• Snöviolen

Klassar du detta skämt som rasistiskt?

Turken går fram till en kille på torget.

- Hej kära svensk, jag vill tacka dig för att jag fått komma till ert underbara land.

Killen tittar på honom och svarar:

- Jag är inte svensk jag kommer från Bosnien.

- Oj då, förlåt så mycket.

Han går fram till nästa kille på torget och upprepar samma sak, även denna kille tittar på honom och svarar:

- Jag är inte svensk jag kommer från Irak.

Detta upprepar sig ett par gånger och till slut blir Turken förbannad och ropar högt:

- Hallå finns det någon svensk här?

Då svarar en kille i mängden:

- Du, dom är på jobbet till klockan fem...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klassar du detta skämt som rasistiskt?
  • Daddy  Cool
    såärdet skrev 2012-08-08 17:50:58 följande:
    Den typ av "vardagsrasism" som finns hos de flesta mer eller mindre. Oftast är det inte illa menat men det spelar ingen roll, det är taskigt oavsett vad vi "vita, inhemska svenskfödda" tycker. Vi kan aldrig sätta oss in i den situationen hur mycket vi än försöker.  Det är just det, vi tycker att vi bara skojade...men det kan aldrig bli skoj
    Nej, ni kan nog inte sätta er in i den situationen.
  • Daddy  Cool
    stresss skrev 2012-08-09 00:53:12 följande:
    Den är rasistisk men rolig!
    Inte rasistiskt och inte roligt Glad
  • Tealhawk
    Bumblebeegirl skrev 2012-08-08 18:03:02 följande:
    Varför skulle det vara rasistiskt? Precis allt man säger idag verkar ju vara rasistiskt, man måste ju kunna dra lite roliga skämt.Vi svenskar har ju i alla tider dragit Norge-historier och norrmännen har gjort detsamma med oss svenskar, har väl aldrig hört att någon skulle tycka det var rasistiskt!
     Som sagt, det har funnits nationalitetshistorier länge. Ryss, Tysk och Bellman, finne och norge-historier är jättegamla. Är de mer accepterade eftersom de länderna ligger närmare geografisk och etniskt? Folk måste sluta ta så förbannat illa upp över allting nuförtiden. Som natthumor var skämtet kul. Sedan kan man snacka rasism hit och dit tills öronen blöder.
    These are not the droids you're looking for
  • Agnescecila

Kanske inte  poängen utan att turken går runder och tackar invandrare, som troligtvis ser ut som invandrare och att ingen av dom  alla på torget inte verkar ha svenskt medlemskap. För om dom hade haft det hade dom varit invandrare men ändå svenskar. Jag vet inte varför jag tycker att det var lite småroligt, men jag asflabbade inte iallafall.

• karro72
    Cool Nej de anser jag inte det är, ett skämt som alla skämt. allt måste inte vara rasistiskt. då e det rasistiskt och fira sveriges nationaldag, osv. Själv e jag en Jävligt stolt Svensk, men född skåning.. Tungan ute
Svar på tråden Klassar du detta skämt som rasistiskt?