse att du faktiskt kränkte mig.
    Så ja, vad ska jag säga. Du har "talets gåva" i skrivform, och det spelar nog ingen roll om jag anmäler dina inlägg eftersom jag ger mig blanka fan på att en moderator inte skulle läsa dina inlägg lika noga som jag läste dem.

Jag tar inte din skit. Förstår du?
    Men jag vill fortfarande veta exakt VAD det är jag gjort dig som sårat dig så mycket att du anser att det är okej att såra mig så mycket.
    Jag brukar försöka anpassa mig till den jag diskuterar med - även om jag självklart misslyckas ofta.

Ur mitt perspektiv är vår diskussionen onödig eftersom den inte har med sakfrågan att göra.

Jag rekommenderar fortfarande att du tittar på dina inlägg i den här tråden ur perspektivet "Hur behandlar jag själv de jag diskuterar med? Vilken respekt visar jag dem?

Mitt perspektiv angående den här trådens psykologi är att den angavs redan från början av TS som förklarade att hen mår mycket dåligt av att andra använder hen. Det innebär förmodligen att tråden fungerar som en avstjälpningsplats för hen-motståndare där de kan lägga sina affekter på hög och i stället fungera bättre i ett vanligt sammanhang där hen kan dyka upp när de minst anar detta.

Ur det perspektivet hade det varit bättre att skapa en sluten diskussionsgrupp, typ: "Vi som hatar hen". 
    Där hade samstämmigheten blivit total; begrepp som helig statsfeminism, batikhäxor eller talibanfeminister hade aldrig blivit ifrågasatta.

Men eftersom tråden är offentlig får nog hen-hatarna vackert finna sig i att få sitt hat ifrågasatt.

Du och jag har väl knappt haft något att göra med varandra - och en personlig diskussion oss emellan har nog små förutsättningar att leda någonstans.

Men vad jag säger är att valet är ditt: Som man ropar får man ofta svar.

Och: Klicka gärna på visa endast Jellybeanbaby i syfte att se hur du brukar ropa.

• Element
    CMM skrev 2012-09-23 16:39:39 följande:
    Jag är något så unikt som en som är kritisk mot genusvetenskap, som anser att det finns en statsfeminism i Sverige men som trots detta tyckte det endast var mannen i den där våldtäktstråden som gjort fel...
    Jag vet inte om du är unik. Bara det finns folk som kritiserar en ideologi som inte får kritiseras innebär det inte att dessa stödjer våldtäkter och andra övergrepp. Av vad jag läst här så tycks det dock vara så att om man inte helhjärtat och okritiskt hyllar genusvetenskapen så är man kvinnohatare.

Dessa personer som sysslar med personangrepp framstår som extremister, ett tydligt tecken på extremism är att man inte tål att få sin världsbild ifrågasatt.
  • nihka
    Element skrev 2012-09-23 16:53:17 följande:
    Jag vet inte om du är unik. Bara det finns folk som kritiserar en ideologi som inte får kritiseras innebär det inte att dessa stödjer våldtäkter och andra övergrepp. Av vad jag läst här så tycks det dock vara så att om man inte helhjärtat och okritiskt hyllar genusvetenskapen så är man kvinnohatare.

Dessa personer som sysslar med personangrepp framstår som extremister, ett tydligt tecken på extremism är att man inte tål att få sin världsbild ifrågasatt.

Märkligt. Min bild är lite annorlunda. Av vad jag läst här tycks det vara så att om man inte helhjärtat och okritiskt skriver under på att den som använder ordet hen är en genustaliban/extremfeminist/ultrafeminist/batikhäxa/rödvinsalkoholist är man en genustaliban/extremfeminist/ultrafeminist/batikhäxa/rödvinsalkoholist.

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!