Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!
Jag får zonterapi just nu och hon som behandlar menar också på att jag är sur. Låter mkt logiskt i mina öron. Jag har i botten hypotyreos och det gör ju att min kropp går på sparlåga, jag har svårt att tillgodogöra mig mitt Levaxin och är väldigt svullen.
Jag har börjat med alger! Supergreens heter det jag tar. Utöver det blir det en grön smootie varje dag! Gjorde på spenat (eller nån annan grön bladgrönsak). Har även tillsatt MSM.
En naprapat påtalade att jag var sur då jag blev så röd i huden under behandlingen. och hon tipsade om en tesked bikarbonat om dagen. Ett råd jag inte följde då dock...men fel är det ju inte!
Efter att ha varit patient med en sån diffus sjukdom som hypotyreos så inser man att massor MÅSTE man påverka själv, genom sin kost och ev via div tillskott. Som inte behöver kosta massor och vara konstiga. Är kroppen i en allmän obalans (inte konstigt med tanke på vilket lev många lever...) så får man hjälpa till på traven. Dels genom att ta det lugnare men även på andra vis!
Läkare idag kan många gånger ta sig i arslet när det kommer till såna här saker! Är inte provsvaren röda...ja då är det inget fel och man är nog bara lite trött och deppig...att sen provsvar ligger på gränsen och inte mitt i intervallet, som borde vara mer optimalt...nä sånt skiter dom i...