• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Jellybeanbaby
    Plutteli skrev 2012-09-23 18:02:52 följande:
    Jellybeanbaby: Påminner om dina egna ord till MIG, detta var det första du skrev till mig i denna tråd utan att jag en enda gång hade skrivit något till dig: "Ursäkta, men ud är ju körd i botten. Ska man räkna manhaftiga flickor som pojkar? Och feminina pojkar som flickor??? Du har visst inte tagit din medicin.

hermafrodit = någon som FÖDS med bägge KÖN."

Lev som du lär eller håll käft när någon annan påpekar dina brister!
    Det hade jag faktiskt glömt, men var det inte så att du skrev nåt fullkomligt bortkollrat, om pojkar och flickor and  whatnot. Just det! Du ville separera begreppen på barnnivå. Ja hahah så kan man tycka.
  • Anonym (HEN=OK)

Jag tycker hen är ett bra ord att använda på personer man ännu inte vet könet på. Tex föraren i bilen framför kan man kalla för Hen om man ännu inte sett könet på människan. Även bebisar som man möter och ännu inte frågat om det är en hon eller han(om den inte har uppenbara rosa eller blå kläder). Djur som vi ännu inte vet om det är en hon eller han brukar vi också kalla för hen. Men det skulle aldrig falla mig in att kalla en människa för hen om jag ser att det är en flicka/pojke.

• Plutteli
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-23 18:05:34 följande:
    Det hade jag faktiskt glömt, men var det inte så att du skrev nåt fullkomligt bortkollrat, om pojkar och flickor and  whatnot. Just det! Du ville separera begreppen på barnnivå. Ja hahah så kan man tycka.
    Jag skrev detta: Räknar man alla som föds som hemafroditer med blandade kön samt alla som föds med allehanda roliga variationer av könskromosomer (Tex ser ut som helt som en kvinna men har XY kormosomer) så är det ca 10% av befolkningen som INTE är rakt av man/kvinna. Sug på den!

Och det var alltså skäl nog att bli kallad för helt körd i botten och frågad om jag tagit min medicin? Du fortsatte dessutom på samma sätt. Som sagt, suck it up, som du behandlar andra blir du själv behandlad och vad FMGA skrivet till dig rakt ut eller insuinerande är inte ens i närheten av vad du själv spyr ur dig när du anser folk ha fel! (Bortkollrat förresten är ju bara ett annat sätt att kalla mig idiot, personangrepp, hur var det nu med det?)
  • Plutteli
    Lotten93 skrev 2012-09-23 18:04:40 följande:
    Jag hatar också HEN! 
    Men jag gillar konceptet av hen väldigt mycket. Det är bara det att folk använder det fel. Om man använder det på ett bra sätt som till exempel i en retorisk fråga där det skulle kunna vara vilket av könen som helst, då  kan jag acceptera det. Men när det används om alla människor på denna jord, att alla är HENAR, DÅ blir jag psykstörd i huvudet. Hatar det så jävla mycket. Men gillar konceptet. 
    Fast det är nog bara en promille av alla henanvändare som använder det hela tiden om alla. Jag har än så länge inte träffat en enda men enligt henmotståndarna verkar det krylla om dem, och då umgås jag ändå nästan uteslutande med folk som nyttjar hen i sitt vardagsspråk..
  • Jellybeanbaby
    Plutteli skrev 2012-09-23 18:11:31 följande:
    Jag skrev detta: Räknar man alla som föds som hemafroditer med blandade kön samt alla som föds med allehanda roliga variationer av könskromosomer (Tex ser ut som helt som en kvinna men har XY kormosomer) så är det ca 10% av befolkningen som INTE är rakt av man/kvinna. Sug på den!

Och det var alltså skäl nog att bli kallad för helt körd i botten och frågad om jag tagit min medicin? Du fortsatte dessutom på samma sätt. Som sagt, suck it up, som du behandlar andra blir du själv behandlad och vad FMGA skrivet till dig rakt ut eller insuinerande är inte ens i närheten av vad du själv spyr ur dig när du anser folk ha fel! (Bortkollrat förresten är ju bara ett annat sätt att kalla mig idiot, personangrepp, hur var det nu med det?)
    Du skrev "Räknar man alla som föds som hemafroditer med blandade kön samt alla som föds med allehanda roliga variationer av könskromosomer (Tex ser ut som helt som en kvinna men har XY kormosomer) så är det ca 10% av befolkningen som INTE är rakt av man/kvinna. Sug på den!"
    Ja.

Undermeningen är:  räkna manhaftiga flickor som pojkar, och feminina pojkar som flickor.

Och du tycker inte att det låter konstigt?
    Jag tycker det låter helt koko.
  • nihka
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-23 18:04:22 följande:
    Jag tolererar inte den här skiten. Bara så ni vet. Jag sätter ner foten!
    DEN HÄR TRÅDEN HETER INTE "MOBBA JELLY"
    Det verkar som att en hel drös människor här satt ner foten mot DIG. Kanske ska du välja dina ord och innehållet i dina inlägg med mer omsorg när du diskuterar hen (och annat). 

Åsiktsfrihet är jag absolut för och jag respekterar att folk använder hen eller låter bli, men att kalla folk för idioter som inte håller med dig är inte förenligt med god diskussionsteknik och så småningom fyrar det bara tillbaka på dig själv.  
  • nihka
    Lotten93 skrev 2012-09-23 18:04:40 följande:
    Jag hatar också HEN! 
    Men jag gillar konceptet av hen väldigt mycket. Det är bara det att folk använder det fel. Om man använder det på ett bra sätt som till exempel i en retorisk fråga där det skulle kunna vara vilket av könen som helst, då  kan jag acceptera det. Men när det används om alla människor på denna jord, att alla är HENAR, DÅ blir jag psykstörd i huvudet. Hatar det så jävla mycket. Men gillar konceptet. 
    Jag vill inte heller vara en hen och använder inte ordet på det sättet. Jag har aldrig träffat någon irl som gör det heller.

Jag tror det finns en föreställning om att det används så och att mycket av upprördheten kring ordet bottnar i denna  - vad jag tror felaktiga - föreställning.
  • CMM

Just FMGA, å andra sidan, gillar själv att lägga sig på en ovärdigt låg nivå då och då också. Hen själv ser det emellertid troligen som att "prata med pöbeln på pöbelns språk".

• FMGA
    FMGA skrev 2012-09-23 17:46:49 följande:
    Oj, såg inte ditt inlägg.

Du borde ha någon slags inläggsspegel så du fick möjlighet att se dig själv så som du är; Jelly. Jag syftar inte på din sexuella läggning eller så, utan på den människa du är.

Jag rekommenderar att du försöker få hjälp med att tolka dina reaktioner. 
    VAD SA JAG NYSS!!???? MÄNNISKA!
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det har jag inte en susning om. Mina möjligheter att veta vad du sa nyss är mycket begränsade. 

Du kanske kan skriva upp vad du sa nyss - eller be någon familjemedlem hålla reda på dina uttalanden.

Lycka till! 
  • Element
    FMGA skrev 2012-09-23 17:33:48 följande:

Vi kanske ska ställa frågan till Element var i tråden vi kan hitta detta okritiska hyllande av genusvetenskapen.

Så får hen möjlighet att visa hur okritiskt vi läst tråden, så okritiskt tydligen att vi inte ens har noterat de okritiska hyllningarna till genusvetenskapen. 

Man kan polera en skit hur mycket som helst, det är fortfarande skit. Att du formulerar dig elegant förändrar inte det faktum att dina svar är barnsliga och syftar till att nedvärdera de som inte håller med dig.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!