talulah gosh skrev 2012-09-02 01:17:08 följande:
Vad exakt är det som är låg nivå? Har jag sagt något som inte stämmer? Eller är det språket? Isf är det medvetet. Jag försöker använda ett språk som alla förstår - inte bara läkare. Ge mig gärna konkreta exempel på saker jag skrivit som är låg nivå.
Jag vill ha exempel på vad jag skrivit som är låg nivå på resonemang.
Nu har jag läst lite mer i tråden: Och HERREGUD. Du kollar pH i urinen för att se om din kropp är för sur? Och du är SSK? Vad visar dina stickor då? Jag antar att du vet att urinen ska vara surare än blodet?
Det var du som tyckte att det gjorde för ont med artärgas, så jag gav ett förslag på ett smärtfritt sätt. Men jag antar att du bara ville ordbajsa lite eller visa att du vet hur man tar en blodgas... wow.
Och jo, hon tog exempel lungorna eftersom lungfunktionen påverkar pH - DET BORDE DU VETA SOM ÄR SSK! herregud. Är du ett troll eller bara helt slut i huvudet? (ja, jag börjar tröttna på att försöka föra en diskussion)
Ja, vid det här laget skulle jag i så fall behöva en burk jävla bikarbonat om dagen.
Jag använde ordet kvacksalvare eftersom jag VILLE ha ett nedlåtande ord. Jag skrev "trodde att kvacksalvarna" för att raljera om det inte gick fram. Poängen är att det är just sur i blodet som det brukar pratas om i dessa sammanhang, så min fråga kvarstår - varför inte bara ta ett blodprov?
Jag gillar Smileys...med rätt person ger det vinkar, iom att vi inte ser varann, men alla förstår inte..