• maddienixy

Fulaste namnen

Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.

Jag gillar inte Bert & Britta.

• Svar på tråden Fulaste namnen
  • maddienixy

Jo79 - Jag tyckte Govinda lät gulligt aldrig hört de förut smaken är som baken *ler*.

• Icapika

Alltså, jag är lite konstig och tycker inte om namn som madicken eller pippi. Tänk att gå runt och heta det. Sen finns det nog många andra konstiga och fula namn också.

• maddienixy

Kom på ett till Orvar . tänk dig en liten kille som sitter i sandlådan och så går man ut och ropar Orvar kom in och ät. Stackarn kommer ju säkerligen få höra Orvar äter bara korvar osv.

• MeMyselfAndI

jag läste om en kvinna som hade en liten dotter som hette: Märta-Mazarin. Stackars barn!

• VIVO

Percy är ett fult namn tycker jag hihihi!

• Blackwinged

namn med "rt" i avskyr jag.. så som Martin, Mårten, Marta, Martina.. Blä!!

• SandraS

maddienixy: Ja, jag tror hon har hunnit ångra sig då
    Min sambos faster heter Anna-Greta!!!

• poxy05

Anders, Glenn, Lars-Börje, Bodil, Berit, Gurli

• Jambosana

Känsligt med namn, jag fick råskäll av en kollega när jag dissade några namn och tramapde på ömma tår....

Jag har jättesvårt för 90-talsnamn av typen Smilla, Tindra, Nova, Vilda, Leo, Noa.

Gillar heller inte y-namn, Robin, Kevin (särskilt inte om det stavas med c), Michelle, Melissa, Natalie, Jennifer, Julia. Amerikanska namn går fetbort ihop med svensson-efternamn.

Å andra sidan gillar ju jag Arvid, Sverker, Signe, Alvar, Osvald, och Nora (som kommer bli kallad hora i skolan, jag vet!)....

• Nowa

Jag säger bara BENNO och BEDA

Svar på tråden Fulaste namnen