• Anonym (Osäker)

"akta dig för honom!"

Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!

• Svar på tråden "akta dig för honom!"
  • Blancheflour
    Anonym (Stjärnfall) skrev 2012-08-30 14:14:07 följande:
    Ja, du har helt rätt, men som jag skrev, hennes del i det diskuterar jag inte här. Hon är så klart skyldig och hon har fått sin beskärda del av skäll (no shit!)... men det hör inte till den här diskussionen. Även om det inte är han som har svikit mig så tycker anser jag att han förtjänar att bli straffad också, av mig. Det finns inte en chans i världen att om jag nånsin skulle träffa honom, att jag hade varit trevlig eller respektfull på något sätt. Tycker inte du att jag har rätt att känna hatkänslor mot honom också, även om det är min fru som är största boven mot mig? 

Jo absolut, men i ditt första inlägg var det han du gick på och det var det jag reagerade på. Bra att du har insikt om att det är din fru som mestadels bär skulden i sveket. En sak är att tänka, en annan att agera.
  • Anonym (psykologisk miss)
    Anonym (psykologisk miss) skrev 2012-08-30 02:47:23 följande:
    förresten ts, ett bra sätt att se om han inte är 100% ig är att säga till honom att du ej kan komma i helgen.. och se hans reaktion. blir han arg eller börjar spela på ditt samvete så att ddu ska må dåligt så visar det starkt att han inte är någon bra. och du kkan säga att du ej har råd (för nåt du måste betala som e viktigare lr nåt) och se hur han reagerar då. om han verkligen gillar dig o vill träffas så får han komma t dig .
    Anonym (Xmisshandlad) skrev 2012-08-30 04:52:59 följande:
    Tummen upp för detta!

Har själv varit i ett förhållande där jag blev både fysiskt o psykiskt misshandlad.
    Och vill bara säga att jag tycker absolut att ts ska "testa" killen på ovanstående vis förrän hon alls träffar honom.
    Som sagt, vill han nåt ska han komma till dej ist!!!

Kramar till dej ts {#emotions_dlg.flower}
    Hoppas bara hon fortfarande läser.. Handlar ju om att vara försiktig för sitt eget bästa. 

Oavsett om någon haft fängelsestraff eller ej skulle jag inte våga möta första gången 50 mil hemifrån hemma hos personen. Men det är jag det...

• Anonym (psykologisk miss)
    EvelinasSyster skrev 2012-08-30 08:43:33 följande:
    Fan inte konstigt att det är så många tjejer som blir misshandlade av sina män när folk är så här jävla korkade. Inte bara ts tydligen för tråden dräller ju av "samma sak hände mig och jag åkte ändå och han var dum i huvdet och misshandlade mig". Herregud, jag blir ju fan mörkrädd över hur mänskligheten ser ut när folk är så satans naiva... Tydligen inte svårt att vara misshandlade psykopat i dagens Sverige, det verkar ju vara karaktärsdrag som är attraktiva. Nä kan inte förstå. Kan ju bara hoppas att alla såna inlägg i tråden också är påhitt för att TS inte ska åka. Kan bara inte tro att folk kan vara så korkade.
    Tror tyvärr att det mesta stämmer :/ Vi växer upp till att vara naiva i detta samhället pga vad vi får lära oss i tv osv. 

Men man vet ju inte vad som ska hända med kommande generationer när förebilderna är mtv-stjärnor, rihanna som blev misshandlad o sen går tbaka t snubben,... twilight tjejen som i filmen blir helt skadad efter sex med vampyren och sen är det hon som ber om ursäkt osv osv osv... 
  • Anonym (Linda)
    söderomizabella skrev 2012-08-30 12:55:56 följande:

