overdose skrev 2012-08-10 01:00:02 följande:
Kolla i ett soprum i ett innerstadshögkvarter...
Vissa arvingar slänger vad som helst utan att ha koll. En gång var soprummet fullt av många hyllmeter böcker där någon kunde vara värd tusentals spänn. Man blir tokig när man ser det och även märker att en del av böckerna var sådana som betydde mycket för människan som hade dött.
En morgon hittade jag en kasse med böcker vid sopstationen. Den tog jag med mig hem. Jag tyckte det var roliga böcker och även sådana som inte är allför billiga, exempelvis, Olaus Magnus, men den bara stod där.
Men man ska kanske inte vara förvånad, folk slänger skrivare, skärmar, datorer, tv, möbler, och mycket är i prima skick :o Det är ett underligt land vi lever i.
Jag är en riktig skäpmaja som räddar massor ifrån sitt bistra öde. Jag har en sambo som är lika dan.. Våran lägenhet är väldigt överfull
Jag håller med dig, jag fattar inte varför folk slänger så mycket. Men i andra sidan har jag spenderat sommaren att tömma ett sommarställe och vi kastade massor bara för att det var omodernt och ingen ville ta emot det förutom återvinningen.