-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Klassar du detta skämt som rasistiskt?
-
Rasistiskt: nja
Fördomsfullt: Ja
Roligt: Ja -
Det där skämtet dök upp i flödet på min Facebook igår. Det är rasistiskt utan tvekan och inte roligt.
-
Rasistiskt och inte det minsta roligt!
-
Nej, det tycker jag inte. Det var roligt!
-
det var ju inte roligtSnöviolen skrev 2012-08-08 15:03:30 följande:Turken går fram till en kille på torget.
- Hej kära svensk, jag vill tacka dig för att jag fått komma till ert underbara land.
Killen tittar på honom och svarar:
- Jag är inte svensk jag kommer från Bosnien.
- Oj då, förlåt så mycket.
Han går fram till nästa kille på torget och upprepar samma sak, även denna kille tittar på honom och svarar:
- Jag är inte svensk jag kommer från Irak.
Detta upprepar sig ett par gånger och till slut blir Turken förbannad och ropar högt:
- Hallå finns det någon svensk här?
Då svarar en kille i mängden:
- Du, dom är på jobbet till klockan fem...
hade man däremot ändrat sista raden till det finns nästan inga hade det stämt mer med verkligheten där jag bor -
Ja
-
På vilket sätt har nationaldagen att göra med ett skämt om att svenskar jobbar och invandrare är arbetslösa??karro72 skrev 2012-08-09 03:52:05 följande:
Nej de anser jag inte det är, ett skämt som alla skämt. allt måste inte vara rasistiskt. då e det rasistiskt och fira sveriges nationaldag, osv. Själv e jag en Jävligt stolt Svensk, men född skåning..
-
Eftersom det ser ut som det gör i Sverige idag ( misslyckad integreringspolitik och hög arbetslöshet) så känns skämtet bara surt!
Att kalla det rasistisk vet jag inte ?? Jag skrattar hur som helst inte. -
då är den ju väldigt träffande?fortsätt paddla skrev 2012-08-09 23:27:28 följande:Eftersom det ser ut som det gör i Sverige idag ( misslyckad integreringspolitik och hög arbetslöshet) så känns skämtet bara surt!
Att kalla det rasistisk vet jag inte ?? Jag skrattar hur som helst inte. -
Hur skulle det kunna vara rasistiskt? Inga raser nämns i texten.