Han hade nästan ihjäl en man pga han blev sviken av sitt ex och du tycker han är den allra snällaste du någonsin träffat? Man slår inte nästan ihjäl människor eller brukar våld överhuvudtaget för den delen om man är normal i huvudet!, inse att det inte är normalt beteende oavsett hur "snäll" någon är!. Vad är det med folk?!?- det är så dumt *suck*. Kärleken är faktiskt varken blind eller döv!.
    Men du? Hon skrev ju faktiskt att han är den snällaste hon har träffat, inte att han var den mest fredliga eller att han sällan/aldrig brukar våld. Man kan (!) vara snäll med kort stubin alternativt sakna den där spärren som de flesta har av oss. För det är knappast inget att sticka under stolen med; många som har blivit riktigt och rejält svikna har säkerligen tänkt både den ena och den andra hämndaktionen men spärren sätter stopp.

/Linda
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Ta det lugnt!!!) skrev 2012-08-30 12:55:45 följande:

Eller så kanske hon berättat för killen att hon startat en tråd på familjeliv. Han gick i taket och sa att "de känner inte mig, de är bara bittra på kärleken och är inte villiga att med öppna sinnen ge någon en andra chans, jag VET att du är en bättre människa än så, SLUTA LÄS den där skiten, för annars vill jag inte ha med dig att göra mer".

Så ser det ut iaf enligt min fördom, om det är så att han eventuellt inte är en toppenkille Flört
    Så uppfriskande med människor som inte är fulla av fördomar, bitterhet och cynism!

/Linda
  • Blancheflour
    Anonym (Linda) skrev 2012-08-30 15:45:02 följande:
    Men du? Hon skrev ju faktiskt att han är den snällaste hon har träffat, inte att han var den mest fredliga eller att han sällan/aldrig brukar våld. Man kan (!) vara snäll med kort stubin alternativt sakna den där spärren som de flesta har av oss. För det är knappast inget att sticka under stolen med; många som har blivit riktigt och rejält svikna har säkerligen tänkt både den ena och den andra hämndaktionen men spärren sätter stopp. /Linda

Spärren borde sätta stop ja men gjorde det uppenbarligen inte i exemplet hon tog upp. Lull Lull.
  • Anonym

in kompis träffade en kille via jobbet för några år sedan, han hade suttit inne, men de va ju såklart ett missförstånd.. han va ju inte en farlig kille.. han va ju så charmig, rolig och intressant.. dom blev ihop och hon blev med barn på en gång.. fick sen veta 4år senare att han misshandlat henne, varit otrogen med sitt ex (som var den han misshandlade svårt -och satt inne för)  hon fick inte amma,fast hon ville och de gick bra, för han ville vara pappa och pappaledig. hon fick inte vara hemma med sitt barn, utan han länade bort de till släkten ist, medans hon jobbade.. han va hemma, men hon fick sköta hemmet fast hon jobbade, han tog ju inte ens hand o barnet lixom....

ja tyckte inte om han dom få gånger ja träffa han, men ja tyckte mkt om henens ex, så tänkte att ja skulle väl vänja mig vid han.. men ja hade rätt, han va inte bra alls,..  som tur va fick hon ensam vårdnad.. och hon kom undan han hyffsat i tid, inga allvarliga skador eller så..   han är en psykopat och är bra på att manipulera folk, därför han verkar så charmig och trevlig.. de är ett spel..  jag har itne gått in så djupt, just för min väns skull så de inte är nån som fattar vem hon är..

ge dig inte in i en relation med en sån kille... ta hans väns varning på allvar..

• Anonym

Jag hade bett vännen om fler detaljer ang killen, så jag hade mer kött på benen.

• Emmich

Ts 

Du ska inte sova hos han !! vart bor han? bor någon släkting där till dig? 

Om du åker ditt ändå och ändå sover hos han och något händer SÅ är det inte ditt fel och vi kan inte heller döma han bara för man har vart i fängelse kan man bli bättre :)

• Anonym

det kanske går att ringa och kolla upp vad han suttit inne för, utan att han får  reda på det.

Svar på tråden "akta dig för honom!"