Inlägg från: Anonym (syrra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (syrra)

Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!

Barbamamah skrev 2012-08-29 22:13:44 följande:

Vem har ställt dig din sura kropp diagnos?

Det är ingen som har ställt diagnos, var har du fått det ifrån?
  • Anonym (syrra)
    Pallas skrev 2012-08-29 22:14:22 följande:
    Inte är det Talulah Gosh som kryper längre ned iaf... Sluta flytt amålstolparna hela tiden och svara istället på våra frågor. Eller ska vi tolka era undanglidningar som att ni faktiskt inte har några svar? Om man försöker leta information om det som ni pratar om så ligger det iaf nära till hands att tro...
    Nu var det jag som skrev att TG sjönk, så jag antar inlägget delvis var till mig, eller?
    Och isåfall, vad är det jag inte svarar på? 
  • Anonym (syrra)
    talulah gosh skrev 2012-08-29 22:15:14 följande:
    Du fick ett svar som gjorde att argumentet smärta inte håller - då börjar du tramsa med att säga att du inte vill ha reda på ditt pH - och så är det jag som anklagas för brist på argument? lol.

Om du inte vill ha reda på ditt pH så är det ju bara bra, men väldigt underligt när man tror att man är sur. Om någon annan vill veta sitt pH så har de nu fått reda på att det inte behöver göra ondare än ett vanligt blodprov. Okej?

Och jag skrev inlägget om smärta med en smiley på slutet! Kan du sluta tjafsa om det nu, jag har inget intresse att kolla mitt pH, jag gjorde ett litet i min mening "kul" inlägg, Jag argumenterar inte om pH generellt.

Jag har folk som menar på att jag är sur, utifrån deras synsätt. Jag har inte gjort något direkt åt saken, jag är för lite insatt MEN asner det är viktigt att det finns komplement att ta till när sjukvården inte hjälper en! Utan i många fall stjälper! Att vi sen här diskuterar pH kunde lika gärna vara hypotyreos, kortisolbrist, b12 brist, smärta, eller nåt annat. 

Om man väljer ett komplement kan man fixa alternativa vägar att kolla sitt pH. Precis upp till var och en att avgöra vad som är rätt och fel för den egna kroppen!   
  • Anonym (syrra)
    Dom kräver svar av oss som ser komplementen men jag har fortfarande inte sett nåt bra argument för varför det inte skulle funka!
    Bra skriver för övrigt, sanningen idag är nåt helt annat imorgon. Förutom att vi vet mkt om kroppen så måste vi också räkna med att kroppen förändras ngt för varje ny generation. Nya förutsättnignar, utvecklingen (eller avvecklingen) går framåt! 
  • Anonym (syrra)
    Pallas skrev 2012-08-29 22:21:33 följande:
    Vem har sagt att du "är sur"?
    Vilka kroppsvätskor ska man mäta för att få reda på om man är sur och hur?

TS får gärna svara på frågan om Ragnar Berg; vad hette hans kompanjon och vad fick han nobelpris för? Varför refereras det till Berg som nobelpristagare på de pH-balanskvackarsidor jag hittar?

Det har jag redan svarat på i den här tråden
    Jag vet inte men urin och saliv rekommenderas enligt en broschyr jag har. Har inga planer på att göra det i dagsläget. Måste läsa på mer!

Nåt mer du undrar?   
  • Anonym (syrra)
    talulah gosh skrev 2012-08-29 22:21:30 följande:
    Men det är ju det jag försöker säga till dig: Om din vävnad skulle vara sur skulle det synas i blodet eftersom kompensationen från bla njurarna inte skulle vara tillräcklig. Man skulle se i ditt blod att din kropp försökte kompensera, men inte lyckas.
    Jaha! Om nu blodet renas genom njurarna så kommer en del slaggprodukter ut. Men om det är på cellnivå det inte funkar då? Att slaggprodukterna helt enkelt har svårt att komma ut i blodet? Ja som jag skrev i mitt inlägg alltså (det där om kortisolet bla), fast med kanske lite andra ord. Förstår du hur jag menar bättre nu?
  • Anonym (syrra)
    talulah gosh skrev 2012-08-29 22:25:03 följande:
    Och jo, hon tog exempel lungorna eftersom lungfunktionen påverkar pH - DET BORDE DU VETA SOM ÄR SSK! herregud. Är du ett troll eller bara helt slut i huvudet? (ja, jag börjar tröttna på att försöka föra en diskussion)

Vad är det du försöker säga? Att man inte kan vara sur i blodet? Det är det man är om man har lågt pH. Vad menar du egentligen? 
    Det kanske vi ska låta TS svara på. Om hon menade lungor i förhållande till pH eller bara valde lungorna som ett organ som kan vara trasigt fast resten av kroppen funkar, och tvärtom.  Att kalla mig slut i huvudet en gång till är inte speciellt smart av dig, då det snarare visar på din intelligens nivå!

Du verkar dessutom inte läsa mina inlägg utan bara skumma dom!   "Jag trodde att kvacksalvarnas definition av "sur kropp" var just sur i blodet - men man ändrar väl sig efter vad som passar för dagen antar jag." Din mening som jag svarade på med sur i blodet jag tackar...du trodde nåt och jag påvisade att det bara lät lite löjligt, eftersom du dels använde ordet kvackalsvare (ditt fria val, men i mina öron väldigt nedvärderade om folk som faktiskt gör nytta inom vissa områden).

Jo, vet du vad ketoacidos, metabolisk aciods och respiratorisk är? just, sur i blodet, ett livshotande tillstånd...TS pratar om nåt annat...ska vi hoppa vidare dit? 
  • Anonym (syrra)
    Anonym skrev 2012-08-29 22:26:07 följande:
    Tur inte PH mäts i humöret på folk här.

Ja då är det verkligen folk som behöver basa till sig och då inte i första hand vi som ev är lite småsura ute i vävnaden
  • Anonym (syrra)
    Barbamamah skrev 2012-08-29 22:27:53 följande:

Men varför tror du att du är sur?
    För att två oberoende av varandra, människor jag har stort förtroende för i deras yrkesroller, har påpekat detta, utifrån vad de sett på min kropp och hört i min hälsohistoria.

Tror och tror...jag ska läsa på mer...men från deras korta förklaringar känns det logiskt, för just mig! 

• Anonym (syrra)
    talulah gosh skrev 2012-08-29 22:30:28 följande:
    Ja, vid det här laget skulle jag i så fall behöva en burk jävla bikarbonat om dagen. 
    Men du tror ju inte på det!
    Fråga dig istället VARFÖR du är sur så ska du se att du egentligen inte har nån anledning att vara det!  
Svar på tråden Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!