Fulaste namnen
Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.
Jag gillar inte Bert & Britta.
Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.
Jag gillar inte Bert & Britta.
Kattis gillar jag inte....
Har skrivit förut i den här tråden om att just Kent-Jesus är bland det gräsligaste namn jag hört! Dock ett plus i kanten till föräldrarna som lyckas knåpa ihop ett sånt namn!
Nej, Torben ar inte vackert, inget ont mot namninnehavarna..
Kom pa ett annat namn:
Tord
Allvarligt hur kan man dopa en liten sot bebis till TORD! Det ar saaaa grasligt!
JUDAS har vi haft kul åt. Kan inte tänka mig att någon vill döpa sitt barn till det.
Annars tycker jag att engelska namn oftast blir helt fel. Jag träffade en Emmy-Lou Karlsson en gång, och det lät inget vidare. Melanie, Rory etc. är andra namn som borde stannat på TV (-y-namn är ju svårt generellt)
Namn som Bonita, Carita, Benita tycker jag också är gräsliga.
KEVIN! Hemskt! (om man inte råkar vara amerikan eller så) Men Kevin Bengtsson låter bara fult. Fattar inte hur det kan vara så vanligt.
Själv tycker jag Tord är ganska sött. *ler*
Beror nog på vad man har för erfaranheter av just det namnet. Annars tycker jag några fula fula namn är:
Frodo (okej, är man hobbit så är man förlåten)
Gandalf (fast får man en bäbis med låååångt skägg och struthatt så...)
Belsebub, Lucifer, Sauron mfl (vaddå förutfattade meningar)
Sen massa såna där 60-tals namn... Gullan, Maggan osv. *urkel*
Verkar dock som att jag är själv med att tycka att vissa sekelskiftesnamn och 20-tals namn är fina. Desirée är till exempel ett av de finaste namnen jag vet. Malte likaså (måste erkänna at jag och sambon inte alls är överens där...
)
Jag gillar inte sånna därnamn som Fleicity, Stephanie.. Nej kort och enkelt ska det va! Men smaken är ju så olika!
Mina bidrag!
Mercedes...*vagar inte uttala mig om vad jag associerar till*
Boel...horseltest?
Dag....God Dag? Nej, Elak Dag
Kersti...glomde du ett N eller?
Urban...hmm kanske inte sa hemskt iallafall..
Adolf
Gylfe Gun Rut Sven-Åke mm. Endel namn gillar man ju inte för man förknippar de med en viss person...
Kent-Birger!