Fulaste namnen
Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.
Jag gillar inte Bert & Britta.
Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.
Jag gillar inte Bert & Britta.
Solbritt är riktigt fult...
Min stackars mamma heter det i andranamn. Lider med henne! =)
Jag vet en mamma som döpt sina (jättesöta!! ) barn till Örjan, Öjvind, Jörel och Jörgen...... Är inte det lite väl taskigt.........?
Har även några riktigt skrämmande dunbbelnamn på lager som jag känner personer som heter:
Ernst-Olle
Lars-Ellert
Lars-Elve
Kurt-Lars
Bo-Göran
Berndt-Inge
Varför inte Marja-Lisa, Sonny, Jöns, Jörgen eller Pernilla?
Ganska fula allihopa tycker jag....
Men oj här kan man spåna. Risken är ju att nån har en förälder, bror eller syster med namnförslagen även om man inte tänkt ha namnet på en ny bebis. Min mamma heter Ann-marie......:)
Gun-Inger är oxå riktigt fult....
=)
Svetlana, Olga, Synnöve.... *blä*
Torsten, Teofil....
Eilert... *blä*
Turid
Mitt namn har inte dykt upp ännu, Ida....inte vad jag har sett iaf, men jag har kanske missat det? Gillade inte det när jag växte upp, men nu tycker jag det är okej. Då var det fulaste namnet jag visste, tyckte mina föräldrar var jättedumma som döpte mig till det. Var ganska ensam om att heta det också. Men nu verkar var och varannan liten flicka heta det.
Ida är fint. Däremot är jag inte speciellt förtjust i mitt namn; Gunilla. I vår familj är det bara syrran som har ett normalt namn (Annika). Vi andra heter Berit (mamma), Gösta (pappa), Torbjörn (brorsan). Ha ha