Inlägg från: Anonym (syrra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (syrra)

Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!

Simon 681 skrev 2012-08-31 10:35:20 följande:
    Men.. är inte detta en win-win? Självdiagnostiserade "försurade" människor får inte hjälp av vården, mest för att doktorer inte får skriva ut placebo och ljuga om att det är riktig medecin och att ge någon en remiss till en psykolog aktar de sig för eftersom folk blir förolämpade.

Så då går man till en häxdoktor eller trollar själv och får den placebo man behöver. Jag rekommenderar  homeopati- Tack vare att den verksamma beståndsdelen är utspädd 400000000:1 så blir man åtminstonde inte mer sjuk av det, som man kan bli om man börjar vräka i sig bakpulver.

Återigen får vi bevis på vilken sida av saken som är mest rabiat....grattis jag tror även du hamnar i kategorin vinnare av gröna cyklar med rosa sadlar...
  • Anonym (syrra)
    Simon 681 skrev 2012-08-31 10:43:36 följande:

Tackar och bockar.

Mao uppnådde du ditt syfte...ja jag säger då det...att ha ambitionen att vara rabiat...
  • Anonym (syrra)
    Anonym skrev 2012-08-31 10:40:46 följande:
    Ja, därför är det inte speciellt lämpligt att äta saltsyraneutraliserande medel om man inte har problem med just för hög saltsyra i magsäcken.
    Man riskerar istället att matsmältningen inte fungerar eftersom överskott av bikarbonat utsöndras i tarmen och har en laxerande effekt vilket leder till för snabb passage och därmed försämrat upptag av mineraler och vitaminer, samt då även då de mediciner som ska upptas i tamen.
    Dessutom påverkas njurarna och i förlängning blodtrycket av det extra natrium som kommer från bikarbonatet, vi äter för mycket salt redan genom födan.

Du får nog ta och läsa tråden från början för att förstå mitt inlägg...
  • Anonym (syrra)
    CMM skrev 2012-08-31 11:25:07 följande:
    Alla bara missförstår dig hela tiden, tydligen. Funderat på om problemet kanske ligger hos dig snarare än alla andra?

Om samtliga som skriver i tråden väljer att LÄSA samtliga inlägg och se sammahangen till varje inlägg så tror jag färre missförstånd skulle uppstå. Att någon väljer att läsa lite lösryckt här och där leder enbart till att samma sak upprepas och att vi inte kommer vidare. 
    Nän nån läst ordenligt så inser ju den personen att jag inte var så dum i hvudet och fått mig leg på posten från Kazakstans som första intrycket blev, när man bara lullat runt här. 

I grunden tror jag vi alla är ganska överens. Sjukvården ska jobba efter vetenskap och beprövad erfarnhet. Vissa doktorer har mer erfarenheter än andra och jobbar på ett sänt, andra följer lablistan till punkt och pricka. Vissa tar till sig ny forskning andra gör det inte (även där finns ju tvivlare, fast de är doktorer

Men när inte sjukvården räcker till, vad gör man då? När man har både fysiska och psykiska symtom, har en optimal medicinering el läkarna och ändå blir det inte bra? Ska man sätta sig ner på arslet och låta livet flyga förbi, eller ska man vara lite vidsynt och se om det finns alternativa vägar?

Om det vi visste för 30 år sen har utvecklats till det vi vet idag, vad vet vi då om 30 år framåt? Även om man idag väljer att testa något som ändå använts som "egnvård" långt tidigare än Omeprazolet fanns, ska man inte få göra det? Ansvaret för MIN kropp är MITT! 

Jag har i den här tråden ALDRIG påstått att cancer botas av bikarbonat, andra har däremot lagt orden i min mun och därför har jag fått skit för det! Jag vet inte om min vävnad är sur, jag har fått det påtalat, men jag har inte köpt det som en sanning! Men jag är nyfiken, och ska prata vidare om det. 

