• Anonym (Skraj)

Rädd för min date

Jag ska snart låta en man komma hit över en helg. Vi har pratat över nätet. Båda är på det klara med att det bara är sex som gäller, det är inget kärleksmöte eller med sikte på att vi ska bli pojkvän eller flickvän - även fast vi gillar varandra än så länge. Jag hade hört talas om denna kille ev bekanta, att han gillar samma sak i sängen som jag gör, d.v.s hårda tag mot tjejen så jag kontakta honom. Problemet är att han verkar gilla betydligt mycket mer grövre saker än mig. Jag har sagt vad jag vill och tänder på och vad jag inte vill men jag tror inte han bryr sig, jag får lite dubbla budskap. Jag är lite rädd att han verkligen kommer plåga mig, men jag kan inte låta bli att träffa honom ändå.

Är jag vansinnig? 

• Svar på tråden Rädd för min date
  • Primmeling

Du har redan bestämt dig ts och gör som du vill... Men har du barn? I så fall får du tänka på dem också. Även om du inte dör så bör du vara i form mentalt att ta hand om dem. Annars får du väl skylla dig själv... Du har fått så många dåliga signaler och bara en typ av råd här i tråden. När ses ni? Lovar du uppdatera här efteråt oavsett hur du mår? Är killen straffad tidigare? Har han barn? Vet du nåt sånt? Vad säger tjejerna han har haft sex med? Vad har han för stil och jobb? Vilken stad bor du och han i? Ifall det skulle gå illa är det bra om du skriver det i tråden så polisen har nåt att gå på

• Anonym (galet!)

Ursäkta med är du helt galen? En nätdejt träffar man välförst på neutral mark, så man kan välja att resa sig och gå. Bestämma att man ska ha sex utan att ha träffats...

Främmande man med beskrivna böjelser utan stoppord och utan att berätta för dina vänner (så att de kan ha lite "koll" på dig.

Förstår du hur galet fel det låter? 

• Lavish

Tja som sagt TS, det är ditt liv, men är det inte billigare att resa dit för en fika än att få bestående fysiska eller psykiska men?

• Kråkakråka

Mitt råd till dig är försöka reda ut vad som är vad i den här situationen. Självklart ska du bejaka det som är du, men hur stor del av ditt beslut består av din pliktkänsla att stå för det du sagt? Hur stor del av beslutet bottnar i ditt  ansvar för hans ekonomi? Hur viktig är ditt eget välmående för dig själv? För honom?

Tycker du om dig själv så pass mycket att du lyssnar tillräckligt mycket på dig själv? Du har väl drivit det här framåt för din skull - inte för hans? Hoppas jag.

Ditt liv och ditt välmående är värdfullt!

• Anonym (Skraj)
    Primmeling skrev 2012-08-24 20:45:11 följande:
    Du har redan bestämt dig ts och gör som du vill... Men har du barn? I så fall får du tänka på dem också. Även om du inte dör så bör du vara i form mentalt att ta hand om dem. Annars får du väl skylla dig själv... Du har fått så många dåliga signaler och bara en typ av råd här i tråden. När ses ni? Lovar du uppdatera här efteråt oavsett hur du mår? Är killen straffad tidigare? Har han barn? Vet du nåt sånt? Vad säger tjejerna han har haft sex med? Vad har han för stil och jobb? Vilken stad bor du och han i? Ifall det skulle gå illa är det bra om du skriver det i tråden så polisen har nåt att gå på
    Ja, jag har ett barn, som givetvis inte kommer vara här då när den här mannen hälsar på. Han kommer hit i början av september, jag lovar att uppdatera efteråt. Vet inte om han är straffad, inga barn, normal kille, högutbildad. Känner ingen tjej som han har haft sex med. Eller jo, en - men henne har jag inte någon kontakt med längre. Har dock hört rykten om deras sexmöte och han har berättat för mig om det. Det var illa. Han sade dessutom att det han ska göra med mig kommer vara värre än det. Men jag vet inte, jag tror nog han skojar...
  • Anonym (Skraj)
    Kråkakråka skrev 2012-08-24 21:07:18 följande:
    Mitt råd till dig är försöka reda ut vad som är vad i den här situationen. Självklart ska du bejaka det som är du, men hur stor del av ditt beslut består av din pliktkänsla att stå för det du sagt? Hur stor del av beslutet bottnar i ditt  ansvar för hans ekonomi? Hur viktig är ditt eget välmående för dig själv? För honom?

Tycker du om dig själv så pass mycket att du lyssnar tillräckligt mycket på dig själv? Du har väl drivit det här framåt för din skull - inte för hans? Hoppas jag.

Ditt liv och ditt välmående är värdfullt!
    Jodå, jag vill. Jag tog kontakt med honom eftersom jag ville ha lite ordentligt sex, så som jag gillar det. Sedan kanske han och jag inte är helt på samma linje. Men samtidigt känner jag, att innan, med de andra männen jag har haft våldsamt sex med, då har jag känt mig trygg och lugn. Jag visste att de hade backat och slutat om jag verkligen inte ville mer. Det tror jag inte den här kommer göra, och samtidigt som det skrämmer skiten ur mig så tänder det mig också... Låter jag helt sjuk nu?
  • Anonym (Skraj)
    Lavish skrev 2012-08-24 21:00:53 följande:
    Tja som sagt TS, det är ditt liv, men är det inte billigare att resa dit för en fika än att få bestående fysiska eller psykiska men?
    Jag kan inte resa till honom tyvärr. Det måste vara han som kommer hit, och han skulle aldrig komma så långt bara för en fika. Jag vill inte fika heller, jag vill ha sex.
  • Lavish
    Anonym (Skraj) skrev 2012-08-24 21:41:27 följande:
    Jodå, jag vill. Jag tog kontakt med honom eftersom jag ville ha lite ordentligt sex, så som jag gillar det. Sedan kanske han och jag inte är helt på samma linje. Men samtidigt känner jag, att innan, med de andra männen jag har haft våldsamt sex med, då har jag känt mig trygg och lugn. Jag visste att de hade backat och slutat om jag verkligen inte ville mer. Det tror jag inte den här kommer göra, och samtidigt som det skrämmer skiten ur mig så tänder det mig också... Låter jag helt sjuk nu?
    I mina öron låter det inte sjukt. Jag har faktiskt ganska stor förståelse för lockelsen.

Men det är din prioritering jag har problem med. En vuxen kvinna med barn borde ha mer att vilja leva och behålla sin fysiska och psykiska hälsa för. Jag förstår att du VILL att han ska komma och göra vad det nu är du tror/vill att han ska göra med dig. Men hur kan du tycka att det är VÄRT det pris du kanske kommer få betala för det? Det pris ditt barn i värsta fall får betala...

Själv har jag många drömmar och idéer som är farliga att genomföra, vissa lite, andra väldigt farliga. De flesta har inte med sex att göra men några. Några av mina viktigaste drömmar levde jag ut innan jag skaffade barn, med avsikt. Nu är jag småbarnsmamma och får helt enkelt lägga risktagande av den typen på hyllan tills mitt barn är myndigt iaf. Sen planerar jag och sambon att campa ensamma i Alaska någon månad .
  • Anonym (orolig)

Du har ett barn? Hur ska du ta hand om det sen om du blir hjärnskadad av syrebrist eller inte kan sitta innan underlivet är ihoplappat? Sök hjälp, du verkar  självskadebenägen, fast istället för att skära dej använder du en våldsam man? Ungefär som "suicide by cop". Det verkar inte handla om sex utan om djupare saker.

Svar på tråden Rädd för min date