Inlägg från: Anonym (sur?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sur?)

Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!

Pallas skrev 2012-08-30 00:45:35 följande:

Det har jag aldrig skrivit.
    Då blandar jag kanske ihop dig med den där andra som argumenterar ungefär precis på samma sätt som du. Sorry om så är fallet.
  • Anonym (sur?)
    CMM skrev 2012-08-30 10:55:26 följande:
    Där har du fel. Det är visserligen sant att det inte finns något negativt i att folk känner sig bättre även om det bara är placebo, det är när de hävdar att de blir det  tack vare de här hokuspokusmetoderna som det blir konstigt. Folk blir inte och kommer aldrig att bli friska av homeopati, men det finns lättledda stackare som tror på det och därför väljer att avstå behandligar som faktiskt är bevisat effektiva, inte sällan i någon sorts missriktad aversion mot "läkemedelsindustrin" och "skolmedicinen".

Fast läkemedelsindustrin har sina baksidor. Många får skador i kroppen av mediciner, många får besvärliga biverkningar osv. Det är inte direkt maskrosblad man blir ordinerad utan kemikalier, som påverkar varenda cell i kroppen.

• Anonym (sur?)
    Kattdamen skrev 2012-08-30 10:52:23 följande:
    Du har återkommande uvi:er.
    Jasså? Berätta mer om mig som jag inte vet är du snäll.
    CMM skrev 2012-08-30 12:31:16 följande:
    Oh noes, kemikalier!!! 

Frågan blir då, när stoppade du senast i dig något som inte innehöll kemikalier? 
    Alldeles nyss käkade jag blåbär, innan dess åt jag havregrynsgröt med mjölk.
    Ta t.ex tradolan. Det innehåller:

Innehållsdeklaration

- Den aktiva substansen är tramadolhydroklorid. 1 tablett innehåller 50 mg tramadolhydroklorid.

- Övriga innehållsämnen i tablettkärnan är kroskarmellosnatrium, kolloidal vattenfri kiseldioxid, mikrokristallin cellulosa, povidon, magnesiumstearat.

- Övriga innehållsämnen i dragéhöljet är polyakrylatdispersion 30%, makrogol 6000, hypromellos, talk, titandioxid (färgämne E 171).

Låter det nyttigt och bra för kroppen tycker du?

• Anonym (sur?)
    Machapuchare skrev 2012-08-30 12:42:12 följande:
    Vem säger att de kemikalier som finns i maskrosblad skulle vara mindre farliga än de som finns i tex Treo? Den verksamma substansen i treo är acetylsalicylsyra som ursprungligen kommer från sälgens bark.

Det är vanligt bland anhängare av alternativmedicin att hävda att det som är "naturligt" är ofarligt medan det som "inte är naturligt" (tex mediciner tillverkade i fabrik) är farligt. Jag tror mycket av detta beror på bristande kunskaper inom kemi...
    Humor!

Den acetylsalisylsyra som finns i Treo är kemikaliskt framställd. Det "morfin" som finns i Tradolan är kemiskt framställd. Kemiskt framställda produkter är inte menade att äta.

• Anonym (sur?)
    Barbamamah skrev 2012-08-30 12:52:37 följande:

Allting du stoppar i dig består av kemiska ämnen som påverkar cellerna i din kropp. Bara för att det kommer från naturen behöver inte betyda att det är nyttigt. Eller vad säger du om flugsvamp? Jag tror att flugsvamp har en massa biverkningar.
    Det är en enorm skillnad på industriellt framtagna produkter eller naturligt växande. Du kanske tycker att tofu är den mest naturliga och hälsosamma mat du kan äta. Andra, som jag, tycker det är vidrigt.

Allt i naturen är inte människoföda. Hört talas om kretsloppet någon gång?

Menar du att du kan tänka dig att käka dig mätt på den "ofarliga" magnecylen eftersom du vill påstå att naturliga saker inte är nyttiga?
  • Anonym (sur?)
    CMM skrev 2012-08-30 12:54:10 följande:
    Vad är skillnaden mellan en molekyl som förekommer naturligt och en exakt likadan molekyl som är framställd i ett laboratorium?
    De är inte exakt lika förstår du. Rent morfin verkar annorlunda än Tradolan.
  • Anonym (sur?)
    Machapuchare skrev 2012-08-30 12:55:41 följande:
    Eller kanske den vackra, men giftiga, fingerborgsblomman (som för övrigt hjärtmedicinen Digoxin kommer från)?

Allt är inte menat för alla. Om en person utan hjärtproblem äter Digoxin, vad tror du händer med den människan?
  • Anonym (sur?)

Nu hoppas jag att ni som försöker förstöra tråden med snack om helt annat än att basgöra kroppen kan ta och sluta.

Att vissa av er inte ser skillnad på naturliga produkter och syntetiskt framställda, kan jag bara bekräfta. Lämna nu er off topic diskussion därhän och diskutera det jag vill ha hjälp med. Har ni ingen hjälp att ge om hur jag ska basgöra kroppen, så ber jag er lämna tråden till förmån för någon annan tråd där ni kan hålla er till ämnet.

Tack för ordet!

• Anonym (sur?)
    Machapuchare skrev 2012-08-30 13:09:33 följande:
    Men fingerborgsblomman är ju naturlig!?

Vad är det för skillnad på digoxin extraherat från fingerborgsblomma och digoxin framställt i laboratorium?
    Vad är det för skillnad på morfin extraherat från vallmo och morfin framställt i laboratorium?

Menar du med det påståendet att vem som helst kan käka syntetiskt framställd digoxin? Jag antar det eftersom du verkar tycka att den är nyttig när den är syntetiskt framställd.

Det är stora skillnader. Håll dig till ämnet nu. Basgöra kroppen. Vad har du för bra råd att ge?

• Anonym (sur?)
    Cloudyberry skrev 2012-08-30 13:16:06 följande:

Dricker du mycket alkohol? Röker du? Äter du mycket gräddprodukter och pasta? Dricker du mycket läsk, saft eller energidryck? Motionerar du väldigt sällan?

Nå?
    Väldigt sällan alkohol, ingen rökning heller. Äter mest grönsaker och råris eller potatis, pasta ibland. Äter ofta fisk, vegetariska grytor/biffar men ibland kyckling.

Avskyr läsk, saft och annat sött, äter aldrig godis, om man inte räknar mörk choklad, där jag kan äta ett par tre bitar per månad kanske.

Motionerar dagligen och har även hund som kräver mycket motion och aktivering.

Nå?
Svar på tråden Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!