Fulaste namnen
Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.
Jag gillar inte Bert & Britta.
Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.
Jag gillar inte Bert & Britta.
Min arbetskamrat heter Kenth-Roland...
Många av de namn som är så populära att döpa barn till just nu tillhör mina hatobjekt... dvs nästa alla namn ur mor/farföräldragenerationen
Men Augustin tar nog priset för mig... Tänker på galmla schlagerlåten "Augustin väntar aldrig på en flicka som är kär..."
Jöns... Det borde inte vara lagligt att heta så. Dessutom kan man vara "jönsig" eller vara en dummerjöns.
Jag har alltid varit rätt sur å mina föräldrar för att de döpte mig till något så trist och vanligt som Anna!
Jag som ville heta Charlotta, Katarina, Pernilla, Annika eller något lite längre...
Men Anna "var ju så enkelt och praktiskt"... Mutter!
Gunbritt är inte heller ett favoritnamn. Peder skulle jag inte döpa min son till (=bög på serbokroatiska).
Algot och Vilgot.. *blää*
Helmut
Germund
Adolf
Sixten
Jesper
Jörgen
Äh, det är bara att inse att det är enklare att hitta namn jag VILL döpa mina barn till än namn som jag avskyr..
En väninna till min svärmor döpte sina tvillingar till Ulrik och Ulrika. Ulrika är väl ok men inte tillsammans med Ulrik.
Tummen ner för namn som Kenny, Benny, Lenny, Sonny, Conny och Ronny osv. Sorry alla ni som heter det
Träffade en ny kollega idag som heter Tordis. Va? Syslöjdsfröken som hon är så har hon redan fått smeknamnet Trådis!
M.
styrbjörn och kålbjörn