-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen. -
Svar på tråden Klassar du detta skämt som rasistiskt?
-
Nej inte rasistiskt, men ganska kul och rätt så sant...
-
Den är rasistisk men rolig!
-
Nej, ni kan nog inte sätta er in i den situationen.såärdet skrev 2012-08-08 17:50:58 följande:Den typ av "vardagsrasism" som finns hos de flesta mer eller mindre. Oftast är det inte illa menat men det spelar ingen roll, det är taskigt oavsett vad vi "vita, inhemska svenskfödda" tycker. Vi kan aldrig sätta oss in i den situationen hur mycket vi än försöker. Det är just det, vi tycker att vi bara skojade...men det kan aldrig bli skoj -
Inte rasistiskt och inte roligtstresss skrev 2012-08-09 00:53:12 följande:Den är rasistisk men rolig!
-
Varken rasistiskt eller kul snarare fördomsfull och främlingfientlighetsfrämjande
-
Haha.
Mitt i min sömnlösa feber-yra så var den ganska rolig. -
Haha.
Mitt i min sömnlösa feber-yra så var den ganska rolig. -
Som sagt, det har funnits nationalitetshistorier länge. Ryss, Tysk och Bellman, finne och norge-historier är jättegamla. Är de mer accepterade eftersom de länderna ligger närmare geografisk och etniskt? Folk måste sluta ta så förbannat illa upp över allting nuförtiden. Som natthumor var skämtet kul. Sedan kan man snacka rasism hit och dit tills öronen blöder.Bumblebeegirl skrev 2012-08-08 18:03:02 följande:Varför skulle det vara rasistiskt? Precis allt man säger idag verkar ju vara rasistiskt, man måste ju kunna dra lite roliga skämt.Vi svenskar har ju i alla tider dragit Norge-historier och norrmännen har gjort detsamma med oss svenskar, har väl aldrig hört att någon skulle tycka det var rasistiskt! -
Kanske inte poängen utan att turken går runder och tackar invandrare, som troligtvis ser ut som invandrare och att ingen av dom alla på torget inte verkar ha svenskt medlemskap. För om dom hade haft det hade dom varit invandrare men ändå svenskar. Jag vet inte varför jag tycker att det var lite småroligt, men jag asflabbade inte iallafall.
-
Nej de anser jag inte det är, ett skämt som alla skämt. allt måste inte vara rasistiskt. då e det rasistiskt och fira sveriges nationaldag, osv. Själv e jag en Jävligt stolt Svensk, men född skåning..