CMM skrev 2012-08-30 16:40:33 följande:
Felet du gör är att du förbannar allt "syntetiskt" och hyllar allt "naturligt". Fundera över människans medellivslängd på stenåldern kontra i dag. Om nu enbart "naturligt" är det bästa, varför lever folk generellt längre och längre?
Gör jag? När det gäller vad jag äter så är jag noggrann men inte käkar jag vit flugsvamp för det bara för att den är naturlig. Allt är inte människoföda.
Jag behöver inte undra eller fundera, hygien och penicillin är de stora skillnaderna, plus tillgången till mat. Förutom den viktigaste orsaken av alla, den drastiskt minskade spädbarnsdödligheten. Folk blev 100 år även på 1600-talet förstår du.
Varför minskar medellivsåldern i vissa länder redan nu tror du? Kanske för att folk äter fel och förgiftar sina kroppar. Du vet kanske inte det men man kan inte leva på pizza och processat kött. Då blir kroppen sjuk.
Vad tror du ligger bakom att man förväntar sig att antalet diagnosticerade med cancer förväntas öka med 75 % (!!!) till år 2030?
"Människan har på kort tid introducerat 100000 kemikalier som inte fanns tidigare och många kan inte brytas ner i naturen. Samtidigt har vi i stor skala gått över till en diet baserad på snabbt nedbrytbart socker, något som orsakat insulinresistens och diabetes, säger Brun Ulfhake.
I USA rapporteras en minskad medellivslängd i vissa etniska grupper och Brun Ulfhake är övertygad om att både kemikalier och den sockerrika dieten kommer att påverka ålderskurvan även här.
–Men ingen vet ännu hur stor den inverkan blir." Källa SvD (Brun Ulfhake, professor i anatomi vid Karolinska institutet.)