• maddienixy

Fulaste namnen

Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.

Jag gillar inte Bert & Britta.

• Svar på tråden Fulaste namnen
  • Inger

Ingegerd är väl ingen höjdare, eller Siv... Är inte så imponerad av mitt eget namn heller men man vänjer sig

• Banangnutten

Jag hörde om ett norskt par (kristna) som hade döpt sina tre första barn efter tre av evangelierna: Johannes, Lukas och Matteus. När dom fick en fjärde pojk tänkte man jue självklart att nu blir det Marcus eftersom det var det evangeliet som fanns kvar. Men NÄE. Pojkstackarn blev döpt till Sture!!!

• tjoppaloppan

Haha!
    Fast det är nog bättre med Matteus, Johannes, Lucas OCH Sture än....
    Kent-Jesus!!! Skrattar ännu åt det inlägget

• Mia o Simon

Här kommer ett namn som jag hörde på jobbet: Styrbjörn. Är det inte fult så säg! mvh Mia

• Gruffalo

För många år sedan, typ 12, så var jag hos en kompis i Enköping och då hörde vi en mamma ropa eftersin lilla pojke i parken: Kol-Björn, kom och ät....
    Jag tror ärligt talat inte att jag har skrattat så mycket som då. Får väl skylla på att jag var ung och dum, stackars pojke!

• Upptagen

Norska dubbelnamn kan vara hur dumma som helst... det bästa är att det är ovanligt med smeknamn, så om man heter Svein-Egil så kallas man just för det...

Har många bra exempel, men det är på släktingar och dem vill jag nog inte hänga ut...

• tjoppaloppan

Ett namn jag tyckte var "tjusigt" som barn var Desideria, fast nu tycker jag att det är rätt fult.
    Finns det verkligen någon som heter det?

Marie-Louise som jag ville heta som sexåring är rätt vämjeligt också... ;)

• sophierush

Har fruktansvärt svårt för Borghild?? Och så hörde jag en på min sambos jobb som heter Mariapia??? Killnamn är nog Rutger.. usch!!

• Upptagen

Desiré har jag aldrig gillat heller, för att man som barn kopplade ihop det med diarré...

Svar på tråden Fulaste namnen