CMM skrev 2012-08-31 11:25:07 följande:
Alla bara missförstår dig hela tiden, tydligen. Funderat på om problemet kanske ligger hos dig snarare än alla andra?
Om samtliga som skriver i tråden väljer att LÄSA samtliga inlägg och se sammahangen till varje inlägg så tror jag färre missförstånd skulle uppstå. Att någon väljer att läsa lite lösryckt här och där leder enbart till att samma sak upprepas och att vi inte kommer vidare.
Nän nån läst ordenligt så inser ju den personen att jag inte var så dum i hvudet och fått mig leg på posten från Kazakstans som första intrycket blev, när man bara lullat runt här.
I grunden tror jag vi alla är ganska överens. Sjukvården ska jobba efter vetenskap och beprövad erfarnhet. Vissa doktorer har mer erfarenheter än andra och jobbar på ett sänt, andra följer lablistan till punkt och pricka. Vissa tar till sig ny forskning andra gör det inte (även där finns ju tvivlare, fast de är doktorer

)
Men när inte sjukvården räcker till, vad gör man då? När man har både fysiska och psykiska symtom, har en optimal medicinering el läkarna och ändå blir det inte bra? Ska man sätta sig ner på arslet och låta livet flyga förbi, eller ska man vara lite vidsynt och se om det finns alternativa vägar?
Om det vi visste för 30 år sen har utvecklats till det vi vet idag, vad vet vi då om 30 år framåt? Även om man idag väljer att testa något som ändå använts som "egnvård" långt tidigare än Omeprazolet fanns, ska man inte få göra det? Ansvaret för MIN kropp är MITT!
Jag har i den här tråden ALDRIG påstått att cancer botas av bikarbonat, andra har däremot lagt orden i min mun och därför har jag fått skit för det! Jag vet inte om min vävnad är sur, jag har fått det påtalat, men jag har inte köpt det som en sanning! Men jag är nyfiken, och ska prata vidare om det.
Jag tycker återigen synd om alla er som så benhårt håller fast vid att dagnes sanning är det enda i hela universum...hoppas ni inte hamnar i min sits, och gör ni, må ni då få alla Citalopramets biverkningar....precis alla...