Fulaste namnen
Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.
Jag gillar inte Bert & Britta.
Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.
Jag gillar inte Bert & Britta.
Lars-Gunnar och Ragnhild slulle jag ALDRIG döpt mina barn till i alla fall... Hihihi... MEN smaken är ju som baken..... delad
Berta och Reinhold...
Hmm.....Finns ju många som man inte tycker om, men i slutänden tror jag inte a tt det spelar nån roll för barnet komemr att växa i namnet om man säger så....Det handlar ju bara om att man förknippar namnet med olika saker/personer. Och när barnet fått det namnet kommer man att förknippa det med barnet vilket antagligen gör namnet fint...
Rutger å Barthalomeus..
Hjördis!
Jag har alltid hatat mitt namn som är ganska gammalt. Men nu lutar jag helt åt "gamla" namn och älskar Signe, Ingrid, Samuel etc. Mina hatobjekt är alla påhittade namn (vilket jag inte tycks vara ensam om) Vilda, Tindra, Neo etc. även en del fornnordiska som Loke tycker jag är fult.
Är det någon som läste om det jättepopulära muslimska flicknamnet Bajramsa som en familj inte fick ge sitt barn i Sverige, varpå de överklagade domen..Stackars barn.
Jag säger bara:
Örn-Ulf
Kol-Björn
Aslög är inte så snyggt.
Vi gick igenom våra släkters manliga namn och vad sägs om: Thure, Roland, Seth, Oswald, Berth? *asgarv*
Min sambo ville döpa, om det blir en kille till Greger!!!
Men som tur är har jag fått han på andra tankar!