• maddienixy

    Fulaste namnen

    Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.

    Jag gillar inte Bert & Britta.

  • Svar på tråden Fulaste namnen
  • Lia4
    corona skrev 2016-11-22 19:22:00 följande:

    Jag tycker att en hel del namn är fula. Det får man tycka, och ålder har inget alls med detta att göra. Mitt namn har dykt upp minst två gånger här i tråden, ett av mina barns namn också... Blir jag ledsen eller tar illa upp? Inte det minsta! Om man är så känslig så ska man nog inte läsa sådana här trådar.


    Nu var det en 11-åring du citerade och jag kan nog få tycka att man har rätt att vara känslig när man är 11. Verkar ju i och för sig vara en mogen 11-åring. Betydligt mer mogen än många andra på det här forumet.
  • corona
    Lia4 skrev 2016-11-22 19:28:50 följande:

    Nu var det en 11-åring du citerade och jag kan nog få tycka att man har rätt att vara känslig när man är 11. Verkar ju i och för sig vara en mogen 11-åring. Betydligt mer mogen än många andra på det här forumet.


    Hon får vara hur känslig hon vill, men som jag skrev, då kanske man inte ska läsa sådana trådar. Detta är heller inget forum för barn, och ämnena på trådarna är riktade till vuxna, inte till barn. Detta är en rätt harmlös tråd för övrigt.
  • Turandot

    Finns ju hur många som helst, men i min omgivning just nu har jag en man som heter Pär (med den stavningen) och en annan som heter Per-Arne. Båda under 40. Det känns rätt fult...

  • Diddi11

    Skulle aldrig kunna döpa mitt barn till: Jan-Olof/Jan-Olov,Gunn-Britt,Agata,August,Tryggve,majors,Agda eller Britt-Inger.(så vidriga namn????)

  • MalinSusanna

    Min sambo kom med namnförslaget "Alivia" :/

    Annars är jag ganska allergisk mot egenpåhittade namn, "sagofigurnamn" (tex Zelda, Tarzan), dubbelnamn, konstiga krystade stavningar (typ Ahlwa), amerikanska namn (Hailey Karlsson, Texas Andersson). Hemskt! :D

  • Polly01

    Avskyr trendnamn som slutar på li-eller lie, tex Tuva-li, Nova-lie, samt Kevin, William, Lucas, Oscar, Philip, Rasmus och Sophia (med just den stavningen).

  • Anonym9291

    Fy vad elakt detta var, förstår ni hur många ni sårar ?! Man frågar inte vad de fulaste namnet är, så fruktansvärt hemskt, mobbare är ni allihopa!

  • Ser0tonin
    Anonym9291 skrev 2017-07-31 12:18:25 följande:

    Fy vad elakt detta var, förstår ni hur många ni sårar ?! Man frågar inte vad de fulaste namnet är, så fruktansvärt hemskt, mobbare är ni allihopa!


    Vad heter du? Så jag kan lägga det namnet till min lista Solig

    Nej skämt åsido.
    Är det mobbning att inte tycka namn är fina? Är det mobbning att uttrycka det? Hade varit skillnad om man gick fram till en och sa "fan vad fult namn du har."

    Skärp dig.
  • Malinmana
    Polly01 skrev 2017-07-31 01:36:04 följande:

    Avskyr trendnamn som slutar på li-eller lie, tex Tuva-li, Nova-lie, samt Kevin, William, Lucas, Oscar, Philip, Rasmus och Sophia (med just den stavningen).


    Haha oj då! Min äldsta son heter Philip och hans lillebror Joseph. Är nygravid och om det blir en tjej så blir det Sophie :)
  • senalena

    B-namn generellt tycker jag är fula.
    Bert, Bodil, Barbro...
    Sedan har vi namn som Orvar och Urban..

    Värst av allt är dubbelnamn, gärna kombinationen av två fula namn som Bert-Orvar eller Ola-Conny

    Så tycker jag att arabiska och finska namn är generellt fula. Men nu kanske du bara tänka på svenska namn.

  • senalena
    shrigley skrev 2017-08-20 16:39:51 följande:

    Fulast är Liam, Melvin, Texas, Cassandra.. osv...krääks!!


    Topp 4 av 5 på whitetrash-listan. Saknar bara Kevin.
  • babadok

    Britta - f*tta
    Loa - toa
    Cajsa - bajsa
    Lisa - fisa
    Ida - slida

    och Anna som bara är världens fulaste och tråkigaste namn

  • August 139
    AA aa skrev 2004-07-15 19:49:15 följande:

    Vera, Aron, Sixten, Bertil, August, Gunnar, Ronny, Reine


    Hej!

    Nu tycker jag att du går jävligt långt. Jag heter August och har hetat det i hela mitt liv. Min mamma döpte mig efter sin hund som dog när hon var 8 år, den hette August. Denna historia är väldigt känslosam för både mig och min mamma. Jag gillar mitt namn.

    Mvh August
Svar på tråden Fulaste namnen