• courageous flower

Köper ni begagnade böcker

Ni som köper begagnade böcker, var gör ni det nånstans? Loppis, antikvariat, välgörenhetsställe typ Erikshjälpen, blocket, tradera eller nån annanstans?

Själv köper jag mest på antikvariat, tycker de är så mysiga. Det är rätt kul att läsa äldre litteratur dessutom som gamla flickböcker, riktigt tidiigt utgivna barnböcker och lyrik. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Köper ni begagnade böcker
  • katalysator

Nej, jag köper väldigt lite böcker alls. De fina inbundna böcker jag köper är favoritböcker som jag vill spara, och då vill jag inte att de ska vara slitna och naggade redan från början. I övrigt köper jag bara billiga pocketböcker som jag ger bort till andra när jag har läst dem Glad Däremot har jag inget emot att läsa begagnade böcker, jag lånar mycket från biblioteket.

• Parcae

Ibland, om det bara finns i begagnat så gör jag det. Köper från antikvariat, bokbörsen och liknande.

• Themis

Ja, på antis, loppis, Hjälporganisationer, antikmässor, online.. I am an addict...

Har du kollat in antikvariatens samlade bokdatabas online? Där kan man söka i deras hyllor utan att åka till Svappavaara och Eslöv själv, och så skickar de med posten.

www.bokborsen.se/

Där kan man gräva guld på riktigt.

För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • Marie-anne

jadå, där finns det oftas dom jag söker då jag älskar att läsa Kitty-böckerna och andra wahlströms böcker!

• LillaEmlaan

Jag köper både nya och begagnade böcker :)

• Kjellgren
    Themis skrev 2012-08-08 21:39:56 följande:
    Ja, på antis, loppis, Hjälporganisationer, antikmässor, online.. I am an addict...

Har du kollat in antikvariatens samlade bokdatabas online? Där kan man söka i deras hyllor utan att åka till Svappavaara och Eslöv själv, och så skickar de med posten.

www.bokborsen.se/

Där kan man gräva guld på riktigt.
    Bokbörsen är livsfarligt!

Rätt som det är kan jag komma på en bok jag vill läsa och så finns den inte kvar i bokhandeln - på bokbörsen finns den garanterat och snabbt och billigt är det också. De har även en del facklitteratur även om begagnad sådan lätt blir kuriosa. 
  • fortsätt paddla

Jag köper gärna begagnade böcker. Barnböcker men även till mig själv. Och när vi tröttnat på dom får dom åka vidare ( om det inte är en riktig pärla)
    Handlar där jag kommer över dom.Sist var det på en loppis(där jag även hittade så fina stolar:))
    Annars är biblioteket också bra..

• Fidelis ad urnam

Jag klarar inte av begagnade böcker då det verkar som att väldigt få personer behandlar böcker med lika stor respekt som jag gör. 
    Jag viker inga hörn, jag stryker aldrig under eller skriver i böckerna. Jag viker inte sönder ryggarna osv osv.
    Om jag har en övningsbok (studielitteratur) så kopierar jag sidorna och gör övningarna på det pappret.

Jag klarar inte av misshandlade böcker Så jag köper nytt. 

• Themis
    Fidelis ad urnam skrev 2012-08-08 22:10:09 följande:
    Jag klarar inte av begagnade böcker då det verkar som att väldigt få personer behandlar böcker med lika stor respekt som jag gör. 
    Jag viker inga hörn, jag stryker aldrig under eller skriver i böckerna. Jag viker inte sönder ryggarna osv osv.
    Om jag har en övningsbok (studielitteratur) så kopierar jag sidorna och gör övningarna på det pappret.

Jag klarar inte av misshandlade böcker Så jag köper nytt. 
    Men kurslitteratur är ju lite speciellt, de flesta begagnade böcker är skönlitteratur och då är det inte många som behandlar den så.
    För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
Svar på tråden Köper ni begagnade böcker