• Rinella

Så dyrt att skaffa barn?!?

Det är det första man får höra, -Det är så dyrt med barn. En kompis till mig som har lite mer erfarenhet tyckte det var viktigt att påpeka att det kostar jääätte mycket när man får en bebis. Man ska köpa det, o det o det o det.. jo, afan att det blir dyrt? Slänga pengar överallt på en massa onödiga saker.. tänk efter, vad är det egentligen man behöver?

Jag och min sambo köpte säng, madrass, sängkläder, filt kudde och täcke (Allt Nytt) från Ikea för 900kr.. Alltså 900kr. Det är väl inte för dyrt?  Sen resten man behöver hittar man ennu billigare..
    (Vagn kan vara ett undantag)

Tycker inte att man ska behöva vara nån jävla miljonär bara för att kunna ha ett barn.. Visst, har man råd att slänga flera tusenlappar på bara en säng så kan man väl göra det, har man råd så har man, Men tro inte att det inte finns billigare alternativ!

så, nu känns det bättre.. fick skrika av mig lite här vid datan! Kommentera gärna:D

• Svar på tråden Så dyrt att skaffa barn?!?
  • Tow2Mater

Barn är billigt i Sverige - de flesta av de större kostnaderna är ju gratis eller iallafall kraftigt subventionerade! :)

• Tina69

Vagn behöver inte bli dyrt, jag tittade ut vilken vagn jag ville ha, och höll sen utkik på Blocket efter en sån, och det var inget stort problem att hitta en likadan, för bråkdelen av vad en ny kostar... Babyskydd och bilstol finns också att köpa begagnat, det är bara att leta på! Lycka till!

• Angelica8912

Begagnat är ju underskattat dessutom! Finns hur mycket som helst, i Jättefint skick! Allt från vagn till kläder till skötbord :)

• mpermper

Jag håller med dig! Min känsla är att det finns många föräldrar därute som konsumerat som galningar till sina små bebisar. Helt OK om man har ekonomi till det, men det verkar som att även de som inte har det shoppar loss som aldrig förr. Bebin "måste" ha ditten o datten. Hajar nada av det faktiskt.

Why? En bebis kräver inte mycket. Kom igen när den är tonåring. Bättre att spara pengar så man slipper gå på knäna när de väl blir det. Tonåringar alltså.

• Pinguicula

En bebis kostar nästan ingenting. Ett barn eller en tonåring kostar mer.

• Novembertvillingar

Köper man neg. e d superbilligt tillåme om man väntar tvillingar å måste ha större bil så familjen får plats. Har köpt emmaljunga tvilling vagn, 2 babyskydd bilbarnstolar, skötvska, spjälsäng och 7 sitsbil för den ringa summan av 14800:-. Min mamma köpte kläder på gekås. :D

• Lena

Det är dyrt men det är inkomstbortfallet under föräldraledigheten som kostar, allt annat är försumbart.

• Tainted

jag är ensamstående och gick på soc, det gick. Man har däremot världens dåligaste samvete över att inte kunna ge sitt barn allt man vill.. och den känslan är inte att leka med.

• Carr0n

Det är inte dyrt med barn i Sverige! För det första så får man tom barnbidrag,

Sedan finns det en sån stor begagnatmarknad nu för tiden, det går att få tag på näst intill nya saker till halva priset ibland.
    Det är inte allt ett barn behöver heller, men som föräldrar vill att barnet ska ha!

Det blir var man gör det till helt enkelt!     

Svar på tråden Så dyrt att skaffa barn?!?