Inlägg från: Anonym (sur?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sur?)

Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!

Simon 681 skrev 2012-08-30 13:33:58 följande:
    Tror du att du på allvar har lägre PH i kroppen än vad du skall ha så bör du omedelbart stänga av datorn och ta dig till ett sjukhus. Försurning (acidos) är akut livshotande.  

Annars kan du väl gå till någon som lägger ut kristaller, tänder rökelse och säger åt dig att undvika vissa matkombinationer för att det inte har rätt vibrationer. 
    Det är skillnad på blodets ph och magens.

Nej, jag behöver inte åka till läkare och inte heller behöver jag kvacksalvare.

Känner du någon som tagit samarin eller novalucol någon gång? Tror de på kvacksalveri?
  • Anonym (sur?)
    CMM skrev 2012-08-30 13:42:57 följande:
    Så halsbränna/sura uppstötningar är lika med att hela kroppen är försurad?
    Så här är det. Magproblem kan ställa till med problem i övriga kroppen. Allt i kroppen hänger ihop. Tror bindväven fått massa slaggprodukter i sig men fattar inte hur det skulle gått till.
  • Anonym (sur?)
    Anonym (pH) skrev 2012-08-30 15:22:41 följande:
    Cancerceller växer inte i sur miljö. De vill ha pH kring 7,0. Varifrån kommer den uppfattningen att cancerceller vill ha surt pH?
    Missade ett inte i just det inlägget... Även jag kan fela.Flört
  • Anonym (sur?)
    Barbamamah skrev 2012-08-30 15:39:11 följande:
    Ju fler inlägg jag läser av basförespråkarna desto mer förvirrad blir jag. Alla verkar ha gjort sin egen tolkning av vad en "sur" kropp är. Finns det någon enhetlig beskrivning av detta tillstånd? Är det hela kroppen som är sur eller bara vissa organ? Vad beror denna surhet på? Vilka besvär får man av det? Vad är boten? Finns det någon som har studerat detta fenomen och genom pH-mätningar på någon kroppsvätska hittat något samband mellan sur pH och symptom? Och vidare något samband mellan höjning av pH och symptomlindring? Hur förklarar man sambandet rent kemiskt och fysiologiskt?
    Var tror du gifter som vi konsumerar tar vägen? Vad tror du händer när man får för mycket kemikalier i form av "vetenskapligt beprövad medicin"? Vad händer med folk som äter för mycket skitsaker som fett, snabba kolhydrater, processat kött osv? Du tror inte att kroppen påverkas alltså? Du tror seriöst att magsaften löser allt? Eller kan det vara så att kroppens mående beror på vad vi stoppar i oss? Sen om det må vara syntetiska mediciner eller processad mat som får oss att må dåligt spelar väl egentligen ingen roll? Det vi stoppar i oss påverkar hur resten av kroppen mår och fungerar. Trodde de allra flesta visste det.
  • Anonym (sur?)
    CMM skrev 2012-08-30 16:40:33 följande:
    Felet du gör är att du förbannar allt "syntetiskt" och hyllar allt "naturligt". Fundera över människans medellivslängd på stenåldern kontra i dag. Om nu enbart "naturligt" är det bästa, varför lever folk generellt längre och längre?
    Gör jag? När det gäller vad jag äter så är jag noggrann men inte käkar jag vit flugsvamp för det bara för att den är naturlig. Allt är inte människoföda.

Jag behöver inte undra eller fundera, hygien och penicillin är de stora skillnaderna, plus tillgången till mat. Förutom den viktigaste orsaken av alla, den drastiskt minskade spädbarnsdödligheten. Folk blev 100 år även på 1600-talet förstår du.

Varför minskar medellivsåldern i vissa länder redan nu tror du? Kanske för att folk äter fel och förgiftar sina kroppar. Du vet kanske inte det men man kan inte leva på pizza och processat kött. Då blir kroppen sjuk.

