• maddienixy

Fulaste namnen

Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.

Jag gillar inte Bert & Britta.

• Svar på tråden Fulaste namnen
  • Tin o Trolls mamma

Tvärtom tycker jag.. Anna är inget vidare, men Hanna går bra!

• tjoppaloppan

Roine är också fullt.
    Och Reine och Reinhold.

• tjoppaloppan

Fult, men kul är också namn som är engelska men uttalas på svenska.

Min mamma har en moster som heter Mary och det uttalas Marry med svenskt uttal.
    Hade en studiekamrat som heter Elain med värmländskt a i uttalet:Elaain.

Inte så vackert heller.

En annan kompis heter Angela och det uttalas på svenska Ann-geeela med distinkt g-ljud och långt e.

• hobnob

Anne-Marie!!! Vidrigt namn. Låter som en gammal kärring. Hoppsan! Ursäkta om jag trampar på nåns tå nu, men jag har lite svårt för dubbelnamn...

• Paincake

Heh, när mina föräldrar var barn i den nordnorska utbygden, var det några föräldrar som hade sett amerikanska matinéer på biografen och bestämde sig för att döpa sina telningar efter skådisarna. Problemet låg i att ingen kunde uttala dessa namn, så Clark fick hete Slark, Shirley fick heta Schirrlej etc .
    Stackars barn

• Mistress

Det här var en rolig tråd! =)

Mitt namn har dock inte kommit upp! =)

Min lista skulle kunna bli hur lång som helst, inser jag efter att ha läst alla inlägg. =) Men jag ska försöka begränsa mig.

Alla y-namn (jonny, conny, tony, jenny osv).

Mammas generation (barbro, harriet, gudrun, kicki, rosie osv).

Min generation (louise, lovisa, rebecka, gabriella, anders, camilla, elisabeth (eller ännu värre, bettan) osv...).

Listan kan göras mycket längre. =)

• tjoppaloppan

Mindra.
    Vilda.

Känns så konstruerat.

• malwes

Kul tråd!!
    Jag gillar inte typiska 40-50-talsnamn såsom Urban, Börje, Kurt, Bert, Gun, Hildur, Torborg mf.l.
    Dessutom har jag lite svårt för namn som Hampus, Linus, Pontus och Rasmus eftersom jag tycker det låter som namn på kaniner eller katter.

• Mamba

tänkte precis skriva att dagens namn Brynolf inte är ett dugg vackert

Svar på tråden Fulaste namnen