Jag tycker återigen synd om alla er som så benhårt håller fast vid att dagnes sanning är det enda i hela universum...hoppas ni inte hamnar i min sits, och gör ni, må ni då få alla Citalopramets biverkningar....precis alla...          
  • Anonym (syrra)
    Anonym skrev 2012-08-31 14:33:31 följande:
    Nu har tramadol lite annan effekt än Samarin, äter man tramadol lär man ha medelsvåra-svåra smärtor och då har inte bakpulver någon effekt.

Men då är det ju ganska vettigt att ta reda på varför man har smärtor. Du vet att det finns läkare skriver ut det där bara man säger man har ont, utan att eg utreda orsaken till varför...
  • Anonym (syrra)
    CMM skrev 2012-08-31 15:40:48 följande:
    Ja, det finns dåliga läkare. Liksom det finns mindre kompetent folk i andra yrkesgrupper också. Vad det nu har med saken att göra.
    Oerhört mkt anser jag, eftersom läkare som inte har förmågan att lyssna och försöka förstå inte är bra läkare för många patienter med diffusa sjukdomstillstånd och jag tänker mig att det är i denna patientgrupp man finner flest som söker alternativa vägar!
  • Anonym (syrra)
    Pallas skrev 2012-08-31 15:40:56 följande:
    Du syrran, det är ju du som har svårt att tolka nyanserna i texten. Jag har anklagat dig för att påstå att bikarbonat botar cancer. Det jag mfl gjort är att dra dina argument till sin spets, till riskerna med ditt resonemang.

Har jag? Då vill jag att du ger konkreta exempel på det!
    Du har anklagat mig, ja! Men vilka argument har jag lagt fram som har med cancer att göra? Nu har du allt lite att reda ut här Pallas! Inte så lite heller... 
  • Anonym (syrra)
    Anonym skrev 2012-08-31 15:46:58 följande:
    Tror inte att läkare skriver ut Tramadol urskiljningslöst.
    Vid en massa smärttillstånd går det inte att hitta exakt orsak till smärtan och åtgärda detta så det enda man kan göra är att lindra smärtan till den nivå att det blir uthärdligt.
    Förslitningsskador är en sorts smärta som det oftast bara går att lindra.
    Vet att det ofta skrivs ut antidepp. för smärtor vilket fungerar hos vissa, fungerar det inte och man inte har tecken på depression tycker jag inte att man ska äta dessa. 
    Jo, det FINNS!!!!! Jag har träffat dom både som patient och som sjuksköterska.

Smärtstillstånd hitar man ingen orska, men förslitninsskador är en sån sorts smärta? Eller hur menar du?

Du anar inte hur många som idag äter antidepp när det är Levaxin dom behöver....    
  • Anonym (syrra)
    Barbamamah skrev 2012-08-31 16:26:19 följande:

Det går inte alltid att utröna vad som orsakar smärtor hos en patient eftersom vi än så länge inte vet allting. Dessutom finns det en massa smärttillstånd som man inte kan bota, än så länge i alla fall. Det behöver med andra ord inte vara den enskilda läkarens fel att alla inte blir botade.
    Men dom har en skydlighet att ivarjefall försöka...att ta till sig ny kunskap, vilket många läkare idag endera skiter i för dom ids inte alt inte öht har tid med...
  • Anonym (syrra)
    Pallas skrev 2012-08-31 20:55:51 följande:

Läs mitt inlägg 452. Lyckades fippla bort ett inte på telefonen. Hopplöst att redigera sin text på den.

MIssa viktiga inlägg i det stora inflödet..jag saknar iof vissa svar jag med så det går väl jämnt upp...

Men då är jag nyfiken på hur mitt resonemang går, som du tolkar det, eftersom jag inte kan ta till mig spetsdragningen och att jag får det till att komma ifrån mig! Är det mig det är fel på eller ni andra (jag får klumpa ihop er som ligger hårt på) som lägger för mkt egna värderingar i mina inlägg? 
Svar på tråden Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!