• Anonym (Osäker)

"akta dig för honom!"

Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!

• Svar på tråden "akta dig för honom!"
  • Anonym
    Anonym (da lawyer) skrev 2012-08-30 10:30:22 följande:
    ps vet du i vilken tingsrätt han dömdes (där brottet utfördes)?

Ring aktuarien på tingsrätten. Du behöver inte uppge ditt namn. Fråga om domar där killen varit gärningsman (du kan ev. behöva uppge personnummer el födelseår, om det finns många med samma namn. Vet du året också - ännu bättre). Be också att få kopia på domen faxad/postad till dig. Läs. Du kommer inte vilja träffa honom sedan.   
    Ibland kan man få både dom och förundersökningsprotokoll  mailat från tingsrätt.
  • Anonym
    Isis skrev 2012-08-30 20:07:14 följande:
    Ojojoj... har skadat många, även människor han älskat, men är redo att leva livet och inte deppa..?!

Ts, det låter INTE som en person som gjort någon självrannsakan. Snarare någon som snackar skit. Och att en annan brud redan varnat för honom - hur tänker du nu?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-30 17:42:46 följande:
    det kanske går att ringa och kolla upp vad han suttit inne för, utan att han får  reda på det.
    Kan inte tänka mig att tingsrätter meddelar inblandade personer att någon  begärt ut en dom,   I ett fall vet jag att de INTE  gjort det.    Hört talas om offentlighetsprincipen?   

Man ju skapa en speciell  gmailadress för ändamålet och  vara anonym,
  • mion
    Anonym (Osäker) skrev 2012-08-30 19:12:54 följande:
    Jag vill inte säga nåt som kan röja hans identitet...men just nu letar han efter jobb.

Vi pratade precis rätt länge om hans fängelsevistelse för jag kände att jag vill veta mer om den och varför han suttit inne och så. Tydligen var det för grovt väpnat rån, droger och misshandel. Han ville inte ge några detaljer men han sa att han skadat många (både som han älskar och andra människor) och att han är väldigt ledsen för hur han betett sig. Han har gått igenom väldigt mycket och har förlorat mycket också. Men samtidigt går han inte runt och är deprimerad eller så utan är helt redo för ett nytt liv.

Jag sa att jag var okej med det och att jag förstått att han lagt allt det där bakom sig nu. Bokar biljetter ikväll!

o han vill du åka till en kille du inte känner ! Jösses!
  • SeaDragon
    Anonym (Osäker) skrev 2012-08-30 19:12:54 följande:
    Jag vill inte säga nåt som kan röja hans identitet...men just nu letar han efter jobb.

Vi pratade precis rätt länge om hans fängelsevistelse för jag kände att jag vill veta mer om den och varför han suttit inne och så. Tydligen var det för grovt väpnat rån, droger och misshandel. Han ville inte ge några detaljer men han sa att han skadat många (både som han älskar och andra människor) och att han är väldigt ledsen för hur han betett sig. Han har gått igenom väldigt mycket och har förlorat mycket också. Men samtidigt går han inte runt och är deprimerad eller så utan är helt redo för ett nytt liv.

Jag sa att jag var okej med det och att jag förstått att han lagt allt det där bakom sig nu. Bokar biljetter ikväll!

Lycka till...
  • Anonym (essi)
    Anonym skrev 2012-08-30 20:31:51 följande:
    Kan inte tänka mig att tingsrätter meddelar inblandade personer att någon  begärt ut en dom,   I ett fall vet jag att de INTE  gjort det.    Hört talas om offentlighetsprincipen?   

Man ju skapa en speciell  gmailadress för ändamålet och  vara anonym,

Nej de meddelar inte att någon tagit ut domen. Det är ju offentliga handlingar som vem som helst har rätt att ta del av. Däremot måste man som tidigare sagts veta var man ska begära ut den, dvs. vilken domstol.
  • maaammaaa

Jag måste säga att människor faschinerar mig hur de tänker osv. TS du har väl sagt åt nån vart du är på väg?

• Anonym

Idioter finns det gott om... Varför skriver du här och frågar om det, då du ändå tänker göra precis tvärtom?

• Blancheflour

TS, vi är så många som har gett dig råd, ifrågasatt, varnat, försökt hindra dig från att åka, bett dig att tänka på ditt och datt men jag får tyvärr uppfattningen av att du redan hade bestämt dig att åka innan du startade tråden och därför önskar jag dig lycka till och hoppas du har förstånd nog att hantera situationen fortsättningsvis. Vi har alla varnat dig och det är upp till dig att ta till dig alla råd du har fått eller låta bli. Du ansvarar själv för hur din framtid ser ut, väljer du en man med grovt kriminellt förflutet anar du säkert vad som väntar dig för sorts liv. Lycka till.

Svar på tråden "akta dig för honom!"