Vad tror du ligger bakom att man förväntar sig att antalet diagnosticerade med cancer förväntas öka med 75 % (!!!) till år 2030?

"Människan har på kort tid introducerat 100000 kemikalier som inte fanns tidigare och många kan inte brytas ner i naturen. Samtidigt har vi i stor skala gått över till en diet baserad på snabbt nedbrytbart socker, något som orsakat insulinresistens och diabetes, säger Brun Ulfhake.

I USA rapporteras en minskad medellivslängd i vissa etniska grupper och Brun Ulfhake är övertygad om att både kemikalier och den sockerrika dieten kommer att påverka ålderskurvan även här.

–Men ingen vet ännu hur stor den inverkan blir." Källa SvD (Brun Ulfhake, professor i anatomi vid Karolinska institutet.)

• Anonym (sur?)
    Anonym skrev 2012-08-30 16:48:44 följande:
    Inte säkert att den cancer som inte är beroende av skadliga substanser är vanligare nu än tidigare, medellivslängden har ökat och cancer är vanligare i högre åldrar.
    Så det kan mycket väl vara så att människokroppens organ/celler bara har ett visst bäst före datum. 
    Minskad spädbarnsdödlighet är största orsaken till ökad medellivslängd.

Bäst före datumet kan man visst snabba på genom mediciner.
    "RESULTS: In 18.2% of the patients (133/732) (95% confidence interval, 15.4%-21.0%), deaths were classified as being directly (64 [48.1%] of 133) or indirectly (69 [51.9%] of 133) associated with 1 or more drugs (this equals 9.5 deaths per 1000 hospitalized patients)."
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11606147

Visserligen handlar den undersökningen om äldre personer i stor utsträckning dör pga de mediciner de fått, och inte pga sjukdomen! Men det är samma sak, vi är inte gjorda för att bara proppa i oss mediciner, det skadar kroppen.
  • Anonym (sur?)
    Barbamamah skrev 2012-08-30 17:06:26 följande:

Håller med dig om att en hälsosam livsstil ger en hälsosam kropp och ett bättre mående. Men det var inte det jag undrade över. Jag undrade över sambandet dålig livsstil -> sur kropp -> kroppsliga besvär ??
    Men nu förstår jag inte. Tråden handlar inte om dålig livsstil... Så varför vill du diskutera det? Man kan ha en kropp som mår dåligt, precis som min, trots en sund livsstil, men det kanske är svårt att ta in, vad vet jag?
  • Anonym (sur?)
    reflections skrev 2012-08-30 17:05:37 följande:

ja men...du blir inte försurad eller "basisk" om du inte är allvarligt sjuk (typ ligger på akuten). Sov säkert på nätterna i vetskapen om att njurarna sköter din salt- och surhetsbalans alldeles själver.
    Nej, njurarna sköter inte det alldeles själv.

Kosten tillsammans med andra livsstilsfaktorer kan förklara så mycket som t.ex. 90 % av diabetes typ II, 80 % av risken för hjärtinfarkt och 70 % av risken för koloncancer.
  • Anonym (sur?)
    Anonym skrev 2012-08-30 17:18:40 följande:
    Tveksamt om det är speciellt bra att använda bikarbonat, borde leda till att saltsyraproduktionen i magsäcken ökar för att matsmältningen ska fungera optimalt.
    Så det är det som händer när man använder samarin?! Då förstår jag inte varför så många tycker sig må bättre av det.Obestämd Placeboeffekten kanske?
  • Anonym (sur?)
    Barbamamah skrev 2012-08-30 17:10:24 följande:

Ja, men vad finns det för samband mellan allt detta och sur kropp? Och vet du att antalet cancerfall stiger i förhållande till stigande ålder i populationen?
    Men det är väl klart att cancer är vanligare ju äldre man blir?! Vällevnadscander är inte alls ovanligt= folk äter saker som inte är bra för dem och med tiden blir de sjuka (kroppen påverkas av vad de äter).
Svar på tråden Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!