Fulaste namnen
Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.
Jag gillar inte Bert & Britta.
Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.
Jag gillar inte Bert & Britta.
Pontus, Lukas, Rasmus, Markus och Ludde
är bara fint på hästar tycker jag!
(så hette alla hästar på 70-talet. Ingen människa skulle komma på tanken att döpa en pojke till Lukas!?)
Jag tycker illa om dubbelnamn. Men det fulaste namnet jag vet är nog TORD!
Jag ger tummen ner också för:
Tindra, Mindra, Indra och Lindra!
Vilda får också tummen ner. (Liksom Tilda och Milda...)
Liam också.
tjollaloppan: Jag heter Malin och tycker det är helt obegripligt hur folk kan döpa sina namn till det fortfarande... Men när man väl heter det är det ju inte så mycket att göra åt... Skulle aldrig byta. Trivs med det fast det är fult..
Har svårt för alla hårda namn.. Alltså som innehåller tex R och T.. Ta som Margareta.. Hårt och låter elakt..
Du kan ju kallas för Ullis eller dyl och det blir ju mjukare.. Kramis på dig
OT: svar till Kippa:
(Malin som är så fint!
Det heter min bästa vän!
Jag är annars lite trött på alla mjuka namn som Emma och Elin och Alma osv. Har slutat att kalla mig Ullis just för att det är så mjukt och snällt.
Lite fler R i namnen ger mer karaktär och låter vuxnare och ädlare
Kram tillbaka!
)
Ja, de där "y-namnen" (Conny, Ronny etc) är riktigt fula. Och överrepresenterade på kåken om man får tro statistiken.
Har också svårt för Kevin, Robin, för amerikaniserade för min smak.
Rasmus, Hampus, Pontus funkar på små barn, men jag har väldigt svårt för att se dem på en vuxen människa.
Pojke: Rutger, Algot, Albert, Bert, Ingvar
Flicka: Berta, Hedvig, Majvor, Rut, Augusta
Det är ju alltid personligt vad man tycker om eller inte. För min del handlar det oftast om att ett namn kan "passa" en vuxen person men inte ett barn. Känner några som har en del namn som ovan, men dom är vuxna och då tycker jag inte att namnen är fula.
jag tycker faktiskt en del av namnen inte va fula,
kanske att många barn får de namnen men inte fula; tindra, tilda, lukas, alexander....
fast det e verkligen olika....
.......
ni som tycker de är fula tycker ni namn som axel, lars, göran och bengt e fina?
själv gillar jag verkligen de inte, alltså gamla helsvenska namn som farmor och farmar heter....
bara undrar eller vad gillar ni? ge förslag! :)
Joker>> det stämmer namn som sluter på Y sonny, Ronny, Johnny Conny, Kenny osv är överrepresenterade i brottsstatistiken.
Sååå föräldrar när ni döper era barn tänk på detta!!! hihi
vet en rogert