• maddienixy

Fulaste namnen

Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.

Jag gillar inte Bert & Britta.

• Svar på tråden Fulaste namnen
  • elurt

bosse ska mitt barn heta om det blir en pojke..

• elurt

bosse ska mitt barn heta om det blir en pojke..

• EverSoNice

Kurt och Rolf. Låter som två flottiga, småfeta och halvskalliga bröder i oljiga overaller.

• FijaPija

Vet ni vad.... det värsta är att de namnen som är som mest "ute" och som vi förknippar med töntar, medelålders och gamlingar - det är de namnen som våra barn kommer att ta upp igen som nymoderna.

Så för eller senare kanske det bara är att gilla läget. Tänk när sonen kommer hem om 25år och säger att deras lilla underverk ska heta Ragnhild eller Eva-Britt eller Kjell-Åke eller...

• Tin o Trolls mamma

FijaPija:

Min son vill döpa sin dotter till GRETA!! *uuhää, jag kräks* Som tur är så är han bara 9 så han hinner väl ändra sig!

Ekorren.

• FijaPija

Ekorren...hihihi! Ja, jag kan nog bara hålla med - Greta är väl knappast en av mina favoriter heller. Men det är väl bara att hålla god min och kanske hoppas det inte blir värre än Greta i alla fall...

• Susanne P

Birger, Greger, Lennart, Gert, Ragnhild, Torleif... ja det finns massor...
    Sigfrid, Hildegard, Magnhild, Orvar....

• EverSoNice

Min sons tränare heter Kjell-Arne (han är bara runt 40). Men min son känner ju ingen annan som heter det, så när han skulle skriva hans namn blev det: "Cherlane"
    Lite kul.

Svar på tråden Fulaste namnen