• Themis

    Vad har du mest ångest över i livet?

    Det skrivs om mycket problem här, men vilket större område i livet är det som flest tycker får dem att må dåligt och som man grubblar mest över på nätterna eller en deppig dag?

    Nu får ni välja på alternativen nedan, men skriv gärna i tråden om det är nåt helt annat som är problemet.

    Och det intressanta är klart också hur man hanterar det, om det är något som går att göra nåt åt eller man är låst genom andras beteende eller har haft stor otur.


    För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad har du mest ångest över i livet?
  • So Cal

    Annat. Ångest över att inte komma dit man vill (land/jobb etc.) trots att man jobbar för det.

  • Lufsan

    Vet inte om jag grubblar alls över något utav det. Men pengar är väl det enda som jag ibland kan oroa mig över. 
    Annars lider jag av ångest och får det av att åka tunnelbana och såna saker =P.  


    En dag i sänder.
  • The past is now

    Annat: Att livet är så satans kort. Jag vill verkligen inte dö ifrån allt det här vackra i vår värld.

    Men ångest? Vet inte om det är ångest egentligen....  

  • Themis

    So Cal: Mm, vissa bitar i livet är man lite utlämnad till slumpen, när man söker jobb t ex.

    Det kan skilja en vecka mellan att fortsätta leva sitt liv i Eslöv eller Schweiz ju, för en del. Glad

    Det händer att jag tänker tillbaka på en del sådana spännande vägskäl i livet, och undrar vad som hade hänt om jag istället hade valt det andra alternativet. Och man kan ju fortfarande välja, alltid, men de flesta blir bekvämare med åldern.


    För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • Themis
    The past is now skrev 2012-08-05 14:53:15 följande:
    Annat: Att livet är så satans kort. Jag vill verkligen inte dö ifrån allt det här vackra i vår värld.

    Men ångest? Vet inte om det är ångest egentligen....  
    Tja, jag menade kanske inte ångest i direkt medicinsk mening, men något som gnager och som man grubblar över, i alla fall.
    För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • pluvdo

    Jag får nog ta och klicka i alla punkter utom "Familjen/släkten". Men så har jag en ångestdiagnos också. :)

  • The past is now
    Themis skrev 2012-08-05 14:55:08 följande:
    Tja, jag menade kanske inte ångest i direkt medicinsk mening, men något som gnager och som man grubblar över, i alla fall.

    Ja precis. Framförallt nu när jag har både min mormor och moster med cancerdiagnoser så känns det ju lite mer måste jag säga. Och min biologiska pappa har eller hade cancer i tjocktarmen. Så..ja det får mig fundera...
  • Nyfiken gul

    Annat: 

    Barnen i familjen och alla ex.....  vilket skit man sitter i och inget kan man göra åt det. Man kan ju som bekant inte ändra på andra människors beteende.... 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Themis
    pluvdo skrev 2012-08-05 15:02:32 följande:
    Jag får nog ta och klicka i alla punkter utom "Familjen/släkten". Men så har jag en ångestdiagnos också. :)
    Aj....Ja, tyvärr är det ju så vissa tider i livet. Jag beundrar de som har "skit på alla fronter" och ändå segar sig vidare på nåt obegripligt vis.

    Varför har vissa mänskor all världens otur, undrar jag ibland?
    För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • IsDimma

    Jag har ständigt dåligt sannvete över att jag är hem till mina föräldrar och farmor oftare (än Max en gång per år). Jag önskar att jag skulle ha ork att åka upp ibland. Annars är det hälsan, jag mår lååångt ifrån bra!


    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
Svar på tråden Vad har du mest ångest över i livet?