• Anonym (Osäker)

"akta dig för honom!"

Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!

• Svar på tråden "akta dig för honom!"
  • Pluppisarna

Jag hade rynkat på näsan åt en sån kille och bett honom leta efter en annan tjej... Men alla är vi ju olika. 

äntligen 6 barns mamma <3
  • Anonym (Osäker)
    Viktors älskling skrev 2012-08-30 10:51:49 följande:
    TS, var bor den här killen? Vad jobbar han med (om han har något jobb, vill säga)?
    Jag vill inte säga nåt som kan röja hans identitet...men just nu letar han efter jobb.

Vi pratade precis rätt länge om hans fängelsevistelse för jag kände att jag vill veta mer om den och varför han suttit inne och så. Tydligen var det för grovt väpnat rån, droger och misshandel. Han ville inte ge några detaljer men han sa att han skadat många (både som han älskar och andra människor) och att han är väldigt ledsen för hur han betett sig. Han har gått igenom väldigt mycket och har förlorat mycket också. Men samtidigt går han inte runt och är deprimerad eller så utan är helt redo för ett nytt liv.

Jag sa att jag var okej med det och att jag förstått att han lagt allt det där bakom sig nu. Bokar biljetter ikväll!

• Anonym (Stjärnfall)
    Anonym (Osäker) skrev 2012-08-30 19:12:54 följande:
    Jag sa att jag var okej med det och att jag förstått att han lagt allt det där bakom sig nu. Bokar biljetter ikväll!

Suck!
  • Anonym (Hell no!!)

Min första reaktion är nej nej nej nej nej!!! Du ska INTE åka till honom ensam! Om han så gärna vill träffa dig så be honom komma till dig istället, så är du iaf tryggt på hemmaplan.

• Anonym
    Anonym (Stjärnfall) skrev 2012-08-30 19:33:50 följande:

Suck!
  • LinneaJosie

Men sluta belöna idioter. Det finns en bra grej som kallas självbevarelsedrift, men sådan verkar ha gått TS förbi.

• Anonym (ppp)

Räcker kanske med enkel biljett....

• MoonlightRose

jag tänker inte ge mig in hurvida du ska åka nu eller ej, då du redan bestämt dig

Men var försiktigt när du träffar han. ha en plan ifall att något skulle hända. Better safe then sorry

brukar säga att " verkar en person FÖR snäll, så är den det oftast inte"  efter vad jag fått erfara är det just de personerna som är värst, som är överdrivet snälla.  

• Isis

Ojojoj... har skadat många, även människor han älskat, men är redo att leva livet och inte deppa..?!

Ts, det låter INTE som en person som gjort någon självrannsakan. Snarare någon som snackar skit. Och att en annan brud redan varnat för honom - hur tänker du nu?

• Anonym
    Emelie 491 skrev 2012-08-30 09:57:01 följande:

Hmm, det tänkte jag faktiskt inte på. Man kanske kan fråga lite diskret vart det hände. Annars tycker jag att ts ska gräva lite hos tjejen som varnade henne, fråga henne vad hon syftar på. Hon har väll knappast något vinstmotiv i att varna en helt okänd tjej för någon hon tycker är farlig?
    Inte,   vi var minst  en som förklarade det i tråden igår kväll.
Svar på tråden "akta dig för honom!"