-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Klassar du detta skämt som rasistiskt?
-
Jag tycker inte det. För det är ju bara ett skämt.
-
Snöviolen skrev 2012-08-08 15:04:19 följande:Jag tycker inte det. För det är ju bara ett skämt.
vad är det som gör skämtet kul?
vet du vad rasism är?
är detta skämt kul:
det var en mamma som skulle gå hem till en invandrare och tacka för att hennes barn fick ligga på sjukhus, men det gick inte, för invandraren var på jobbet!!
poängen är ju densamma.
-
Rasistiskt: nej, lite fördomsfullt: ja.
-
vari ligger fördomen?Butterscotch skrev 2012-08-08 15:07:09 följande:Rasistiskt: nej, lite fördomsfullt: ja.
-
För att turken blev förbannad.puss skrev 2012-08-08 15:05:34 följande:
vad är det som gör skämtet kul?
vet du vad rasism är?
är detta skämt kul:
det var en mamma som skulle gå hem till en invandrare och tacka för att hennes barn fick ligga på sjukhus, men det gick inte, för invandraren var på jobbet!!
poängen är ju densamma.
Ja jag vet vad rasism är, men detta är inte rasistiskt.
Det är lika roligt som Bellmanhistorier eller norgehistorier. Man driver bara med olika nationaliteter på skoj.
Den andra var inte rolig. -
Att svenskar minsann jobbar och står i, medan invandrare bara ligger på sofflocket hela dagarna (eller i detta fallet: hänger på det lokala torget) och lyfter bidrag.puss skrev 2012-08-08 15:07:52 följande:vari ligger fördomen?
-
Fast är det ett skämt så ska man ta allt med en nypa salt.Butterscotch skrev 2012-08-08 15:12:42 följande:Att svenskar minsann jobbar och står i, medan invandrare bara ligger på sofflocket hela dagarna (eller i detta fallet: hänger på det lokala torget) och lyfter bidrag.
-
och den fördomen är alltså INTE rasistisk, enligt dig?Butterscotch skrev 2012-08-08 15:12:42 följande:Att svenskar minsann jobbar och står i, medan invandrare bara ligger på sofflocket hela dagarna (eller i detta fallet: hänger på det lokala torget) och lyfter bidrag.
-
Det roliga ligger ju i att man driver med fördomar, precis som i blondin-historier.
-
Snöviolen skrev 2012-08-08 15:15:41 följande:Fast är det ett skämt så ska man ta allt med en nypa salt.
visst, det är ett skämt. helt ok. jag har inga problem med tuffa skämt.
MEN du bör veta att andedningen till att detta "skämt" funkar, är för att det har en plattform att landa på.
skulle det vara helt taget ur tomma luften blir det ju knapst roligt. se min jämförelse.