• maddienixy

Fulaste namnen

Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.

Jag gillar inte Bert & Britta.

• Svar på tråden Fulaste namnen
  • maddienixy

Måste säga nu när jag kollat igenom tråden att Bögvad var fulast

• Nannas Pappa

Turia tycker inte att det finns fula namn men erkänn att bengt-arne inte är vackert iallafall ??

• turia

Nannas pappa- namn är trender som kommer o går, ett tag var det modernt o jättesnyggt med en Bengt Arne. I norge tex är det jättevanligt med dubbelnamn..
    Idag är det tex få som döper till : Fredrik, Mattias, Anders..
    Nu ska det vara gammeldagsa namn.
    Men jag tycker fortfarande inte att man kan säga att ett spec namn är jättefult, det finns dock opassande namn. Lucifer o andra namn som kan syfta på någonting illa..

• kobra

Finns helt klart lite roligt udda namn, men fula tycker jag inte man säga att namn är, lite omoget enligt mig. Man får väl sätta sin egen personliga prägel på sitt namn vad man än heter, kanske roligare att heta Bengt-Arne och att folk minns en än att heta maria som hela sveriges befolkning

• Malounis

Har drabbat lite av dåligt samvete. jag hade en del namn som jag tycker är fula och tog upp dom här. Men håller med vissa här om att det kanske är lite omoget att hålla på så och säga vilka som är fula och inte.
    Mindre fina kanske är ett bättre uttryck?
    Eller som jag brukar säga när mamma ber mig om smakråd om tex en tröja: "Jag tycker inte om den men på dig passar den". Låter kanske knäppt, men jag vad jag menar är att jag inte tycker om färgen (t.ex) och skulle inte vilja ha den tröjan, men du passar i färgen. Ja, ni förstår kanske vad jag menar?

Kan ju kanske vara sårande för dom härinne som heter så som vi tycker är fult, eller kanske tänkt döpa sina barn så.

Smaken är ju som baken. Vissa namn, färger eller vad det än må vara tycker en del är jättefint medan andra "hatar" den. Därmed inte sagt att det är mer rätt eller fel att heta så, ha nått med den färgen på sig osv.

Sen så är det ju klart att man kanske bör tänka sig för att barnet kan bli retad för att den heter nått annorlunda.

Bara en tanke...

• Jennelii

Malounis: Jag förstår hur du tänker....det är samma sak med inredning, min moster har tex lite udda saker ibland men det passar urbra DÄR...skulle aldrig passa hos mig tex...en i mina ögon ful sak passar, utan att ljuga bra där. Eller kläder....eller namn...vad som helst...tex Kenny för mig har jag dåliga "erfarenheter" av därför gillar jag det inte men oftast kan man ju vänja sig vid namnen oxå. På nån annans barn tex..om jag nu skulle träffa jordens charmigaste unge som heter Kenny kanske jag skulle ändra uppfattning. Min lillebror heter Sven...tyvärr kan jag inte vänja mig vid det o tycka att det är gulligt...hur länge han än hetat det och hur söt han än är =) Men han får heta diverse smeknamn istället =)

• Peppa

ELVIRA!!! *usch*

tänker på den rödhåriga djurmisshandlarn i Looney Toons..

Svar på tråden Fulaste namnen